Louis Foudrain heeft met het boek "Wie is van hout" een taboe opengebroken, namelijk hoe het er werkelijk aan toe gaat in de zorgsector waarvan men denkt dat er daadwerkelijk gezorgd wordt voor de psychisch kwetsbaren. Hij schetst allerlei voorbeelden van wat hij aan misstanden binnen de psychiatrie heeft meegemaakt wat hij nooit voor waar had kunnen houden. Hij is van de weinige psychiaters die door dit boek te schrijven echt opkomt voor de onmondigen, sociaal kwetsbaren en de verstotenen uit de maatschappij. Dit boek was uiterst gewaagd, controversieel en kritisch. Veel verzwegen schaduwkanten van de psychiatrie werden openlijk benoemd. Het boek is meerdere keren herdrukt. Zo goed werd het verkocht.
Wat deed de beroepsgroep. Zich hullen in stilzwijgen, zodat hetgeen het teweeg had gebracht uiteindelijk toch weer zou gaan slijten.
Ik heb ook het idee dat er iets soortgelijks gaande is. Als men zich tegen bepaalde bewijzen of aantijgingen moeilijk kan verweren, omdat ze zo overduidelijk zijn, is een strategie het simpelweg te negeren en dood te zwijgen. Zodat het uiteindelijk een stille dood sterft en weer in de doofpot verdwijnt....Dat is de manier om van iets de lading af te halen. Binnen een aantal maanden praat niemand er dan meer over.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] het vervolg op "Wie is van hout".....?
-
Vaipen
Re: het vervolg op "Wie is van hout".....?
Volgens mij is dat Jan Foudraine.
Ik heb zelf 'Bunkerbouwers' gelezen.
Ik heb zelf 'Bunkerbouwers' gelezen.