LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP! Ben ik het of het medicijn

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Julia

HELP! Ben ik het of het medicijn

Ongelezen bericht door Julia »

Twee maanden geleden ben ik gestopt met het slikken van Seroxat. Ruim vier jaar met intensieve therapiën en medicijnen dacht ik dat ik er wel mee kon stoppen. Ik wil zelf gelukkig kunnen zijn.

Na 1 maand ziek zijn van het afbouwen ben ik weer terug bij af. Ik ben mezelf kwijt, agressief, depressief. Kan Seroxat zo'n beschadiging achterlaten,zelfs na twee maanden stoppen? Of ben ik het zelf?
Wie ervaart dit ook?

Angelique Kuijpers

Re: HELP! Ben ik het of het medicijn

Ongelezen bericht door Angelique Kuijpers »

Hoi,

Ik weet niet goed wat ik je wil zeggen. Ik zelf ben sinds 4 weken aan het afbouwen met paroxitine (seroxat). Ik wordt op dit moment niet vrolijk van allemaal de publiciteit. Ik vind het wel een hele opluchting om te lezen en te horen dat ik niet gek ben, maar ik zo reageer door het medicijn. De bijwerkingen zijn verschrikkelijk en ik ben mezelf ook helemaal kwijt. Ik zie nu wel wat meer op tegen de tijd die komen gaat met de ontweningsverschijnselen enz. Ik maak me tevens zorgen over de toekomst wat betreft de nawerkingen over een tijd. Van de softanon werd ook beweert dat het het ei van columbus was. Hier bleek achteraf wat voor schade het allemaal had aangericht. Wie kan mij zeggen of dit nu ook niet het geval is. De farma-industrie moet zijn verantwoording nemen en niet rijk worden van zijn "slachtoffers".
Mijn psychiater wilde niet dat ik af ging bouwen en wil me hierin niet steunen. Die mensen denken volgens mij dat we echt niet meer zelf kunnen denken en voelen en houden hunzelf zo aan het werk.
Ik wens ierdereen de komende tijd veel sterkte met alle publiciteit en met jullie zelf, want ik vind het wel confronterend wat er gebeurt
mijn e-mail adres is: [email protected]

Julia

Re: HELP! Ben ik het of het medicijn

Ongelezen bericht door Julia »

Beste Angelique,

Bedankt voor je reactie, ik heb je een mailtje terug gestuurd op je eigen account.


Wie heeft er nog meer ervaringen met de gevolgen van het slikken van Seroxat?

Anoniem

Re: HELP! Ben ik het of het medicijn

Ongelezen bericht door Anoniem »

Beste Julia,
Ik heb met mijn man een hele zware depressieve tijd achter de rug. Ik denk dat een aantal negatieve gevoelens wel in je zitten, maar mijn man had duidelijk het gevoel door de medicijnen ( die overigens heel klakkeloos worden gegeven0 alles niet meer zelf in de hand te hebben. Voor dat je daar echter zelf achter bent. Je gebruikt die medicijnen immers in een periode dat je zelf absoluut niet sterk in je schoenen staat!
In de psychiatrische hulpverlening zijn we ook niet echt verder gekomen en hij heeft na twee jaar, met verschrikkelijke uitspattinegen naar hem zelf en mij, de knoop doorgehakt om te stoppen met al die troep.Hij wilde zijn eigen lijf weer terug, zoals hij dat zelf zei.
Geholpen door een klassiek homeopaat heeft hij zichzelf weer terug gevonden. Niet alles is zomaar voorbij, maar veel rustiger kan er naar zichzelf en de problemen gekeken worden. Hierbij is hij een stuk zekerder met zichzelf geworden!!!
Nu heeft hij deze week weer van zijn rug diazepan gebruikt en hij krijgt meteen weer dat rare onrustige gevoel terug......nu herkende hij het gelukkig, zodat hij direct stopt.
Ik denk dat sommige mensen heel intens op deze medicijnen reageert.....
Ik wens je succes om tevreden in het leven te staan, maar wij denken dat dat beter gaat zonder allerlei rare medicijnen!

Julia

Re: HELP! Ben ik het of het medicijn

Ongelezen bericht door Julia »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die inziet dat in ieder geval bij mij, en andere mensen, het beter is zonder medicijnen. Ook al heeft het een tijd goede effecten gehad maar het kan niet goed zijn dat als je ermee stopt je zo'n beschadiging overhoudt en je je inderdaad weer in je eigen lijf voelt zitten en niet op een wolkje.
Bedankt voor je reactie en veel sterkte voor jullie.

Gesloten