LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] anti/depressiva remeron
anti/depressiva remeron
Hallo,
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de anti-depressiva remeron. Een kennis van mij heeft namelijk niet zo'n prettige ervaringen. Graag wil ik er meer van weten.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de anti-depressiva remeron. Een kennis van mij heeft namelijk niet zo'n prettige ervaringen. Graag wil ik er meer van weten.
Re: anti/depressiva remeron
Hoi Yvonne,
Ik gebruik nu ruim 2 jaar Remeron, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Ik heb geen last van bijwerkingen, alleen moet ik nu met de psychiater om de tafel omdat ik ook diabetes heb en remeron schijnbaar slecht samen gaat met de insuline die ik spuit.
Ik heb ook jaren seroxat gebruikt, maar daar had ik meer last dan profijt van.
Remeron is toen gestart omdat ik zwanger was en dit medicijn het minst kans had op beschadiging bij de vrucht.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes
Esther
Ik gebruik nu ruim 2 jaar Remeron, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Ik heb geen last van bijwerkingen, alleen moet ik nu met de psychiater om de tafel omdat ik ook diabetes heb en remeron schijnbaar slecht samen gaat met de insuline die ik spuit.
Ik heb ook jaren seroxat gebruikt, maar daar had ik meer last dan profijt van.
Remeron is toen gestart omdat ik zwanger was en dit medicijn het minst kans had op beschadiging bij de vrucht.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes
Esther
Hallo Yvonne,
Remeron is een vrij nieuw antidepressivum met een speciaal werkingsmechanisme en staat juist bekend om relatief weinig bijwerkingen. Een nadeel (dat overigens wel een voordeel kan zijn bij slaapstoornissen) is de versuffende werking (dat is typisch voor Remeron).
Kijk ook eens op: http://www.antidepressiva.cjb.net
Groetjes,
Marcel
Remeron is een vrij nieuw antidepressivum met een speciaal werkingsmechanisme en staat juist bekend om relatief weinig bijwerkingen. Een nadeel (dat overigens wel een voordeel kan zijn bij slaapstoornissen) is de versuffende werking (dat is typisch voor Remeron).
Kijk ook eens op: http://www.antidepressiva.cjb.net
Groetjes,
Marcel
Mijn ervaring is niet zo positief.
Ik heb er een bewegingsstoornis van opgelopen.
En die kan voor altijd aanwezig blijven.
Dit gebeurt bij een relatief klein gedeelte van de remron/ssri slikkers.
Ik wilde dit graag eraan toe voegen, niet om je bang te maken, maar om je voor te lichten over de eventueele gevaren.
groetjes en veel sterkte,
caroline
Ik heb er een bewegingsstoornis van opgelopen.
En die kan voor altijd aanwezig blijven.
Dit gebeurt bij een relatief klein gedeelte van de remron/ssri slikkers.
Ik wilde dit graag eraan toe voegen, niet om je bang te maken, maar om je voor te lichten over de eventueele gevaren.
groetjes en veel sterkte,
caroline
Ik heb ook remeron geprobeerd, echter bij mij kwam een vervelende bijwerking naar boven nl. een onderliggende schizofrenie. Nu heb ik weer seroxat wat bij mij fantastisch werkt. Vraag aan je huisarts andere als je denkt dat je bij andere medicijnen meer baat hebt. Ik heb er 3 kunnen proberen.
hallo ik heb dik 2 jaar remeron geslikt na 1 jaar seroxat, remeron werkte bijm bij prima, alleen koste het mij heel veel problemen om eraf te komen, bij de huisarts kreeg ik een vaag afkick progamma en van de apotheek kreeg ik te horen dat ik blij mag wezen als ik er binnen een jaar van af kan komen. ik ben zelf maar gaan dokteren en gestopt en alleen maar gaan gebruiken als ik de bijverschijnselen niet maar aan kon, tot nu toe gaat dat prima en ben er na 6 weken zo goed als vanaf. ik wil wel kwijt dat je het recept zo hebt maar de begelijding die de huisarts moet geven nihil is, geen controle zomaar herhalingsrecepten geen bloed prikken om te kijken of het lichaam het wel aan kan terwijl ik een boek over dit soort medicijnen dat de huisarts ook heeft heb gelezen en dat dat aangeraden word.
Caroline
Jij had bewegingsstoornissen. dit ontdekte ik ook, daarom slik ik ze nu voor het slapen gaan. overdag heb ik in ieder geval geen beweginsstoornissen. Moet ik nu op gaan letten?
Verder heb ik alleen het gevoel dat ik wat moeilijker praat door een dikke tong.
Jij had bewegingsstoornissen. dit ontdekte ik ook, daarom slik ik ze nu voor het slapen gaan. overdag heb ik in ieder geval geen beweginsstoornissen. Moet ik nu op gaan letten?
Verder heb ik alleen het gevoel dat ik wat moeilijker praat door een dikke tong.
Hallo Yvonne,
mijn moeder gebruikt al jaren Remeron tot haar volle tevredenheid, ze voelt er zich prima bij. Het enige nadeel bij haar is dat haar eetlust toe is genomen.
mijn moeder gebruikt al jaren Remeron tot haar volle tevredenheid, ze voelt er zich prima bij. Het enige nadeel bij haar is dat haar eetlust toe is genomen.
Ik heb 2,5 jaar remeron geslikt en eerlijk gezegd merkte ik daar weinig van...Had eigenlijk het idee dat het helemaal niet werkte..Ben zelfstandig gestopt..afbouwen, steeds een beetje minder slikken. Het enige probleem met het stoppen was de angst voor een terugval..Dat je het nu op eigen houtje moet doen en je afvraagt of dat wel lukt...Maar lichamelijke verslaving? nee, daar heb ik niets van gemerkt..
Na Cipramil (broertje van Seroxat) op voorschrift van een psychiater van het Riagg te hebben geslikt ben ik bij toeval op Remeron gestuit. Wat een uitkomst. Cipramil werkte uitsluitend tegen depressieve klachten. Niet of onvoldoende tegen doorslaapklachten en de paniekstoornis die ik heb. Remeron dus wel! Ik slaap nu vaak door, ben minder angstig en het gaat stukken beter met me. Stoppen gaat me moeilijker af omdat de gedachte dan opspeelt dat ik het niet zonder aan kan. Zeker weet ik dat niet. Die gedachte is dus niet 100% realistisch. Dat laatste probleer ik te tacklen met psychotherapie.
Hallo Yvonne,
Ik gebruik sinds 3 jaar Remeron en ik voel me hier totaal niet goed bij! Ik heb in die 3 jaar meerdere malen proberen af te bouwen maar helaas zonder resultaat.
Ik gebruik remeron vanwege jeuk klachten en paniek aanvallen, niet omdat ik depressief ben.
Ik heb hierover met mijn huisarts gepraat maar ik heb het gevoel dat hij mij niet serieus neemt.
De negatieve bijwerkingen voor mij zijn dat ik erg onrustig, prikkelbaar, agressief en heb last van stemmings wisselingen gekregen heb.Als ik probeer af te bouwen met de remeron komen de jeuk klachten in hevige mate terug. Dus het enige positieve voor mij aan de remeron is dat de extreme jeuk klachten zijn verdwenen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groetjes Ingrid
Ik gebruik sinds 3 jaar Remeron en ik voel me hier totaal niet goed bij! Ik heb in die 3 jaar meerdere malen proberen af te bouwen maar helaas zonder resultaat.
Ik gebruik remeron vanwege jeuk klachten en paniek aanvallen, niet omdat ik depressief ben.
Ik heb hierover met mijn huisarts gepraat maar ik heb het gevoel dat hij mij niet serieus neemt.
De negatieve bijwerkingen voor mij zijn dat ik erg onrustig, prikkelbaar, agressief en heb last van stemmings wisselingen gekregen heb.Als ik probeer af te bouwen met de remeron komen de jeuk klachten in hevige mate terug. Dus het enige positieve voor mij aan de remeron is dat de extreme jeuk klachten zijn verdwenen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groetjes Ingrid
Ik heb 2 maal een poging gedaan met Seroxat en 2 maal ging het mis, het middel was erger dan de kwaal, veel van de reacties kwamen mij bekend voor. Ik slik nu sind 14 maanden Remeron, alleen 's avonds. Een van de voornaamste reden dat het mis ging was dat ik niet meer sliep. Dat is door de Remeron wel verbeterd. Wel is mijn gewicht toegenomen. Soms heb ik last van wisselende stemmingen en prikkelbaarheid. Ik heb dat nooit eerder als bijwerking beschouwd, gedacht dat het bij de depressie hoort. Er is inderdaad weinig begeleiding, herhalingsrecept en verder geen onderzoek. Toch ben ik blij met het middel ik slaap nu tenminste weer. Ik ben ook wel bang om er mee te stoppen.
Wil
Wil