LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram: uitgewerkt?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
unclesam

citalopram: uitgewerkt?

Ongelezen bericht door unclesam »

Begin dit jaar verwees mijn huisarts me door naar een psycholoog nadat ik een vragenlijst had beantwoord. (Hamilton test?) Ik was al een tijd erg somber en bleek met alle klachten helemaal in het plaatje te passen van iemand die aan depressiviteit lijdt.
Van de psycholoog kreeg ik (naast de gesprekken) mirtazapine voorgeschreven. Ik voelde me al snel wel beter, sliep als een blok maar werd ook erg snel zwaarder, waar ik sowieso al last van heb.
We schakelden over naar citalopram. De zwarte buien verdwenen voor een heeeel groot deel, ik sliep wat minder goed en de gewichtstoename verminderde. Ik had wel de indruk dat de nogal zachtmoedige stemming die bij de medicatie al snel intrad, verminderde.
Nu, pakweg 8 maanden later en terwijl ik nog steeds dagelijks mijn tablet inneem, merk ik dat ik weer in toenemende mate somber ben. Erg geregeld (en steeds vaker) zwartgallig, onverschillig en weer geregeld de gedachtenflitsen als 'ik stap er uit', en 'als ik iets ergs krijg laat ik er niets aan doen' en zo.
Om nu weer bij de psycholoog aan te kloppen zie ik nog niet zo zitten, maar dit gaat niet lekker. Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit zou kunnen: zo'n 'terugval' terwijl ik de medicijnen nog gebruik.
Zou de dosis verhoogd moeten worden? En gaat mijn gewicht dan weer naar de verdommenis?

james86

Re: citalopram: uitgewerkt?

Ongelezen bericht door james86 »

Ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen.....verhogen. Op welke dosis zit je nu dan eigenlijk? En gewichtstoename blijft altijd. dat kan bij elke antidepressiva zo zijn. Het klinkt natuurlijk vreemd, maar het is kiezen of delen.....je kan in elk geval meer gaan sporten.

eeliane

Re: citalopram: uitgewerkt?

Ongelezen bericht door eeliane »

Heb best lang citalopram gebruikt en nooit iets van aangekomen.
Anders als je je er beter bij voelt ga dan sporten en goed op je eten letten. Citalopram staat er niet om bekend dat je er van aankomt, laat je dat niet aaanpraten of ga het niet zelf denken maar ga iets met je lijf doen dan als je er bang voor bent, sporten en gezond eten erbij moet lukken!

Gesloten