Bij het ophalen van receptgeneesmiddelen (herhaling van chronisch medicatie) berekent de apotheek kosten voor advies. Wanneer je de middelen uit een uitgifteautomaat haalt, is er geen contact, dus ook geen afleveradvies. Dit is immers niet mogelijk.
Waarom moet je dan wel afleveradvieskosten betalen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afleverkosten medicijnen bij uitgifteautomaat
-
Re: Afleverkosten medicijnen bij uitgifteautomaat
Er is dus wel 24 uur per dag mogelijk om dit uit een automaat te halen. En u denkt dat deze automaat gratis wordt neergezet en geen stroomverbruik heeft en er geen computer aan vast hangt?10h schreef:Bij het ophalen van receptgeneesmiddelen (herhaling van chronisch medicatie) berekent de apotheek kosten voor advies. Wanneer je de middelen uit een uitgifteautomaat haalt, is er geen contact, dus ook geen afleveradvies. Dit is immers niet mogelijk.
Jouw reactie zou relevant zijn als er afleverkosten werden betekend. Dit topic handelt echter over afleveradvieskosten...NeoDutchio schreef:Er is dus wel 24 uur per dag mogelijk om dit uit een automaat te halen. En u denkt dat deze automaat gratis wordt neergezet en geen stroomverbruik heeft en er geen computer aan vast hangt?10h schreef:Bij het ophalen van receptgeneesmiddelen (herhaling van chronisch medicatie) berekent de apotheek kosten voor advies. Wanneer je de middelen uit een uitgifteautomaat haalt, is er geen contact, dus ook geen afleveradvies. Dit is immers niet mogelijk.
Bij herhaling binnen 12 maanden mogen sowieso geen extra kosten voor een adviesgesprek worden berekend, ook niet als het medicijn bij een persoon aan de balie wordt afgehaald.10h schreef:Bij het ophalen van receptgeneesmiddelen (herhaling van chronisch medicatie) berekent de apotheek kosten voor advies. Wanneer je de middelen uit een uitgifteautomaat haalt, is er geen contact, dus ook geen afleveradvies. Dit is immers niet mogelijk.
ik heb dit bij mijn zorgverzekeraar aangegeven, die vindt dit normaal of interesseert het niet, een van beiden.
ik denk zolang dat zo is dat hier niet snel iets aan zal veranderen
ik denk zolang dat zo is dat hier niet snel iets aan zal veranderen