LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De pillenindustrie maakt ons ziek (Belgie-2)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
CraftJoe

De pillenindustrie maakt ons ziek (Belgie-2)

Ongelezen bericht door CraftJoe »

vanavond komt om 22.40 op Belgie-2 het programma "Nachtwacht'. Het onderwerp is:
"De pillenindustrie maakt ons ziek".

De Belgen zijn de grootste pillenslikkers ter wereld.
Volgens professor
Mark de Meyere is de belangrijkste schuldige van onze overconsumptie de geneesmiddelenindustrie.

Hij formuleert een scherpe aanklacht tegen de industrie
die artsen onder
druk zet massaal medicijnen voor te schrijven en zelf ziektes creëert.

Nachtwacht vraagt zich ook af waarom we zo verslingerd zijn aan pillen.
En wat de gevolgen zijn van al dat slikken.

Het programma duurt tot 23.30 uur.

Bron: MeTZelf ( Medische en Therapeutische Zelfbeschikking )

[email protected]

Els

Re: De pillenindustrie maakt ons ziek (Belgie-2)

Ongelezen bericht door Els »

Ik ben zelf sinds 5 jaar hartpatient. Nu, ik weet niet over welke en wat voor "pillen" het gaat, maar DANKZIJ pillen zit ik hier nog. En velen met mij.
De groeten Els.

helma

Ongelezen bericht door helma »

Els voor sommige is het echt noodzakelijk en daar heb ik begrip voor.
helaas heb ik het programma niet gezien telaat dus.
maar ik denk teweten wat CraftJoe bedoeld.
de kinderen van mijn man wonen in belgie bij hun moeder.
en inderdaad worden er daar heel gemakklijk medicijnen uit gegeven,voor elk hoestje komt er wel een biotica kuur bij
geen wonder dat ze inmuun zijn of worden.
plus er komt nog een hele lijst bij van poedertjes en drankjes.
ik zelf vind dit allemaal overbodig,men mag gerust een keer flink verkouden zijn of de griep hebben.
maar in belgie worden er tevlug medicijnen uit gegeven.
wat echt nodig is daar zeg ik dus niets van
groetjes helma

An

Ongelezen bericht door An »

Hoi Helma.

Ik heb het ook niet gezien en het zal ook best wel zo wezen hier en daar over teveel medicijen, maar ik heb vaak het idee dat zulke mensen de reguliere medicijnen verwerpen en dat kan ik niet goed uitstaan. Ik heb nl. mijn leven (hartinfarct met daarna hartstilstand) echt te danken aan snel ingrijpen met de juiste medicatie en moet er niet aan denken als dat ik nu op de zweeftoer zou moeten gaan, want dat zat ik hier dus niet. Maar zoals gezegd, ik heb het progamma niet gezien dus kan er ook niet over oordelen.
Gr. An.

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Weten jullie wat een echte depressie, dus niet af en toe wat somber zijn, inhoudt. Paar jaar psychotherapie, je werk niet meer aankunnen, suïcidaal zijn, het gevoel er nooit meer uit te komen, het gras is groen maar je ziet het als zwart, flinke huilbuien, het gevoel niet begrepen te worden, niet meer onder de mensen durven komen, etc, etc.
Je wilt eerst geen medicijnen, maar als de psychotherapie onvoldoende werkt dan kunnen die medicijnen een uitkomst zijn. In mijn geval een anti-depressivum samen met een kalmerend middel. Paar keer gestopt met deze medicijnen, geleidelijk natuurlijk, maar het lukt me niet. Nu accepteer ik dat ik die medicijnen gebruik en me er goed bij voel. Je kunt weer "normaal" functioneren, spanningen thuis vallen weg, je kunt weer gaan werken, etc. Romantiseer die medicijnen niet, ik zou liever zonder die middelen door het leven willen. Bovendien werken ze verslavend. Uiteindelijk is het een keuze die je maakt. Ik heb na jarenlang strijden ervoor gekozen medicijnen te blijven gebruiken.

Els

Ongelezen bericht door Els »

Dat bedoel ik dus!!!!!!!Dat moet ook kunnen.
Els

CraftJoe

Ongelezen bericht door CraftJoe »

Hallo,

Natuurlijk zou de titel van dit programma
correcter "De pillenindustrie maakt ons ook ziek"
kunnen heten. Maar dat we ook gezond werden van
pillengebruik is immers niets nieuws.
Vandaar deze enigszins provoceerdende titel denk ik.

Het een en ander is nog na te lezen op de
site van Belgie-2 -> www.canvas.be

Overigens een naar mijn mening uitstekend
programma met twee profesoren, en een cultuurfilosoof.

helma

Ongelezen bericht door helma »

Hoi Peter
ik begrijp wat je bedoeld,bij mij werkt het net zo,ik wilde ook geen medicatie nemen,maar moest er toch aan geloven.en ik ben blij dat ik het gedaan heb het leven is nu draagelijker.
maar bij CraftJoe gaat het niet om mensen die het echt nodig hebben.het gaat om onzinnige medicijnen voor een verkoudheidje of griepje er word tevlug naar medicijnen gegrepen,voor dingen die ook op een natuurlijke manier weer verdwijnen.
Denk maar aan jezelf toen je nog kind was,als je gevallen was en je knie kapot was.een washandje een kusje (eventueel)en een pleister en klaar was het.
nu moeten ze daar voor naar de dokter i.v.m.straatvuil er moet een zalfje overheen en als het kan nog een pilletje tegen de pijn.
dit is maar een klein voorbeeld,maar zo gaat het echt.
vroeger waren we niet zo flauw,maar tegenwoordig gaan ze voor een kleinig heidje naar de dokter en krijgt men geen medicatie dan hebben ze het gevoel niet begrepen te worden.
en als men later echt wat krijgt dan werkt een biotica kuur niet meer omdat men er inmuun voor is,zodat er nog zwaaardere medicijnen nodig zijn waar wel bijwerkingen bij zijn zodat men daar weer ziek van word.
het gaat dus nogmaals niet om mensen die medicatie echt nodig hebben,dus willen zij zich a.u.b. niet aangevallen voelen.
CraftJoe nog bedankt,ik heb de site bezocht.

Gesloten