LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hpv vaccinatie en dode tienermeisjes (door mexicaanse griep)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Tamara-71

hpv vaccinatie en dode tienermeisjes (door mexicaanse griep)

Ongelezen bericht door Tamara-71 »

Het recentelijk overlijden van 2 gezonde tienermeisjes heeft me aan het denken gezet. Bij één van de 2 is vastgesteld dat ze besmet was met de Mexicaanse griep. De ander had het niet.
Met de grootschalinge HPV campagnes van de afgelopen maanden, lijkt het me hoogstwaarschijnlijk dat beiden inmiddels zijn ingeent tegen het Humaan Papilloma Virus.

Kan het zijn dat deze vaccinatie de oorzaak is van het overlijden?
Het is immers bekend dat vaccinaties bijwerkingen hebben, die soms zeer ernstig kunnen zijn, tot overlijden toe. Ik heb deze vraag aan de GGD gesteld, maar hierop nog geen antwoord gekregen.

Nu wordt overwogen om alle kinderen te vaccineren tegen het Mexicaanse griepvirus, met alle mogelijke bijwerkingen van dien.
Is het niet beter om te stoppen met de HPV vaccinaties?

Graag jullie mening.

kweenie

Re: hpv vaccinatie en dode tienermeisjes (door mexicaanse griep)

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat de meisjes ook naar school gaan. Volgens mij is het dus dodelijk om naar school te gaan. Maar misschien hebben ze ook wel thee gedronken en is het dus misschien dodelijk om thee te drinken. Is het niet beter om te stoppen met thee drinken?

Tamara-71

Tja, maar meisjes gaan al jaren naar school en drinken al jaren thee zonder dat ze plotseling ziek worden en dood gaan. Echter, er gaan al wel jaren kinderen dood na vaccinaties. Niet veel, maar toch zo'n 6 per jaar in Nederland. Het zou je kind maar zijn...

En als er dan een nieuw HPV vaccin getest wordt op onze tienermeisjes, een vaccin waarvan we weten dat in Amerika aan een vergelijkbaar vaccin ook meisjes zijn overleden, dan lijkt het me dat die relatie goed onderzocht moet worden, in plaats van direct in paniek aan de Mexicaanse griep te denken en er nog een vaccin in te spuiten.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er gaan inderdaad kinderen dood na vaccinaties, maar dat betekent niet dat ze als gevolg van die vaccinaties overlijden. Ieder overleden kind is natuurlijk vreselijk en een te veel, laat dat voorop staan. Maar als je kijkt naar hoe veel vaccinaties kinderen krijgen, dan kun je even heel kil statistisch berekenen dat er door puur toeval van de paar honderd kinderen die er jaarlijks overlijden er ook wel een handvol binnen een redelijk korte tijd na de vaccinatie overlijdt. Het is heel logisch en natuurlijk dat je dan het verband legt tussen de vaccinatie en het overlijden, maar er hoeft helemaal geen verband te zijn.

Het is natuurlijk ieders eigen keus om te vaccineren of niet, maar als je nagaat dat er jaarlijks zo'n 200 vrouwen in Nederland overlijden aan baarmoederhalskanker, dan zou ik zelfs als er jaarlijks 6 kinderen ook daadwerkelijk als gevolg van de vaccinatie zouden overlijden (wat ik dus sterk betwijfel), toch liever dat risico nemen dan het meer dan 30 keer hogere risico op overlijden aan baarmoederhalskanker.

Tamara-71

Statistisch gezien heb je misschien gelijk met je redenatie.
Ik redeneer echter niet statistisch, maar vanuit mijn eigen situatie:
ik heb liever dat mijn dochter op haar vijftigste baarmoederhalskanker krijgt, dan dat ze op haar 14e overlijdt na een HPV vaccinatie.

Bovendien wordt niet alle baarmoederhalskanker veroorzaakt door het HPV virus, waardoor ze ook na vaccinatie baarmoederhalskanker kan krijgen.

En ja, de 6 dode kinderen per jaar na vaccinaties is echt waar. Waarschijnlijk is het aantal nog hoger omdat veel gevallen van overlijden na vaccinatie gezien worden als 'toeval' en dus niet geregistreerd worden.

Misschien heb jij gelijk en is er helemaal geen verband tussen de HPV vaccinatie en het overlijden van deze meisjes. Het zijn er nu nog maar twee en het kan inderdaad toeval zijn dat er alleen nog maar gezonde meisjes zijn overleden en geen jongens. Maar stel je voor dat mijn vermoeden juist is en er is wèl een verband? Dan lopen er nu een heleboel meisjes rond met een tijdbom in hun lijf. En terugdraaien kan niet meer, eens gevaccineerd blijft gevaccineerd. Vandaar mijn bezorgdheid en mijn suggestie om de HPV campagne misschien maar even stop te zetten tot er absoluut zekerheid is dat er geen verband is.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

misschien berusten al die verhalen onder de noemer indianenverhalen waar het internet mee wordt vervuild en om de mensen angst aan te jagen.

ik heb over het vaccineren tegen de mexicaanse griep al de messt idiote verhalen gelezen die werkelijk kant noch wal raken.

Tullio fan

Ongelezen bericht door Tullio fan »

een slechte auto komt niet door de APK en een niet goed of niet lang genoeg getest vaccin???

http://www.leefbewust.com/vaccinatie_gevaren.html
hier kun je een e-boek lezen over de verborgen gevaren van vaccinaties

Geef jij je kind mee aan iemand met een niet APK gekeurde auto? Aan wie vertrouw jij een zak met 100.000 euro? Waarom dan wel dit vaccin in je kind?

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Dagelijks gaan er helaas mensen dood dat is niet te voorkomen.

Maar de mens zoekt altijd de oorzaak bij een ander nooit bij zichzelf.

Zolang hier nog van alles ingevoerd kan worden en illegalen het land in stromen komen de ziektes ook gewoon mee simpel zat.
Heeft iemand weleens gezien hoe het in Australië gaat op het vliegveld daar neem je niks het land mee in.

Ik ken mensen die hebben een hart infarct gehad en nooit niks gemankeerd wie zijn schuld is dat dan.
Denk je nu echt dat iemand ingeënt word als men er aan dood gaat vergeet het maar.

Elke dode is er 1 teveel maar als die ene dode 10000 anderen kan redden waarom niet.

jaap70

Ongelezen bericht door jaap70 »

Beste Tulliofan,

heb zojuist je uitdaging aangenomen en heb het e-book gedownload en een willekeurige pagina gelezen. Ik kwam uit bij p 114. Hierin beschrijft de auteur de rol van fosfor/fosfaat in het lichaam. Vervolgens stelt zij zich voor dat aluminium in een vaccin leidt tot fosfordepletie in het lichaam.
Hiervoor voert zij dus geen bewijs op (dat is er ook niet) en ook geen enkele hypothese over hoe dit piepkleine beetje aluminium die grote hoeveelheid fosfor in je lichaam , die je via je dagelijks voedsel overigens bijhoudt, zou kunnen verwijderen.
Na één pagina ben ik dus al afgehaakt want de nonsens kan ik niet met droge ogen lezen.

Marer

Ongelezen bericht door Marer »

Ik redeneer echter niet statistisch, maar vanuit mijn eigen situatie:
ik heb liever dat mijn dochter op haar vijftigste baarmoederhalskanker krijgt, dan dat ze op haar 14e overlijdt na een HPV vaccinatie.
Wie zegt er nu zoiets over baarmoederhalskanker. Wilt u zich eens gaan verdiepen in kanker, de belastende behandeling en angst? Of misschien vindt u het wel beter dat uw dochter dat op vijftigste overkomt, misschien bent u er dan niet meer bij?
En waar is het bewijs dat jonge vrouwen overlijden dóór de HPV vaccinatie?

Tamara-71

Beste Marer,

ik heb genoeg naasten verloren aan kanker om te weten wat het is.
En er is nog geen bewijs dat meisjes overlijden aan de HPV vaccinatie.
Ik signaleer alleen dat er meisjes overlijden en vraag me af of er een verband is met de vaccinatie. Mijn vraag is dus eigenlijk een oproep tot waakzaamheid en onderzoek. Laten we niet te snel denken dat onze dochters 'veilig' zijn, nu ze gevaccineerd kunnen worden.

Natuurlijk wil ik niet dat mijn dochter baarmoederhalskanker krijgt. Maar ik wil zeker niet dat ze overlijd na een vaccinatie. Vooralsnog is de kans om bmh kanker te krijgen nog steeds heel klein. Dus zolang ik me nog niet goed voel bij die vaccinaties, raad ik mijn dochter aan ze niet te nemen en in plaats daarvan te zorgen voor een goede sexuele hygiene.

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Dus zolang ik me nog niet goed voel bij die vaccinaties, raad ik mijn dochter aan ze niet te nemen en in plaats daarvan te zorgen voor een goede sexuele hygiene.
Dus jij denkt dat ze van een onveilige wip Mexicaanse griep kan krijgen.
Die vaccinaties zijn er niet voor niks en dankzij dit soort mensen die weigeren wordt het gevaar alleen groter.

Marer

Ongelezen bericht door Marer »

@Tamara: Er is nog steeds geen enkel bewijs dat er meisjes overleden zijn door de HPV vaccinatie.
Een meisje is niet "veilig" na de vaccinatie, maar wel een stuk veiliger. Je wilt dus een kansberekening. Nou de kans dat je kind baarmoederhalskanker krijgt zonder vaccinatie is meer aanwezig dan met een vaccinatie.
En de kans dat kinderen overlijden door een vaccinatie is nog nooit bewezen.
Hoeveel kansberekeningen wil je toelaten?
Kanker is vreselijk, voorkomen lijkt mij nog altijd beter dan genezen. Als dat al mogelijk is.
Ik vind die doorbraak van vaccineren tegen een kankersoort, die veroorzaakt wordt door een virus, een heel grote goede stap in de preventie.

descartes

Ongelezen bericht door descartes »

Beste mensen, google: Diane Harper HPV. (is de autoriteit op HPV-onderzoek en het maken van HPV-vaccins)

Zij heeft onlangs eindelijk toegegeven dat statistieken uitwijzen dat de HPV-prik in Amerika meer schade heeft berokkend dan dat de injecties aan positief effect op de langere termijn maximaal kunnen geven. In Nederland geldt dat nog meer omdat hier het percentage vrouwen met baarmoederhalskanker veel lager is.

Discussie gesloten, lijkt me.

Tip redactie: opmaak kUn snel toepassen... Het is ook jij kUnT inloggen...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@descartes, je laatste bericht kan gelijk de prullenbak in. Google eens op ... En dan? Dan krijgen we tig hits.
Graag de specifieke url naar het bewijs van hetgeen jij zegt.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Link 1 op google als je "diana harper hpv admits" intikt.

jaap70

Heb het stuk gelezen en ook het eerste commentaar eronder. Dat zette het geheel weer in perspectief.
Helaas werd ook het 14-jarige meisje in Engeland weer genoemd die overleed aan een kwaadaardige tumor maar toevallig net een HPV-prik had gehad. Was dus absoluut geen verband.

jaap70

Lees ook dit even door. Dit verwijst naar de achtergrond van de genoemde personen, conferentie en 'journalist'
" There are a number of things highly suspicious about this article. For one, several of the facts attributed to Dr. Harper are incorrect, including the fact that the vaccine has been tested in girls 9 and older, which can be found on the FDA and CDC web sites. The meeting she was addressing, furthermore, is a faux scientific conference set up as a political event by the notorious anti-vaccine National Vaccine Information Center, and many of the speakers were staunch opponents of all vaccines. Finally, both the Joan RObinson quoted in the article and the journalist who wrote it are affiliated with conservative religious groups who oppose, among many other things, birth control and any apporach to reducing the risks of sexuality other than abstinence.

Here is a blog post that examines some of the hidden agendas behind this propaganda masquerading as journalism:

http://skeptvet.com/Blog/2009/10/anti-v ... ccination/ "

descartes

Ongelezen bericht door descartes »

Google: gardasil researcher speakes out jodi speaks

Gesloten