| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dwarslaesiepatienten krijgen geen laxeermiddelen vergoed
-
oteman
dwarslaesiepatienten krijgen geen laxeermiddelen vergoed
Tijdens de langdurige revalidatie krijgt een dwarslaesiepatient geleerd om voor zichzelf te zorgen. De darmen en de urineafvoer werken niet meer normaal. Om de darmen te laten werken moet je laxeermiddelen gebruiken. Gebruik je deze niet kan je te pas en te onpas incontinent zijn. Niets is zo vernederend als je dat in (gezelschap) gebeurt.
Een sociaal leven kan je niet meer voeren, laat staan werken.
Ook krijg je last van doorligplekken. Vaak krijg je helemaal geen
ontlasting meer met als gevolg een opstopping (ILEUS),perforatie
en mogelijk de dood.
Het is toch erg dat je al zo getroffen bent met de zwaarst mogelijke handicap, de regering je ook nog een sociaal leven ontzegd.
Je kan wel via belasting aftrek wat terugkrijgen. Dit vergt allemaal
veel energie voor mensen wiens daelijks leven al een strijd is.
Dit zijn nu de normen en waarden van Balkende. Dit is nu de eigen verantwoordelijkheid. De zwakken in de samenleving moeten het zelf maar uitzoeken, zo niet, jammer dan, weer wat kosten bespaard.
Een sociaal leven kan je niet meer voeren, laat staan werken.
Ook krijg je last van doorligplekken. Vaak krijg je helemaal geen
ontlasting meer met als gevolg een opstopping (ILEUS),perforatie
en mogelijk de dood.
Het is toch erg dat je al zo getroffen bent met de zwaarst mogelijke handicap, de regering je ook nog een sociaal leven ontzegd.
Je kan wel via belasting aftrek wat terugkrijgen. Dit vergt allemaal
veel energie voor mensen wiens daelijks leven al een strijd is.
Dit zijn nu de normen en waarden van Balkende. Dit is nu de eigen verantwoordelijkheid. De zwakken in de samenleving moeten het zelf maar uitzoeken, zo niet, jammer dan, weer wat kosten bespaard.
Re: dwarslaesiepatienten krijgen geen laxeermiddelen vergoed
Movicolon wordt nog wel vergoed. Misschien heb je er iets aan? Het is een vervanger van Volcolon.
-
Jgtl
Hallo,
Een vriend van mij heeft een hoge dwarsleasie en is afhankelijk van veel medicatie. Nu schrijft hij onderstaande naar mij.
Hij schrijft:
Jos ik weet het nu echt niet meer ik kreeg gisteren een aceptgiro in de bus mijn laceer medicijnen worden niet meer betaald zoals lactulose en metalmeciel vanaf nu nu zit ik dus echt in de "****". Dit kost me elke maand 100 euro dit komt allemaal door het nieuwe beleid van de regering. Nou kan ik helemaal niks meer doen. Jij hebt hier helemaal niks aan maar ik moet het even kwijt. Dat is toch niet normaal, medicijnen die ik al van het begin gebruik moet ik nu zelf bekostigen. Ik heb alles al af gebeld maar niks hoor je moet het nu zelf betalen en er is ook geen vervangend middel. Hoe moet je nou nog geld overhouden. Wat een beleid!!!
Tel daar ook nog even de verhoging van de eigen bijdrage voor de Thuiszorg bij op. Praat je zo over meer dan 10% van iemands "inkomen" dat opgaat aan ALLEREERSTE levensbehoeften.
Lang leve de christendemocratie. Geloof mij er is geld genoeg in Nederland het wordt alleen verkeerd besteed cq verdeeld. Gehandicapten, ouderen, de zogenoemde zwakkeren in de samenleving hebben geen machtige lobbygroep in Den Haag en dus geen macht en worden daarom niet gehoord en worden daarom gepakt.
Groeten,
Jos.
Een vriend van mij heeft een hoge dwarsleasie en is afhankelijk van veel medicatie. Nu schrijft hij onderstaande naar mij.
Hij schrijft:
Jos ik weet het nu echt niet meer ik kreeg gisteren een aceptgiro in de bus mijn laceer medicijnen worden niet meer betaald zoals lactulose en metalmeciel vanaf nu nu zit ik dus echt in de "****". Dit kost me elke maand 100 euro dit komt allemaal door het nieuwe beleid van de regering. Nou kan ik helemaal niks meer doen. Jij hebt hier helemaal niks aan maar ik moet het even kwijt. Dat is toch niet normaal, medicijnen die ik al van het begin gebruik moet ik nu zelf bekostigen. Ik heb alles al af gebeld maar niks hoor je moet het nu zelf betalen en er is ook geen vervangend middel. Hoe moet je nou nog geld overhouden. Wat een beleid!!!
Tel daar ook nog even de verhoging van de eigen bijdrage voor de Thuiszorg bij op. Praat je zo over meer dan 10% van iemands "inkomen" dat opgaat aan ALLEREERSTE levensbehoeften.
Lang leve de christendemocratie. Geloof mij er is geld genoeg in Nederland het wordt alleen verkeerd besteed cq verdeeld. Gehandicapten, ouderen, de zogenoemde zwakkeren in de samenleving hebben geen machtige lobbygroep in Den Haag en dus geen macht en worden daarom niet gehoord en worden daarom gepakt.
Groeten,
Jos.
-
Elies
Ik gebruik zelf importal voor de darmen en dit middel wordt nog gewoon vergoed.
Groetjes Elies
Groetjes Elies
-
Eira
Het is schandalig dat in een land als Nederland dergelijke besluiten worden genomen om medicijnen te schrapen uit de vergoedingslijst waar sommige onder ons echt niet buiten kunnen.
Niet alleen dankzij Het CDA maar meer nog dankzij de liberalen. Het slijk der aarde, zal ik maar citeren. Ieder voor zich en God voor ons allen.
Sterkte aan Jos, en andere lotgenoten van dit kabinet.
Niet alleen dankzij Het CDA maar meer nog dankzij de liberalen. Het slijk der aarde, zal ik maar citeren. Ieder voor zich en God voor ons allen.
Sterkte aan Jos, en andere lotgenoten van dit kabinet.
-
Gast
Movicolon, importal en lactulose zakjes van centa farm worden wel vergoed.