Het lijkt er op dat apothekers ten koste van veel hun winstmarges proberen hoog te houden.
Voorbeeld mensen die incontinentie-hulpmiddelen gebruiken worden actief benaderd om andere, minder goed werkende luiers te gebruiken. In plaats van een luierbroekje naar een inlegluier, resultaat kletsnatte patiënten.
Dit zelfde fenomeen zien we ook met bepaalde medicijnen. Herkend u dit? Graag reacties
G.G
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apotheker die zich bemoeit met verstrekking hulpmiddelen
Re: apotheker die zich bemoeit met verstrekking hulpmiddelen
Weet u, ik denk dat deze vraag "ietwat intiem" is. De forumleden hebben hier natuurlijk een "schuilnaam" maar als u gaat vragen naar persoonlijke ervaringen denk ik niet dat er vrijwilligers zijn die u een antwoord willen geven. Of hier een apotheker als forumlid aanwezig is, dat weet ik niet. Wel is hier een verpleegkundige op de site die hier wat zinnigs over zou kunnen zeggen, maar dan moet ze uw vraag wel onder ogen krijgen. Ik zou uw vraag eens op een medisch platform stellen, grote(re) kans dat u daar wel een antwoord krijgt, of zelfs kunt vinden.
ik heb dit inderdaad vaker gehoord (ik ben de verpleegkundige waar ternormin over spreekt). Waarom apothekers dit doen is mij ook niet helemaal duidelijk. Zelf zeggen ze dat het een service aan de klant is, want zo zou de klant misschien goedkoper uit kunnen zijn. Ik denk zelf dat het erom gaat dat zij graag contracten willen sluiten over bepaalde middelen.
Als een apotheker een bepaalde afname bij een fabrikant garandeert dan krijgt de apotheek korting. Met incontinentie materiaal is dat relatief makkelijk, want het is een product dat iemand waarschijnlijk langdurig gebruikt, dus als iemand eenmaal een merk en product heeft dan blijft hij of zij er waarschijnlijk jaren lang gebruik van maken. Dat maakt het voor de apotheek makkelijker om die afname bij de fabrikant te garanderen, dus om korting los te peuteren.
Met medicatie ligt dat weer anders, daar gaat het vaak om een non-merk middel dat goedkoper is. Dus dan gaat het niet om de korting bij een groot-afnemer maar meer om de prijswinst per product.
isabel
Als een apotheker een bepaalde afname bij een fabrikant garandeert dan krijgt de apotheek korting. Met incontinentie materiaal is dat relatief makkelijk, want het is een product dat iemand waarschijnlijk langdurig gebruikt, dus als iemand eenmaal een merk en product heeft dan blijft hij of zij er waarschijnlijk jaren lang gebruik van maken. Dat maakt het voor de apotheek makkelijker om die afname bij de fabrikant te garanderen, dus om korting los te peuteren.
Met medicatie ligt dat weer anders, daar gaat het vaak om een non-merk middel dat goedkoper is. Dus dan gaat het niet om de korting bij een groot-afnemer maar meer om de prijswinst per product.
isabel
Ik heb die problemen niet, ik heb al jaren dat mijn incontinentie hulpmiddelen geleverd worden door een bedrijf.
Bij dit bedrijf doe ik eens in de 3 maanden een bestelling voor alle hulpmiddelen waarvoor ik een machtiging heb bij de zorgverzekeraar.
En heb ik een keer incontinentie materiaal nodig dat niet vergoedt wordt krijg ik in overleg datgene dat ik wil hebben.
Nooit geen moeilijke vragen of minder goed materiaal. Ook bij problemen goed bereikbaar en goede oplossingen. En geen dure 0900 nummers maar gewoon 0800 gratis nummer.
Bij dit bedrijf doe ik eens in de 3 maanden een bestelling voor alle hulpmiddelen waarvoor ik een machtiging heb bij de zorgverzekeraar.
En heb ik een keer incontinentie materiaal nodig dat niet vergoedt wordt krijg ik in overleg datgene dat ik wil hebben.
Nooit geen moeilijke vragen of minder goed materiaal. Ook bij problemen goed bereikbaar en goede oplossingen. En geen dure 0900 nummers maar gewoon 0800 gratis nummer.
dat is fijn! want voor veel mensen is het een zoektocht waar ze zich prettig bij voelen.
isabel
isabel
Apothekers zijn zelfstandige ondernemers die een bedrijf moeten leiden. Daar hoort bij om tegen zo laag mogelijke kosten te opereren. Als alternatieven niet voldoen in de praktijk zou ik dat gewoon met de betreffende apotheker gaan bespreken. Het zou zo maar kunnen dat hij niet van de praktijkproblemen op de hoogte is. Het zijn ook maar gewoon mensen.
Toch fijn dat je ons dat zegt, pfft geloof dat jij wat moeite met lezen hebt.Het zijn ook maar gewoon mensen