LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijsluiter bij de medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
coosenria

bijsluiter bij de medicijnen

Ongelezen bericht door coosenria »

de gezondheid zorg kost veel geld. Maar er gebeuren waar toch wel op bezuinigd kunnen worden. Zoals b.v. bij de apotheek daar krijgen we nu A4viertjes als bijsluiter en bij één doosje pillen zitten vier A4tjes en die zijn dan nog enkelvoudig bedrukt. Als we het over geld over de balk gooien dan vind ik dat geld over de balk gooien, want er zit in het doosje ook nog een bijsluiter. Als dit niet meer gebeurt kan het geld weer voor andere dingen gebruikt worden. :(

@nn

Re: bijsluiter bij de medicijnen

Ongelezen bericht door @nn »

Al die info is doet een apotheek alleen maar voor haar patienten. Mensen moeten weten wat ze slikken en hoe ze het moeten gebruiken! Dat sommige mensen dat nou niet willen weten wat ze slikken kan de apotheek ook niks aan doen, maar de meeste zijn wel blij met al sie info! (trouwens 5 A4tjes? zoveel? bij 1 soort pillen?)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Belachelijk, om de bijsluiter weg te doen of wat je verder nog voor stom idee hebt. Lees hem altijd door!!! Iedereen maakt fouten en waarom de apotheek niet.
A4tje is overdreven hoor. Jij bent duidelijk 1 van die simpele zielen die nooit en bijsluiter door leest, heel dom. Je kan er nog wat van leren en ook van de werking van het medicijn en wat je moet doen al je plotseling niet goed wordt (van dat medicijn). Maar goed ik lees t al, aan jou is dat niet besteed.
Hoop niet voor jou dat je ooit het verkeerde zomaar in je mond stopt of aan je kinderen geeft waar door jij zelf of je kind overlijdt.
Zoigebeuren er dus ongelukken omdat mensen te doim zijn om het nut van belangrijke zaken, in dit geval een bijsluiter, in te zien.

Nightjar

Ongelezen bericht door Nightjar »

A4 bijsluiters zijn erg makkelijk voor mensen voor wie de bijsluiters te onleesbaar zijn. Er zijn genoeg mensen die deze in het geheel niet kunnen lezen. Wel ben ik voorstander dat een A4 dubbelzijdig afgedrukt kunnen worden, wat al een besparing op zal leveren van 50 %. :oops: :idea:
Het is welhaast zeker van belang dat de informatie voor iiedereen toegankelijk moet zijn.
Heden ten dage wordt het voor met name ouderen, steeds moeilijker om hiermee uit de voeten te kunnen.

zelf verantwoording nemen

Ongelezen bericht door zelf verantwoording nemen »

Een apotheker moet volgens mij de info over medicijnen meegeven. Als de medicijnen voor de eerste keer meegegeven wordt krijg ik altijd voor ongeveer 14 dagen mee. Om het eerst uit te proberen. Dus moeten ze een doosje aanbreken. Gevolg is dat ze de originele bijsluiter wel moeten kopieren omdat ook de volgende patient een bijsluiter mee wil. Er zit immers maar 1 bijsluiter in een doosje. Er staat niet voor niets op de bijsluiter dat je hem altijd door moet lezen ook als je het medicijn al langer gebruikt. Er kan iets veranderd zijn. En soms wil je de informatie nog even overlezen. Als ik een herhaalrecept voor dit medicijn krijg, vaak voor 3 maanden, dan open ik de doosjes in de apotheek. Haal alle bijsluiters eruit op een na en geef die af. Zo kan de apotheker weer de bijsluiters hergebruiken voor anderen. Is ook weer wat milieuvriendelijker. Dus met andere woorden, je kunt ook zelf iets doen.

Gast

Er zijn ook nog steeds mensen die niet weten dat bij een antibioticakuur de pil niet werkt. Ja ik ben zwanger want ik had een kuurtje en........
Dat zijn die dingen die toch duidelijk beschreven worden in de bijsluiter maar sommige mensen willen niet beter weten denk ik.

Gast

Had je de bijsluiter dan niet gelezen? En niet bij alle antibiotica is de pil minder betrouwbaar!

Gast

Als dit niet meer gebeurt kan het geld weer voor andere dingen gebruikt worden.
Waar wil je het geld dan voor gebruiken?????
Voor een letselschadeadvocaat ????
Of om bij de aanschaf van 30 pillen er 3 gratis te krijgen????
Als je iets op het forum wilt zetten denk dan eerst eens goed na !!!!!!!
En..... volg de raad van menige gast op en lees die bijsluiters.

Gesloten