LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
dolfijntje777

citalopram

Ongelezen bericht door dolfijntje777 »

Beste allemaal,

Wat fijn dat dit bestaat, kan ik ff mijn ei kwijt. Ik kan er niet met veel mensen over praten omdat het nog steeds een soort taboe is en ik wil niet dat mensen anders over mij gaan denken. Want sinds 1 wk slik ik nu 10 mg citalopram tegen depressie en angsten.
Ik heb het gevoel nu al rustiger te zijn en minder angsten. Kan dit zo snel? Wel heb ik nu last van zweten s'nachts. Gaat dit over? Ik neem het nu s'avonds in. Verder ben ik best moe en suf. Gaat dit over, weet iemand dit?

Groetjes dolfijntje

mariannejj100

Re: citalopram

Ongelezen bericht door mariannejj100 »

Hallo, ik slik sinds 4 weken 10 mg citalopram. Ik heb een zwangerschap moeten afbreken i.v.m. een aangeboren afwijking bij de feutus. Ongeveer 2 weken na de ingreep kreeg ik rond mijn menstruatie paniekaanvallen. Na verloop van tijd (ongeveer 6 maanden) werd ik ook nog eens depressief. Ik heb van de huisarts efexor gekregen, dit was een ramp bij mij! Later ben ik naar een psychiater gegaan, hij schreef mij citalopram voor. Ik heb de pillen 3 maanden in de keukenla laten liggen, na het efexor verhaal durfde ik niet zo goed meer! Uiteindelijk besefde ik dat ik eigenlijk geen opties meer had ( tussendoor heb ik homeopatie, acupunctuur, bachbloesems, psycholoog geraadpleegd). Ik ben in totaal een jaar bezig geweest om van mijn problemen af te komen maar niets hielp echt. Dus 4 weken geleden toch besloten om te beginnen met de citalopram. De eerste week was vreselijk, veel bijwerkingen varierend van paniek, droge mond, hallucineren, nerveus, vroeg wakker, duizelig, moe, rare dromen, maagpijn. Maar de tweede week ging beter, de derde week goed! Nu in week 4 (ben ongesteld geworden) heb ik weer een paniekaanvalletje gehad, BALEN!! want het ging zo goed vorige week. Ik vraag me af of die paniek aanvallen met hormonen te maken kunnen hebben, en wat kun je eraan doen. Wat de depressie betreft die is wel bijna weg gelukkig.

Alice12345

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik heb maar 2 weken citalopram (Cipramil) gehad, maar werd hier verschrikkelijk moe van. Ik nam het eerst 's ochtends, en dan was ik om 8 uur opgestaan en kon ik om 10 uur weer naar bed en sliep ik (vast) tot een uur of 2. Toen heb ik geprobeerd het 's avonds in te nemen, maar het is net een slaapmiddel. En daarom wilde ik er toen mee stoppen en ben ook gestopt. (Daarna kreeg ik Efexor waarvan ik niets merkte. En daarna Lexapro, en dat hielp wel een beetje. En nu geen antidepressiva meer.)

mariannejj100

Ook ik ben s'avonds uitgeteld, maar overdag heb ik genoeg energie dankzij de citalopram. s'morgens word ik fit wakker. De depressieve gevoelens en gedachtens zijn zo goed als weg. Voordat ik met de citalopram begon kon ik me echt nergens toe zetten, kon alleen maar huilen, zitten en roken en niet eten. Nu heb ik weer eetlust, maar word niet dikker, energie en huilen hoef ik ook niet meer. Wel ben ik soms nog angstig en hyperventileer ik, maar omdat ik nu rustiger na kan denken zie ik nu wat de triggers zijn voor mijn paniek, ik ben nu aan het leren hoe ik beter om kan gaan met mijn angst gevoelens en hyperventilatie. Ik ben pas 4 weken met 10 mg bezig en ik moet zeggen dat ik hoop heb dat het weer allemaal goed komt. Het is gewoon een kwestie van even een tijdje doorzetten. En als het even niet zo lekker gaat denk ik altijd terug naar de tijd van voor de citalopram, dat was pas echt erg. De komende tijd zal ik veel moeten leren over mezelf, hoe ik mezelf het best kan beschermen tegen stress, hoe ik om moet gaan met paniek en problemen en ik moet leren los laten. Ik ben ervan overtuigd dat het met de medicijnen als ruggesteun gaat lukken! Maar je krijgt het niet voor niets, ik zal zelf ook hard aan mezelf moeten werken!!

Wouter2008

Ongelezen bericht door Wouter2008 »

Hallo, ik reeds ruim tien jaar ervaring gehad met fluoxetine, maar kwam bij tegenslag toch in een zeer slechte periode. Hierdoor overgestapt naar citalopram. Ik heb geen bijwerkingen gehad in het begin, maar later wel wat afvlakking en denk rode bultjes met jeuk op de huid. Ik zat op 60 mg cipramil. Een of drie stuks in gebruik maakte bij mij geen verschil. Gezien de afvlakking wilde ik terug naar fluoxetine. Nu ben ik 6 dagen cipramil vrij! Heb veel afbouwproblemen gehad. Misselijk, erge hoofdpijn, tandvleespijn, rillerig en last van mijn ogen. Bij het draaien van mijn ogen is het of ik een wave in mijn hersens voel. Iemand bekend ermee? Ik hoop dat het nog over gaat. Ik heb trouwens besloten na tot 15 jaar ervaring het nu op eigen kracht te doen. In de verstreken tijd heb ik denk ik veel geleerd en verwerkt. Problemen die nu nog op mijn weg komen wil ik daarom gewoon ondergaan. Ben best trots en voel me hier erg sterk door.
Heeft dus iemand ook bij het afbouwen last van zijn ogen gehad? :roll:

Alice12345

Ongelezen bericht door Alice12345 »

@Wouter2008
Wauw, na 15 jaar antidepressiva ga je het nu zelf doen? Ik hoop heel hard dat het goed gaat en blijft gaan! Wel knap om het zelf te gaan doen, goed voor je zelfvertrouwen. Dat wou ik even zeggen. :)

Wouter2008

Ongelezen bericht door Wouter2008 »

Dankjewel Alice! Ja, het zal effe wennen zijn. Maar ik merk nu al dat ik veel minder moe ben. Jij ook heel veel sterkte. :)

mariannejj100

Hoi , ik weet van mijn vriendin toen zij stopte met de citalopram dat ze ook last had van haar ogen, het ging vanzelf weer over. Zij is nu al meer dan een jaar medicijn vrij, ze heeft het ongeveer 7 jaar gebruikt. Ze beschreef het alsof haar hersenen hetgeen ze zag in stukjes doorkregen ofzo. moeilijk uit te leggen.

Gesloten