LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gevaar van Radar!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Swanica

Re: Gevaar van Radar!!

Ongelezen bericht door Swanica »

Zoals ik al eerder schreef ben ik dus eigenhandig gestopt. Dit kwam niet door de uitzending, maar al in mei. De uitzending heeft misschien vergeten erop te wijzen dat het niet de bedoeling is dat iedereen die antidepressiva slikt massaal gaat stoppen en zeker niet zonder begeleiding. De gevolgen kunnen heel naar zijn en als je niet sterk genoeg in je schoenen staat, kom je er niet zonder kleerscheuren vanaf. Ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, maar ik heb wel een paar dagen gedacht dat ik dood ging. Mijn lichaam deed zo raar en ik zag zo wazig en had allerlei storing in mijn functioneren. Na een paar dagen was dit gelukkig voorbij. Daarom was de uitzending voor mij heel prettig. Het bevestigde mijn vermoedens. De ergste bijwerkingen staan niet vermeld in de bijsluiter. Een goede arts of therapeut verteld zijn patient hier natuurlijk over, maar helaas wordt dit vaak ook vergeten.

Van seroxat kan ik het volgende vertellen. Dit middel bevat serotine. Dit is een hormoon dat onder andere verantwoordelijk is voor onze stemming. Bij een goede hormoonspiegel voelen we ons dus goed. Hebben we een te kort aan serotine, kunnen we neerslachtig worden. Seroxat is dan dus een goed middel. Echter, en nu komt het, als je een teveel aan serotine krijgt, wordt je ook depressief! En wat doen de meeste verschrijvers: ze verhogen de dosis en dus wordt je nog depressiever. Waarom dit verschijnsel niet wordt erkend is mij een raadsel. Het is toch gewoon een kwestie van kennis toepassen die verschrijvers toch zouden moeten hebben?

Sam Andau

Re: Gevaar van Radar!!

Ongelezen bericht door Sam Andau »

Sorry in ben een beetje laat binnengekomen en lees hier dus vandaag voor het eerst over. Ik slik al 6 maanden Paroxetine en ben hier 3 November mee gestopt vanwege een niet doorgezette zelfmoordpoging (het werkte dus immers niet daarom ben ik ermee gestopt). Ik wil niet beweren dat Paroxetine hier mij toe aangezet heeft, maar ik weet door de berichten op de Forum pagina niet meer waar ik aan toe ben. Ik heb m'n pshycholoog gebeld (die van alles op de hoogte is) maar heb wel behoefte aan iemand die ook hier meer duidelijkheid over kan geven want ik vind dit alles erg verontrustend.

Gesloten