LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Flip

Efexor

Ongelezen bericht door Flip »

Ik heb zojuist een periode van nagenoeg 3 maanden het middel efexor gebruikt. In tegenstelling tot Seroxat heeft dit niet alleen invloed op het Serotonineniveau maar ook op het Noradrenalineniveau. In de periode dat ik dit middel heb geslikt in combinatie met Temazepam (om in en door te slapen) heb ik na een verbetering na de eerste 4 weken alleen maar nare bijwerkingen gekregen. Zo heb ik vaak last gehad van toevallen waarbij ik het realiteitsbesef verloor en last kreeg van psychosen.
Na verwijzing door de psycholoog naar de psychiater heeft men getracht mij ten gevolgen van een toeval op te nemen. Men was tevens van mening dat de medicatie niet correct was, en dat de psychosen waarschijnlijk door de combinatie komen. Men heeft mij nieuwe medicatie voorgeschreven en de oude medicatie moest ik per direkt stoppen.

De nwe medicatie was Doxepine en risperdal. Het eerste een oude anti-d en het 2e een anti psychosen middel. Ik vroeg mij af waarom schrijft men mij het anti-P voor als men meent dat e.e.a. door de oude combinatie van medicatie kwam.....ik dacht dat de psychosen bij het niet slikken van de oude medicatie toch vanzelf zouden stoppen ???

afijn...de Apotheker had de Doxepine niet op vooraad. Al 2 dagen niet en men heeft mij niet verwezen naar een andere apotheek. Heb nu al 2dagen behoorlijk misselijkheid en duizeligheid. Voorst heb ik in deze 2 dagen slechts 2 dagen kunnen slapen en ben ik erg nerveus. Ik merk dat er sowieso een vorm van afhankelijkheid aan vast zit. De duideligheid komt door verandering van de bloed druk. Deze is als het ware nu weer terug aan het veranderen en als ik straks de andere medicatie heb heb ik weer de gewenningsproblemen...

Ik weet dat het misschien fout is, maar ik heb er geen vertrouwen meer in....Ik heb me voorgenomen GEEN medicatie meer te slikken buiten de ibuprofen tegen de hoofdpijn.

Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat -in mijn geval- e.e.a. misschien beter af is zonder medicatie.

Ben het er ook mee eens dat deze soorten medicatie -uit hoofde van mijn werk- veel te snel worden uitgeschreven. Alhoewel mijn huisarts uiterst competent is. In vele gevallen is het -denk ik- het veertje van Dumbo en is men beter af zonder. 3 ons groenten en 3 maal fruit is voor sommigen wel het beste.

Tja......dit is leven in een overspannen maatschappij..... heeft er iemand soort gelijke ervaringen. Dat je geen heil meer ziet in de medicatie.

bethie2

Re: Efexor

Ongelezen bericht door bethie2 »

denkt u dat het verlies van realiteitszin en psychoses door de efexor is gekomen en hoe gaat het nu?

ik heb het ook namelijk door het stoppen van efexor.

Gesloten