[bDrie jaar geleden werd mij een kuur Metronidazol voorgeschreven, 7 dagen 2 x dd 1(500 mg). Na 5 tabletten ingenomen te hebben kreeg ik last van sterk opgezwollen tenen en vingers waarna ik op advies van de arts ben gestopt. Echter sinds die tijd heb ik geen smaak meer, ik onderscheid alleen nog zout, zoet en zuur wat dus betekent dat ik niets meer kan proeven (en wat te denken van kussen!?). Verder heb ik geen gevoel meer in mijn vingertoppen. Daardoor is mijn kwaliteit van leven sterk verminderd. Ik heb Pharmachemie (producent en leverancier) daarop aangesproken en hen om een schadeloosstelling verzocht daar ik deze ernstige klachten waarschijnlijk de rest van mijn leven zal houden doch zij hebben mijn verzoek om technische redenen "overgedragen" aan Actavis die destijds verantwoordelijk zou zijn geweest voor de registratie. Van deze firma heb ik uiteindelijk een uitgebreid verhaal ontvangen waarin zij stellen dat er op de bijsluiter "metaalsmaak" vermeld stond en uit dien hoofde zij niet aansprakelijk zouden zijn. Aangezien dit heel wat anders is dan een metaalsmaak en het geen tijdelijk iets betreft ben ik het daarmee niet eens. Ik ben nu op zoek naar anderen die soortgelijke klachten hebben na het gebruik van Metronidazol/Flagyl om door de krachten te bundelen te proberen een schadeloosstelling te verkrijgen.
Liesbeth][/b]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bijwerkingen Metronidazol/Flagyl
Re: bijwerkingen Metronidazol/Flagyl
Beste schrijfster,
De arts heeft mij een kuur van 10 dagen voorgeschreven.. Na 2 dagen begon ik mij onwel te voelen.. Koude rillingen, vieze smaak in mijn mond, mijn urine had een koffie kleur, duizelig... Op advies van de arts ben ik vroegtijdig gestopt, na 4 dagen.. Mijn smaak is nog steeds vervormt .. Het is een erg heftig geneesmiddel is mijn ervaring.. Mocht u nog iemand nodig hebben om uw krachten te bundelen kunt u per mail contact met mij opnemen... Mijn e-mailadres is [email protected]..
Succes ermee!
De arts heeft mij een kuur van 10 dagen voorgeschreven.. Na 2 dagen begon ik mij onwel te voelen.. Koude rillingen, vieze smaak in mijn mond, mijn urine had een koffie kleur, duizelig... Op advies van de arts ben ik vroegtijdig gestopt, na 4 dagen.. Mijn smaak is nog steeds vervormt .. Het is een erg heftig geneesmiddel is mijn ervaring.. Mocht u nog iemand nodig hebben om uw krachten te bundelen kunt u per mail contact met mij opnemen... Mijn e-mailadres is [email protected]..
Succes ermee!
Re: bijwerkingen Metronidazol/Flagyl
hallo,
even snel een bericht,
het is een heftig medicijn mijn dochter van 16 heeft het ook geslikt op recept
van een arts uit Abcoude en kuur van 7dagen 1000 mg per dag en 3 dagen 2000 mg per dag veel pijn en kon amper meer lopen naar de eerstehulp.
de klachten lijken op hyperventilatie allen iets erger.
ik ben benieuwt hoe dit afloopt.
pnboele@ msn.com
even snel een bericht,
het is een heftig medicijn mijn dochter van 16 heeft het ook geslikt op recept
van een arts uit Abcoude en kuur van 7dagen 1000 mg per dag en 3 dagen 2000 mg per dag veel pijn en kon amper meer lopen naar de eerstehulp.
de klachten lijken op hyperventilatie allen iets erger.
ik ben benieuwt hoe dit afloopt.
pnboele@ msn.com