LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra opslag medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Verweij46

extra opslag medicijnen

Ongelezen bericht door Verweij46 »

In 2008 heb ik 15 tabletten ( op dokters advies ) gekocht
Zopiclon ( slaapmiddel ) Kosten €7,-
Januari 2010 heb ik opnieuw tabletten gekocht ( 15 stuks )
prijs € 14,- !!!
De reden voor de opslag is : als een herhalings recept wordt uitgeschreven cq wordt af genomen mag de apotheek een hogere prijs rekenen .
Men wordt dus "gestraft "als men te weinig gebruikt !
Is dit een actie van de overheid of van de individuele apotheek ?
Wie kan kan mij voorlichten ?

muppet-81

Re: extra opslag medicijnen

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Nee de regel die dit veroorzaakt is dat als je een product voor de eerste keer krijgt (of zoals in u geval na hele lange tijd weer) er een eerste uitgifte regel geldt.
Dat is de receptregel vergoeding. Die is door de wet vastgelegd.
Dit geldt voor elk recept, maar de vergoeding (kosten) voor een eerste uitgifte recept zijn hoger.
Mocht het dus zo zijn dat u ergens dit jaar nogmaals een recept voor Zopiclon inleverd dan zijn de kosten lager.
Dit is regeld in de wet.

Hoop dat u hier wat aan heeft.
Groeten Kelly

marietje224

Ongelezen bericht door marietje224 »

sinds vorig jaar is het toch pas dat je het zelf moet betalen??
en idd als je een recept na lange tijd weer krijgt moet je betalen...daarna niet meer,als er niet te lang tussen zit,wat die tijd is weet ik niet..heb medicatie die krijg ik voor 3 mnd daar geen last mee...
maar troost je...niet alleen de kleingebruiker betaald hoor :D
geloof muppet maar die werkt in de apotheek vandaar...en ik ben chronisch ziek en betaal me scheel aan slaap,nou daar doe ik heel zuinig mee!!! meestal 1 doosje per 2 mnd zo doe ik er al 5 jr mee en niet gewend...verstandig dus...daar tov diazepam(spierspanning) om de 23/24 dg mee doe 8,86 en om de 3 dg 7 zoveel voor een maagdrankje...is ongeveer alleen het drankje 80 eurp dan de dia erbij...zeg 90 euro...want
pas ging ik over op een ander iets voor de stoelgang ook 16 euro,daarna niet meer...eerste keer....het zei zo.......zou er wat veranderen met het nw kabinet????????laten we het hopen...muppet hoop het voor je!!

fuelheart

Ongelezen bericht door fuelheart »

Prijzen veranderen per jaar weer opnieuw, dit kan ook een oorzaak zijn.
Tegen het einde van het jaar slaan de apotheken en ziekenhuizen in wat ze kunnen als er sterk vermoed word dat de prijs van het medicijn zelf hoger word.

Gesloten