LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek en vreemde vraag omtrent ziektekostenverzekering.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
amsterdam2226

Apotheek en vreemde vraag omtrent ziektekostenverzekering.

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

Geachte lezers

Vanmiddag kwam ik bij mijn apotheek "Apotheek Oud-Zuid" in Amsterdam voor een potje B1-vitaminen.
Toen ik de desbetreffende medewerker hiernaar vroeg zij mij of ik, mocht ik onverhoopt in het ziekenhuis zou komen, ook onder de zorg van andere ziektekostenverzekeringen dan mijn eigen, Zekur.nl, van Unive, zou willen vallen. Dit is de vreemdste vraag die mij ooit bij mijn apotheek is gesteld.
Toen ik een andere klant geholpen zag worden werd deze niet deze vraag gesteld. Als antwoord kreeg ik te horen: "u koopt zonder recept! Nog vreemder wordt het als ik stel dat ik bijna altijd met een recept kom. Ze kennen me al lang en ze hadden mij deze vraag dus niet hoeven stellen.
Heeft iemand eerder deze vraag gehad? Ben benieuwd naar een eventueel antwoord!
P.S. Ben 54 jaren oud en nog nooit in een ziekenhuis geweest!

Met dank voor het lezen, Marc

rozemarijntje

Re: Apotheek en vreemde vraag omtrent ziektekostenverzekering.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijk gezegd snap ik het niet zo :oops:
U koopt potje vitamine b 1?
Zei vraagt of u verzekert bent als u in ziekenhuis komt?

Weet wel dat je vit b niet teveel mag hebben,vind het beetje??

Zou nou morgen toch nog maar eens bellen?wat ze precies bedoelde..
Of u niet verzekert bent omdat u iets zonder recept koopt.
Slikt u geen andere medicatie,waar dit misschien niet bij mag..??

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

mocht ik onverhoopt in het ziekenhuis zou komen, ook onder de zorg van andere ziektekostenverzekeringen dan mijn eigen, Zekur.nl, van Unive, zou willen vallen
Ik gok dat meneer binnenkort een telefoontje krijgt van een andere verzekeraar. Het lijkt mij dat de Apotheek "leads" aan het genereren is voor een andere verzekeraar.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
mocht ik onverhoopt in het ziekenhuis zou komen, ook onder de zorg van andere ziektekostenverzekeringen dan mijn eigen, Zekur.nl, van Unive, zou willen vallen
Ik gok dat meneer binnenkort een telefoontje krijgt van een andere verzekeraar. Het lijkt mij dat de Apotheek "leads" aan het genereren is voor een andere verzekeraar.
Haha, vreemd verhaal. Lijkt bijna de markt wel. Nee "meneer amsterdam" dus ook nog nooit van gehoord en het lijkt me zelfs niet oirbaar dat een medewerkster zoiets zegt in een apotheek. Maar goed, we kunnen vandaag de dag van alles verwachten. Nog even een verwijzing waarom u vitamine B1 gebruikt?
http://www.kruidenvrouwtje.nl/vitaminen/B1.htm

Gesloten