LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Clomipramine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lisa

Clomipramine

Ongelezen bericht door Lisa »

Sinds kort heeft mijn arts mij clomipramine voorgeschreven omdat paroxetine bij mij niet aansloeg. Zijn er mensen die ervaring hebben met clomipramine? Ik ben nogal geschrokken van de uitzending van radar. Wil hier graag meer van weten.
Bij voorbaat dank.
Lisa

Alma

Re: Clomipramine

Ongelezen bericht door Alma »

Lisa,
Ik heb 4 jaar clomipramine geslikt met goede resultaten. Eerst heb ik een jaar Fevarin geslikt wat bij mij niet aansloeg. Alleen bij het afbouwen van de clomi ben ik dood- en doodziek geweest. De begeleiding van de psychiater liet te wensen over.

Tweetzz

Ongelezen bericht door Tweetzz »

Ik heb een jaar of 15 geleden Anafranil (=clomipranine)van mijn toenmalige huisarts gekregen tegen agorafobie. De eerste keer dat ik het innam werd ik letterlijk gillend gek; na een paar dagen zakte het weer af. Helaas hielp het bij mij voor geen meter, en ben ik na een paar maanden weer gestopt (zonder afkick verschijnselen). Ik kreeg ze toen zonder begeleiding en moest (zoals ze toendertijd dachten) beginnen met de hoogste dosering. Sinds anderhalf jaar heb ik Seroxat en voel me een stuk beter.

anoniem

Ongelezen bericht door anoniem »

Clomipramine is een zgn TCA, een anti depressivum met een effectieve werking, maar helaas met de nodige bijwerkingen.
Een goed alternatief voor de SSRI en TCA's is Remeron, ook zeer effectief en veel minder bijwerkingen.

Gesloten