LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De pharmaceutische dwang tot genezing

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ruud

De pharmaceutische dwang tot genezing

Ongelezen bericht door Ruud »

Medicijnen zijn soms nodig, immers heeft de suikerpatiënt zijn insuline nodig. Maar, waarom maken ze niet medicijnen voor met name psychische aandoeningen die werken moeten zoals ze zouden moeten werken?

Natuurlijk pushen ze die pillen, immers wordt er miljarden omgezet aan pillen om ons apatisch te houden. Veelal is onvoorwaardelijke steun en geduld met liefde als combinatie een stabielere voorwaarde om stabiel te worden als psychiatrische patiënt.

Dan heb het niet over de gevallen die kunnen worden aangemerkt als gevaarlijke individuen, die zijn over de grens van het redelijke.

Maar om zomaar overal pillen voor te schrijven...dat is te makkelijk. Een soort afkoopsom van ons geweten.

Jolanda

Re: De pharmaceutische dwang tot genezing

Ongelezen bericht door Jolanda »

...zucht....
Eigenlijk wil ik niet eens reageren op deze 'stelling'.
Maar was liefde en steun maar genoeg....
En nee, ik ben niet gevaarlijk.
En ja, in een groot aantal gevallen doen de SSRI's wel degelijk goed werk...

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

SSRI's doen redelijk hun werk, maar niet afdoende. Het blijft een vervelend gevoel als je niet meer man kunt zijn, en dus een schuldgevoel hebt in een relatie.

Jolanda

Ongelezen bericht door Jolanda »

Dat heeft dus niet met de werkzaamheid te maken, maar met de bijwerkingen. Misschien een andere SSRI proberen?

ruud

Ongelezen bericht door ruud »

Jolanda;

Weet jij al hoeveel ik er geprobeerd heb? Ik slik nu citalopram en ik moet zeggen dat dit het beste middel voor mij is. Maar ik ben gevoelig voor medicijnen, immers heb ik een lage dosering nodig. Anders kan ik net zo goed monnik worden.

Gesloten