LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gewichtstoename zyprexa , ervaring?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
kaatje1969

gewichtstoename zyprexa , ervaring?

Ongelezen bericht door kaatje1969 »

Sinds 1998 gebruik ik anti-psychotica. Het langst heb ik zyprexa geslikt.
Ik ben ongeveer 25 kilo aangekomen
In 2006 werd diabetes 2 bij me geconstateerd, waarna ik over ben gestapt op seroquel, zou beter zijn voor de diabetes.
:arrow: Graag zou ik van andere zyprexa gebruikers willen weten welke vetverdeling hun gewichtstoename heeft. Bij mij concentreerd het vet zich voornamelijk op de buik. (ik lijk al 9 jaar zwanger)
Dieëten en oefeningen hebben weinig tot geen resultaat bij mij.
:arrow: Ook graag ervaringen over hoe het wel gelukt is om gewicht te verminderen.
Groetjes, Kaatje

mylo1

Re: gewichtstoename zyprexa , ervaring?

Ongelezen bericht door mylo1 »

ik herken de gewichtstoename...en vooral op de buik

Als je zyprexa intikt in de zoekfunctie [hier op de site]kom je mijn topic en dat van anderen tegen
Daar staat ook een topic over diabetes en zyprexa...is namelijk aan elkaar verbonden

Ben je inmiddels getopt?...dan verdwijnt [met een beetje geduld] het overgewicht vanzelf...zou je wel oefeningen voor je buikspieren aanraden

Lees dat je al in 2006 bent gestopt..na ongeveer 1/1½ jaar had ik mijn oude maatje weer terug [38]had op dat moment 44 en op weg naar 46
Weet niet wat seroqoel doet...is namelijk een verbeterde versie van zyprexa
Het buikje heb ik nog wel een beetje ..maar hoop dat dat ook helemaal wegtrekt

gr mylo1

kaatje1969

Ongelezen bericht door kaatje1969 »

Bedankt voor je reactie mylo1. Fijn dat het jou gelukt is om gewicht te verliezen :D , da's ook mijn wens voor de komende tijd.

Dat er een relatie bestond tussen diabetes 2 en Zyprexa wist ik al. Al bleef mijn psychiater dat in 2006 ontkennen. Ik moest mijn eetpatroon maar aanpassen. Gelukkig houdt ik altijd van alles bij, dus met de dieëtiste mijn eetpatroon bekeken, daar was en is niets mis mee. Genoeg groente en fruit, en met het aantal calorieën was ook niets mis.

Ik wil graag weten waar "het vet zich opstapeld" bij het gebruik van Zyprexa, want geen van mijn behandelaars kon, of wilde mij dit vertellen. Vandaar dat ik deze topic geplaatst heb
Ernstig overgewicht is nooit gezond, maar wanneer het, zoals onder andere in mijn geval, zich vooral manifesteerd op de buik, is het nog ongezonder.

Sinds augustus 2007 ben ik van de anti-psychotica af, :) , en sinds vier dagen heb ik ook de anti-depressiva afgebouwd. (die trouwens ook diabetes kan veroorzaken) Wat de a-d betreft is het nog even afwachten, maar de a-p wil ik nooit meer.

Ironisch trouwens dat er van Lilly folders in de apotheek liggen over diabetes waarin de risico-factoren genoemd worden, maar over het gebruik van Zyprexa als risico-factor hebben ze het niet :?:

groetjes, Kaatje1969

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

Hoi Kaatje

Ik werd over het algemeen overal dikker ..maar vooral op de buik..de weegschaal ging met grammetjes omhoog en stopte niet meer..toen ik helemaal gestopt was..ging hij geleidelijk weer naar beneden..maar heb nog steeds een klein buikje[ik noem het mijn zyprexa buikje] ..wat zyprexa betreft..er is nu vandaag de dag ..nog zo weinig bekend over dit medicijn..en toen ik het ging slikken helemaal niet..zelfs mijn arts die het voorschreef beschreef het als het wondermiddel...wij weten nu wel beter!

Hoop dat het je lukt :wink: Dat je het overgewicht weer langzaam kwijt raakt ,is dan weer een voordeel van zyprexa.!
Sterkte en hoop [als je weer een slanke den bent] nog wat van je te horen

Mylo1

Gesloten