LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik en gevolgen van maximale dosering (200 mg) Zoloft

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Kim

Gebruik en gevolgen van maximale dosering (200 mg) Zoloft

Ongelezen bericht door Kim »

Ik ben een vrouw van 27 jaar en slik sinds mijn 20ste het middel Zoloft. Mijn ervaring met dit middel is heel divers. In het begin zijn er uiteraard bijwerkingen, maar die verdwenen al snel en al na drie weken Zoloft slikken ging ik mij stukken beter voelen. Zoloft heeft mij toen geholpen om de zin in het leven weer terug te krijgen. Twee jaar geleden echter heb ik voor langere tijd de maximale dosering, 200 mg, geslikt. De invloed hiervan, zowel geestelijk als lichamelijk, is verbijsterend geweest. Ik was zodanig onder de invloed van de medicijnen dat ik een schim van mijzelf geworden was. Geen emoties meer, als een soort robot liep ik door het leven, waarbij een heleboel dingen langs mij heen gingen. Volledig afgevlakt kan ik wel zeggen. Op een gegeven moment kreeg ik zulke ernstige lichamelijke klachten dat werken, sporten, kortom een normaal leven voor iemand van mijn leeftijd, onmogelijk werd. Na vele bezoeken aan de huisarts, psychiater etc, die mij met een kluitje in het riet stuurden, kwam ik terecht bij een alternatieve arts. hij constateerde dat de dosering Zoloft dusdanig hoog was dat de werking van diverse organen, waaronder lever, schildklier, eierstokken, nieren ernstig achteruit liep. Het gevolg; toxische verschijnselen. Ik ben afgelopen 2 maanden bezig geweest met het afbouwen van de medicijnen en ben nu 3 dagen helemmaal gestopt. De ontwenningsverschijnselen zijn absoluut duidelijk aanwezig. Iedereen die beweerd dat anti-depressiva niet lichamelijk verslavend zijn, heeft waarschijnlijk zelf nog nooit voor langere tijd deze medicijnen geslikt en geprobeerd ermee te stoppen. Ik zou graag ervaringen horen van mensen die ook voor langere tijd een maximale dosering hebben geslikt.

Gesloten