LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apotheek zet onder druk overstap andere zorgverzekeraar

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
rooiemier

apotheek zet onder druk overstap andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door rooiemier »

mijn apotheek zet mij continu onder druk ivm met de dure medicijnen die mijn dochter heeft voor epilepsie. Ze wil dat we overstappen op generiek. Een tablet (Keppra) zijn we mee begonnen maar dit ging niet goed. Dus nu krijgen we de oude dure medicijnen weer. We moeten nog 2 soorten omzetten maar ik ben hier erg huiverig voor. De neuroloog wil eerst dat de situatie weer stabiel wordt voor we weer gaan omzetten. Nu wil de apotheek dat we overstappen op een andere zorgverzekeraar die dit wel wil vergoeden, mag ze dit zomaar doen?

GJvdZ

Re: apotheek zet onder druk overstap andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Of je overstapt naar een andere verzekeraar bepaal je nog altijd zelf. Ik denk eerder dat de apotheek je heeft geadviseerd om over te stappen om zo een bepaald medicijn wel vergoedt te krijgen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is gewoon een advies, geen verplichting...

Mijn hemel, als zelfs goede adviezen niet meer gegeven mogen worden in dit land...

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Dit lijkt me inderdaad gewoon een goed advies van de apotheker naar u toe.
ik kan me niet voorstellen dat hij u hiertoe verplicht, want dat kan hij namelijk niet.
Dat is een stap die u zelf doet, al dan niet na het verkrijgen van adviezen. Deze apotheker lijkt met u mee te denken.

het is niet in uw eigen belang als medicijnen niet of maar gedeeltelijk vergoed worden. U krijgt namelijk steeds de rekening van het deel of geheel wat niet vergoed wordt.
De apotheker denkt met u mee en probeerd te voorkomen dat u steeds moet (bij)betalen.

ik snap uw klacht dan ook even niet.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou,niet voor een of ander maar heb dingen gezien op tv pas documentaire ,en krante ( en zelf) dat een apotheker er niet happig op is om,duurdere medicatie te geven,want een bep zorgverzekering geeft bep bedrag pet medicatie
Dus bv( simpel ff) 19 ct voor paracetamol...dan geven ze merkrn,die zitten in dat budget...
Dan komt een pTient die reageert niet goed op goedkopere en wil graag dat merk weer...grrr denkt de apotheek dan,dat krijgen wij niet helemaal vergoed,mits de verzekering wel meewerkt,en kost het de apotheek geld!!

Dus bv a vergoed het niet,dus denkt apo,hey wacht ff,we proberen of mev niet over wilt stappen...naar de verzekering die wel volledig vergoed...

Niet doen,als je dat niet wilt,op medische indicatie krijg je gewoon je oude merk ,ik heb het bij 3 soorten,niet omdat ik het perse wil!!! Maar lijf reageert niet op andere ,

Dus apotheek kan best overkomen van,joh het is beter als je overstapt...maarbeslis je altijd zelfnog

Uh verhaal te volgen,..sorry

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Apotheek heeft geen barst met je verzekering te maken. Dat bepaal je zelf wel.

rooiemier

Ongelezen bericht door rooiemier »

Ik kan heus wel onderscheid maken tussen goed advies en het onderdruk zetten. Helaas doet mijn apotheek al meer dan een jaar lang moeilijk over de meeste medicijnen en andere middelen die wij via hun krijgen. Het is vorig jaar begonnen met het incontinentie materiaal. Heb hele gesprekken gehad hierover en vind het een hele kwalijke zaak dat er dan gezegd wordt dat mijn dochter hun al te veel geld kost en dat ik te veel tijd van hun in beslag neem. Dit noem ik niet echt professioneel. Incontinentie materiaal bestellen we nu ergens anders, waar het geen probleem was wat we nodig waren. Zij vonden het heel normaal wat ik vroeg en konden dat bij de zorgverzekeraar wel onderbouwen waarom wij dit nodig zijn. Dus praat me niet over goed advies want dat heb ik nog nooit gehad daar. Helaas is het de enige apotheek bij ons in het dorp.
De huisarts heeft mij geadviseerd om over te stappen naar een andere apotheek en ik denk dat de neuroloog ook wel blij zal zijn als we die stap ondernemen. Het wordt voor ons een stuk lastiger maar het is het wel waard dat we een stressfactor minder hebben.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mens, dan ga je toch naar een andere apotheek? Sorry hoor. Stap eens uit die slachtofferrol en neem het heft zelf in handen. Ik had er ook eentje die niet beviel, dus het was hup naar de volgende, en dat bevalt veel beter. Ze hebben het bij de nieuwe trouwens aanzienlijk drukker dan bij de eerste... :wink:

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het is voor iedereen wel interessant te weten bij welke zorgverzekeraar u verzekerd bent.

Ik ben het met Rooiemier eens dat dit niet de juiste gang van zaken is. Je wordt bij de een weggepest en komt bij de andere apotheek, maar dasr ben je misschien ook niet welkom omdat je te "duur" bent. Als apotheken, zoals Rozemarijntje zegt ( en ik ook kan bevestigen) een vaste gemiddelde prijs per medicijn krijgen of ( nog erger) één totaal bedrag voor het hele patientenbestand per jaar, dan is dat niet gunstig voor de " duurdere " patienten. Het is een systeem dat zo snel mogelijk weer moet veranderen. Volgens mij werkt Achmea ( en misschien ook VGZ) met dit systeem.
Dus Consumenten die het niet eens zijn met dit systeem, dienen een signaal af te geven en deze zorgverzekeraar op te zeggen! Ik hoop dat ook niet direct betrokkenen inzien dat deze contracten niet goed zijn voor de consument. Ik vind het echt te gek dat een klant wordt weggepest. Want vroeger zou deze klant juist en "goede " klant geweest zijn. En deze patienten hebben juist extra veel zorg nodig, ook van de apotheek.

ciske

Het is maar net of je je laat pesten!!

rozemarijntje

rooiemier schreef:Ik kan heus wel onderscheid maken tussen goed advies en het onderdruk zetten. Helaas doet mijn apotheek al meer dan een jaar lang moeilijk over de meeste medicijnen en andere middelen die wij via hun krijgen. Het is vorig jaar begonnen met het incontinentie materiaal. Heb hele gesprekken gehad hierover en vind het een hele kwalijke zaak dat er dan gezegd wordt dat mijn dochter hun al te veel geld kost en dat ik te veel tijd van hun in beslag neem. Dit noem ik niet echt professioneel. Incontinentie materiaal bestellen we nu ergens anders, waar het geen probleem was wat we nodig waren. Zij vonden het heel normaal wat ik vroeg en konden dat bij de zorgverzekeraar wel onderbouwen waarom wij dit nodig zijn. Dus praat me niet over goed advies want dat heb ik nog nooit gehad daar. Helaas is het de enige apotheek bij ons in het dorp.
De huisarts heeft mij geadviseerd om over te stappen naar een andere apotheek en ik denk dat de neuroloog ook wel blij zal zijn als we die stap ondernemen. Het wordt voor ons een stuk lastiger maar het is het wel waard dat we een stressfactor minder hebben.

Als het zo bij mijn apotheek was gegaan,was ik allang weg!!!

ciske

rozemarijntje schreef:

Als het zo bij mijn apotheek was gegaan,was ik allang weg!!!

Of je geeft ze zo'n duidelijk antwoord , dat het stopt.

rozemarijntje

Of dat,heb ik gedaan,akefietje gehad over goedkoper medicijn,na pittig gesprek uit de wereld,ik kreeg wat ik wilde en alles goed...

Gesloten