| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Anti depressiva te koop in de winkel
-
Nienke Bruinsma
Anti depressiva te koop in de winkel
Ik ben een student van de TU delft en bezig met een project technology en samenleving. Wij zijn bezig met een onderzoek naar wat mensen zouden vinden van het vrijverkrijgbaar zijn, zonder dokterrecept van anti-depressiva.
Wat vinden jullie ervan?
Meld er a.u.b. bij of je al anti depressiva gebruikt, of het zou gaan gebruiken als je er makkelijker aan kan komen.
Nienke
Wat vinden jullie ervan?
Meld er a.u.b. bij of je al anti depressiva gebruikt, of het zou gaan gebruiken als je er makkelijker aan kan komen.
Nienke
-
Dennis
Re: Anti depressiva te koop in de winkel
Lijkt me een heel goed idee. Eigenlijk zouden alle medicijnen zonder tussenkomst van de dokter verkrijgbaar moeten zijn. We zijn toch niet gek ofzo?
Ik gebruik momenteel Zyban tegen roken, eigenlijk was dat oorspronklijk een antidepressivum. Moet ik dus ook steeds voor naar de dokter en dat vind ik behoorlijk irritant.
Voor mij zou het vrij verkrijgbare van medicijnen geen reden zijn om er mee te beginnen.
Ik gebruik momenteel Zyban tegen roken, eigenlijk was dat oorspronklijk een antidepressivum. Moet ik dus ook steeds voor naar de dokter en dat vind ik behoorlijk irritant.
Voor mij zou het vrij verkrijgbare van medicijnen geen reden zijn om er mee te beginnen.
-
Tim
Foute boel als het vrij verkrijgbaar is. het is voor een bepaalde groep in onze samenleving zelfs levensgevaarlijk Ik ben van mening dat je het alleen onder begeleiding mag gebruiken
-
karin
Is dit een grapje of zo?!!! Na de discussie op dit forum over de gevaren en risico's van onverantwoord medicijngebruik en de verzwegen schaduwzijde van nieuwe generatiemiddelen wegens onderliggende belangen van fabrikant e.d. Het zijn geen snoepjes hoor, dat tonen schrijnende gevallen die in dit forum genoemd worden maar al te duidelijk aan. Lees tevens de voorpagina van het Algemeen Dagblad van vrijdag 13 juni jl. over de gevaren voor hersenontwikkeling bij gebruik van antidepressiva door jongeren. Zelfs de artsen slaan alarm. En dan dit goedje aanbieden bij de drogist voor de nietsvermoedende goedgelovige vertrouwende burger? Een heel slechte optie.
Karin
Karin
-
Gast
Als je dit vrij op de markt zou brengen impliceert dit wellicht dat er geen gevaren zouden zijn mbt het gebruik.
Nee, het is goed dat dit door de deskundigen wordt overgelaten. Zeker als je niet goed in je vel zit zou je er onvoorzichtig mee om kunnen gaan.
Be.
Nee, het is goed dat dit door de deskundigen wordt overgelaten. Zeker als je niet goed in je vel zit zou je er onvoorzichtig mee om kunnen gaan.
Be.
-
Gast
Teveel aspirine slikken is ook heel gevaarlijk, toch kan je het (terecht) vrij verkrijgen.
Mensen die dom omgaan met medicijnen kunnen dat ook doen wanneer ze die van de dokter hebben gekregen.
Aangezien de dokters van tegenwoordig bijna alles waar je om vraagt klakkeloos voorschrijven, kunnen ze dus voor recepten worden afgeschaft. Het kost alleen maar een hoop geld die tussenkomst van de dokter, die (meestal) toch ook niets weet en van nergens komt!
Nee, dokters zijn echt nep. Ik wil zelf bepalen wat ik slik.
Mensen die dom omgaan met medicijnen kunnen dat ook doen wanneer ze die van de dokter hebben gekregen.
Aangezien de dokters van tegenwoordig bijna alles waar je om vraagt klakkeloos voorschrijven, kunnen ze dus voor recepten worden afgeschaft. Het kost alleen maar een hoop geld die tussenkomst van de dokter, die (meestal) toch ook niets weet en van nergens komt!
Nee, dokters zijn echt nep. Ik wil zelf bepalen wat ik slik.
-
janina
Zelf vind ik dat de pil best bij de aptotheek verkrijgbaar mag zijn. Controle krijg je toch niet. En als je problemen ondervindt ga je toch naar je huisarts.
Ook natuurlijke A.D. vind ik dat die bij de apotheek verkocht mogen worden en niet bij iedere drogist of reformwinkel.
In Duitsland kent men dat allang. Dan zou Sint-jans kruid veel meer als vol worden aangezien.
Ook natuurlijke A.D. vind ik dat die bij de apotheek verkocht mogen worden en niet bij iedere drogist of reformwinkel.
In Duitsland kent men dat allang. Dan zou Sint-jans kruid veel meer als vol worden aangezien.
-
Gast
Ik wou even reageren over dat St. Janskruid. Niet iedereen kan en mag dat gebruiken. Zeker geen hartpatienten! Zo onschuldig is dat spul niet!
-
Gast
Daarom zou het ook alleen bij de apotheek verkocht mogen worden. En niet bij iedere winkel om de hoek.
-
Gast
St Janskruid mag je niet in combinatie met anti-depressiva gebruiken.
Anyway, het is toch wel goed dat medicijnen niet zomaar naast de borrelnootjes liggen. Dan nog liever 1x in x maanden naar de doc om een nieuwe voorraadje te halen.
Hoewel je nu wel meer spam ziet van bedrijven die alle soorten medicijnen via het internet bestelbaar maken...
Anyway, het is toch wel goed dat medicijnen niet zomaar naast de borrelnootjes liggen. Dan nog liever 1x in x maanden naar de doc om een nieuwe voorraadje te halen.
Hoewel je nu wel meer spam ziet van bedrijven die alle soorten medicijnen via het internet bestelbaar maken...
-
Gast
St Janskruid mag je niet in combinatie met anti-depressiva gebruiken.