LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen met bethahistine!!!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
manondoris

ervaringen met bethahistine!!!!

Ongelezen bericht door manondoris »

bij een vriend van mij bestaat het vermoeden dat hij de de ziekte van meniere heeft. na een hele middag internet te hebben afgestruint ,word ik niet echt vrolijk van alles wat ik gelezen heb. hij gaat nu beginnen met het medicijn bethahistine. heeft er iemand ervaring met dit medicijn of met de ziekte van meniere.alle tips zijn welkom. :(

ciske

Re: ervaringen met bethahistine!!!!

Ongelezen bericht door ciske »

bethahistine zijn vrij onschuldige medicijnen , dat is voor als die vriend van je veel last heeft van duizeligheid, veroorzaakt door gruis .

is hij al onderzocht door een KNO arts en neuroloog?

manondoris

ja precies daar voor ,hij heeft al zoveel onderzoeken gehad en alles is waarschijnlijk te wijten aan stress,vandaag weer onderzoeken gehad bij de huisarts en deze diagnose werd voorlopig gesteld ,hij is zo naar en duizelig ,en al zo lang dat zijn leven er niet leuker op word. :cry: dus nu aan deze medicijnen gezet.

ciske

als het stress is wat het bij mij ook was, moet hij eens leren om op een goede manier adem te halen , kan je voor naar een therapeut als die dat in zijn pakket heeft.

ook oefeningen zoals plots omhoog gaan , hoofd naar rechts en wisselend naar links kan hij oefenen, maar wel op bed doen.

manondoris

oke!! hielp dat bij jou? hij heeft nu acupunctuur al een hele tijd voor de stress.maar helaas krijgt hij dit er niet onder. die oefeningen is hem vanmorgen verteld ja! heb jij deze medicijnen ook geslikt of nog?

ciske

ik heb die medicijnen geslikt ja , maar heel kort want bij stress kan je slikken tot je een ons weegt ....het helpt niet.

die oefeningen roepen eerst duizeligheid op en daarna krijg je er vertrouwen in dat het goed komt en dat helpt.

therapeut kon bij mij niet zat niet in het pakket , heb zelf wat linken voor oefeningen voor de ademhaling.

manondoris

graag alles is welkom,is het bij jou uit eindelijk overgegaan!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Medicijnen bij stress, het kan je gevoelens onderdrukken doordat je moe en lamlendig wordt, maar helpen doet geen 1 medicijn bij stress, uiteindelijk moet je het zelf doen.

Wat Ciske al schreef er zijn goede oefeningen te vinden en laat hem vragen
of hij voor fysio in aanmerking kan komen voor ontspanningsoefeningen.
Wandelen, fietsen, zwemmen helpt ook goed voor ontspanning al hebben mensen daar vaak geen trek in als ze behoorlijk gestresst zijn, is toch een kwestie van doorzetten hoe moeilijk het ook is, en dat is heel moeilijk.

ciske

manondoris schreef:graag alles is welkom,is het bij jou uit eindelijk overgegaan!

http://www.leren.nl:80/cursus/persoonli ... elens.html

http://www.health-psychology.com/ontspa ... ekst1.html

http://www.psycho-consult.nl/buikademhaling.html

bij mij is het redelijk onder controle , maar het speelt soms nog wel op, hangt er vanaf waardoor je stress hebt opgelopen, is het iemand of iets waar je last van hebt, dan proberen te ontwijken. succes.

manondoris

dank jullie wel voor de reacties ,hij gaat nu inderdaad ontspannings oefeningen doen bij de fysio en ook is hem nek massage geadviseert, ik stuite net op een oud topic uit 2010 ,ging over stoppen met roken ,daar zag ik dat rozemarijntje,tennis en tiptoo er ook last van hadden/ hebben ,ik zou heel graag van jullie horen hoe het nu met jullie gaat . nog medicatie\ fysio .mochten jullie dit niet publiekelijk willen zeggen mag alltijd door een pb te versturen naar mij. die vriend is namelijk mijn aller beste vriend ,het is mijn man. en ik maak me erg zorgen.

ciske

ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, heb nog wel de tip...zodra hij duizelig is laat die dan proberen die ademhalingsoefeningen te doen anders wordt het door de paniek erger.

hij zal ook wel een afknellend gevoel hebben ? ook dat hoort er namelijk bij , misschien kan hij ook beter een ligt slaapmiddel vragen.

beterschap.

manondoris

dank je ik geef het allemaal door, en ciske hoelang heb jij er al last van ,ik lees overal dat het ook vanzelf weer over kan gaan!

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Ménière komt niet door stress. Een KNO-arts kan de diagnose vrij simpel stellen. Betahistine wordt voorgeschreven bij Ménière, maar kan geen aanval onderdrukken, het dient slechts om de ergste duizeligheid en braakneigingen te onderdrukken.

(ervaringsdeskundige, ik heb zelf geen Ménière, maar iemand in mijn nabije omgeving wel, al ongeveer 30 jaar en dubbelzijdig)

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kiz schreef:Ménière komt niet door stress. Een KNO-arts kan de diagnose vrij simpel stellen. Betahistine wordt voorgeschreven bij Ménière, maar kan geen aanval onderdrukken, het dient slechts om de ergste duizeligheid en braakneigingen te onderdrukken.

(ervaringsdeskundige, ik heb zelf geen Ménière, maar iemand in mijn nabije omgeving wel, al ongeveer 30 jaar en dubbelzijdig)
Mischien een domme vraag (heb er geen verstand van) kan het wel verergerd worden door stress ?

kiz

ciske schreef: ook oefeningen zoals plots omhoog gaan , hoofd naar rechts en wisselend naar links kan hij oefenen, maar wel op bed doen.
Die oefening heet "Epley manoeuvre" en wordt door huisarts of therapeut toegepast als je BPPD hebt, dat is iets heel anders dan Ménière. Bij BPPD wordt de duizeligheid veroorzaakt door kristallen in het binnenoor die op een verkeerde plek terecht zijn gekomen. BPPD wordt ook niet veroorzaakt door stress!

manondoris

volgends de arts van mijn man word het vaak veroorzaakt door stress,zou ook helemaal in zijn plaatje passen. maar mischien hoeft het niet alltijd zo te zijn.

kiz

Chocomelk schreef:
Mischien een domme vraag (heb er geen verstand van) kan het wel verergerd worden door stress ?
Ja dat kan, maar de hoofdoorzaak blijft Ménière, en dáár is de betahistine voor.

kiz

manondoris schreef:volgends de arts van mijn man word het vaak veroorzaakt door stress,zou ook helemaal in zijn plaatje passen. maar mischien hoeft het niet alltijd zo te zijn.
Wellicht kan je man verwezen worden naar het AMC, dr. Kortschot (evenwichtsarts).

manondoris

kiz !!! alle tips zijn welkom , mocht je die hebben om de klachten minder te laten worden.

manondoris

we wonen niet om de hoek van het amc,maar mocht het in de toekomst toch nodig zijn houden we alles in overweging,zelf hoop ik dat het niet nodig is ,hij heeft nu al zoveel aan zijn hoofd .maar bedankt voor de tip .

Gesloten