LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
britta

Efexor

Ongelezen bericht door britta »

Hoi,

Ik gebruik Efexor 150 sinds september. Heb eerst Paroxetine gehad, maar dat hielp niet optimaal. Ik ben begonnen met 's morgens 75 en 's avonds 75 tesamen met oxazepam 's avonds. Kon daar niet goed van slapen en ben met oxazepam gestopt. Nu heb ik geen slaapproblemen meer. Nu slik ik 1x 150 's morgens. Ik heb gelukkig niet hoeven wennen aan het medicijn, geen nare bijwerkingen. Voel me heel goed: geen paniekaanvallen meer en weinig tot geen angstige momenten.
Ik heb alleen een vraag voor vrouwen die zowel de pil (ethinylestradiol/levonorgestrel) en efexor samen gebruiken net als ik. Ik krijg geen menstruatie meer, soms een paar druppeltjes, maar meer niet. Heeft hier iemand ervaring mee?? Bij de apotheek is het niet bekend.

Groetjes Britta

greenfrog

Re: Efexor

Ongelezen bericht door greenfrog »

Dat het tegen paniek helpt wist ik niet. Ik slik nu bijna 6 weken citalopram maar het doet niks. Ik heb juist meer last van paniekgevoelens, kriebels in de kop, weg willen rennen. Dit is de 2e keer dat ik dit spul probeer. Seroxat heb ik ook een tijd gehad, en zoals gezegd, effexor ook een half jaar tot een jaar. Ik zit nu er over te denken Pristiq, de nieuwe cleanere effexor te proberen. Wel vreemd is dat testen met 100mg pristiq geen verschil geven met suikerpil/placebo. Het zal dan dus de 50mg worden voor mij, of iets minder. Effexor loopt in amerika ook nog mee in de top 3 voorgeschreven middelen, niet voor niets natuurlijk.

greetje22

Re: Efexor

Ongelezen bericht door greetje22 »

britta,

Ik heb ook paroxetine geprobeerd, zonder resultaat, daarna citalopram en nu efexor. Bij citalopram heb ik een tijdje geen menstruatie gehad en toen ik van middel wisselde ineens wel weer. Het zou dus kunnen dat je geen menstruatie krijgt, kort of langdurend. Mijn periode was ervoor altijd netjes op tijd terwijl ik niet eens de pil gebruik
ik hoop dat je hier wat aan hebt. het is heel vervelend omdat je denkt dat je zwanger bent en die testjes zijn best duur.

groetjes,
greetje

Gesloten