LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iemand bekend met paroxetine 20?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mijke

iemand bekend met paroxetine 20?

Ongelezen bericht door mijke »

de arts heeft mij paroxetine 20 voorgeschreven, omdat ik elk jaar rond deze tijd van het jaar last krijg van een faag, lusteloos gevoel, hartkloppingen, huilbuien, geen zin meer in leuke dingen of sociale contacten etc. etc.
Hij denkt dat dit spul moet helpen om mijn ogen te openen.
Maar om mij heen ken ik een helemoel mensen die ook aan de antidepressiva zitten, of hebben gezeten, en hen helpt het helemaal niks. Ze raden het me zelfs stuk voor stuk sterk af. Zelf heb ik dus nog mijn twijfels...heeft iemand ervaringen met dit geneesmiddel? Zo ja, goed of slecht? ik zou het graag horen, zodat ik tenminste weet waar ik aan begin, of misschien wel helemal niet aan begin.
Alvast bedankt!

Tweetzz

Re: iemand bekend met paroxetine 20?

Ongelezen bericht door Tweetzz »

Hoi Mijke, tsja, er zijn zoveel voors en tegens tegen Paroxetine (= Seroxat) dat ik denk dat niemand je echt een goed antwoord kan geven.
Voor de een is het een levensredder, voor de ander is het driedubbelnix.
Het beste is om je twijfels te bespreken met je arts, vraag veel begeleiding en wanhoop niet als het medicijn in het begin (1e 2 weken) averechts werkt. Het heeft even tijd nodig om te "settelen". Het is zo moeilijk om je het aan/af te raden.

Debbie

Ongelezen bericht door Debbie »

Hoi Mijke, wat tweetzz zegt heeft hij volkomen gelijk in. Een juiste begeleiding is heel erg belangrijk. Paroxetine staat volgens de apotheek gelijk aan seroxat, maar mijn persoonlijke ervaring is dat ik meer nadelige effecten had met paroxetine als met seroxat. Misschien is dat bij jouw niet het geval, dat is dus een kwestie van proberen, maar bespreek alles eerst heel goed met je arts. Veel succes.

mijke

het punt is denk ik vooral dat ik, behalve het papiertje voor de medicijnen, helemaal niks krijg, geen begeleiding ofzo. Heb niet echt het id dat de dokter de beslissing goed heeft overwogen, want hij geeft het al mee na 1 bezoekje. Toen ik therapie suggereerde wees hij dat van de hand, terwijl ik juist in de veronderstelling verkeerde dat antidepressiva het beste werkt in combinatie met therapie.

daphne

Ongelezen bericht door daphne »

hoi mijke,

ik slik paroxetine 20 mg al ruim anderjalf jaar ik slik alleen 40 mg dus twee tabletten per dag. mijn mening is slecht ik ben mezelf mijn gevoel en contact over mezelf helemaal kwijt geraakt. ben nu aan het afbouwen en voel me heel slecht en ziek. maar dat neemt niet weg dat het bij een ander wel goed zou kunnen werken. dus ondankds mijn negatieve kant van dit middel probeer het wel!
groetjes daphne

Debbie

Ongelezen bericht door Debbie »

Hoi Mijke

Mijke als jij erop staat dat je er therapie bij wil hebben dan moet je daarvoor blijven vechten. Ga op je eigen gevoel af. Ik persoonlijk vind dus ook dat er therapie bij moet, want alleen een pilletje slikken en het komt wel weer goed, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Ik wens je heel veel sterkte toe.

Evelien

Ongelezen bericht door Evelien »

Voor sommige mensen kan het misschien werken, pillen zonder therapie. Mijn methode was pillen, die mij erbij konden helpen om aan de slag te gaan in therapie. Als dat volgens jou ook jouw manier is moet je een verwijsbrief daarvoor vragen aan je huisarts! En dus gewoon doen! De wachtlijsten bij GGZ's zijn lang, dus meteen vandaag bellen zou ik zo zeggen.

mijke

maar is dat nu egt zo ernstig, die bijwerkingen als zelfmoordneigingen enzo? En hoe groot is de kans dat je dat krijgt of dat je er iets anders aan over houd? Heb eigenlijk helemaal geen verstand van die dingen en wil toch wel graag weten wat ik dan eigenlijk slik en wat het met me doet enzo

Mireille

Ongelezen bericht door Mireille »

Het heeft mij fantastisch geholpen. Heb het negen maanden geslikt en ben nu aan het afbouwen. Heb weinig last van het afbouwen en voel me eigenlijk geweldig. Paradoxine is absoluut mijn redding geweest. Ben in het begin ( 3weken) erg ziek geweest van de medicijnen, maar het was het echt waard. Soms heb je een steuntje in je rug nodig, want er tegen vechten houd ook een keer op. Begin wel langzaam met opbouwen van paradoxdine.
Succes!

Alexander

Ongelezen bericht door Alexander »

Mijke mischien had je moeten beginnen met een lagere doses, 10 mg, ik heb namelijke ook eerst 10 mg geslikt.
Na een lange periode van slikken ben ik ietsjes bij beetjes meer gaan slikken. Bij mij heeft het geholpen.
Daarnaast moet je iets vinden om ergens mee bezig te zijn.
Iets wat je leuk vind, iets wat je gedachten afhoud van wat je hebt. Ga leven, ga sporten, doe iets. Dit is nog steeds het beste medicijn. Ga naar een psycholoog i.p.v. een huisarts, ik weet een goede.

Dagmar

Ongelezen bericht door Dagmar »

Ik slik ook al bijna 2 jaar Seroxat. Ik heb geen bijwerkingen gehad (beetje duizelig). Ik heb het gekregen omdat ik last had van een postnatale depressie. Wel ben ik 14 kg aangekomen in deze tijd. Ik hoop binnenkort te gaan afbouwen, en tevens weer terug te komen op mijn oude gewicht. Zijn er ervaringen hiermee???

claudia

Ongelezen bericht door claudia »

Eind vorig jaar heeft mijn huisarts mij paroxetine 20 voorgeschreven. Ik had toen voor de zoveelste keer veel klachten zodra het echt herfst was geworden. Daarom heeft hij toen voorgesteld dit te gaan gebruiken, om te kijken hoe ik zou reageren. Na 2 weken moest ik terugkomen om te kijken hoe mijn lichaam reageerde op de medicatie. Toen voor een maand opnieuw paroxetine gekregen, en ook na die maand moest ik opnieuw terugkomen. Dit omdat mijn huisarts zeker wilde weten dat ik geen last van het medicijn zou hebben. Tevens was toen al besloten dat ik vanaf februari weer zou gaan afbouwen, omdat het absoluut niet nodig zou zijn dit het hele jaar door te gaan gebruiken. Ook was het voor mijn huisarts niet zo dat het een automatisme is dat ik dit najaar opnieuw aan de paroxetine zou moeten. Volgens hem is het het beste om te kijken of het eventueel weer nodig is, en zeker niet iets wat je automatisch gaat doen. Ik heb de maanden dat ik het heb geslikt geen last gehad van bijwerkingen, wel zat ik veel beter in m'n vel en kon ik meer dingen doen die ik normaal gesproken ook deed. Of dat nou echt van de paroxetine komt weet ik niet, maar negatieve ervaringen heb ik er niet mee.

Gert-Jan

Ongelezen bericht door Gert-Jan »

Ik gebruik nu al zo'n 2 jaar seroxat(paroxetine) en ik heb geen last van bijwerkingen. Wat mij wel is opgevallen is dat je er wel heel precies mee moet zijn. Als ik het niet op tijd (10 uur ipv 8 uur) inneem dan voel ik het wel.

Ik heb seroxat voorgeschreven gekregen door mijn psychiater en ik volg dus wel therapie. Het belangrijkste is van je klachten af te komen en wel goed in het leven te staan zonder dat je daarbij seroxat of prozac nodig hebt. Ik zou er dus bij je huisarts op staan om je door te verwijzen naar een psychiater of naar het RIAGG (in Den Haag eo Parnassia).

astrid

Ongelezen bericht door astrid »

hoi,ik ben nu ongeveer 4 jaar aan de seroxat 30 mg, het afgelopen jaar is dat over gegaan naar paroxetine 20 mg.
ik kan alleen maar zeggen dat het mij enorm heeft geholpen.
ik heb de eerste 2 weken echt gehad ik houd er mee op.
maar daarna! ik kan alleen maar zeggen als het met dit 1e tabletje blijft blijf ik vooraltijd slikken.

astrid

Ongelezen bericht door astrid »

ook ik heet astrid en slik al 4 jaar seroxat, nu paroxetine.
Bij mij ook zonder problemen, incl. een zwangerschap met een prachtige resultaat.
Ik ben wel erg bang om af te bouwen, want dat is al een keer misgegaan, Als het niet anders kan, blijf ik het mijn hele leven gebruiken.
Ik doe geen 2de poging af te bouwen, tenzij er een hele goede begeleiding is. Ik hoop dat we in de toekomst meer over dit soort medicijnen te weten komen.

Jasmijn

Ongelezen bericht door Jasmijn »

Hoi Mijke en iedereen,
ik slik Seroxat nu 2 jaar, had vanaf mijn 13e (nu 25)angstaanvallen/paniekaanvallen als ik verliefd was.
Sinds ik het gebruik geniet ik van het leven en ben ik van die paniekaanvallen af, en kan ik dus ook veel meer genieten van een verliefdheid of relatie.
Ik heb wel een periode gestopt, zonder het aan mijn huisarts te vertellen en toen begon ik mij duizelig te voelen, ben van mijn werk naar huis gegaan, en ik moest de hele tijd overgeven, kon mijn hoofd niet meer draaien, want die ging de hele tijd naar rechts...ik kreeg dagen lang niets meer naar binnen en het was een kritieke situatie omdat ik niet al te veel vet heb.
Ik ben uiteindelijk naar mijn huisarts gegaan, en hij heeft me gevraagd of ik gestopt was met Seroxat, ik zei van niet...maar eenmaal thuis gekomen ben ik weer snel aan de pillen gegaan...verslavend is het wel...dat zeker...

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

Hoi Mijke, ik slik nu bijna 4 maanden paroxetine 20 mg. (Seroxat) en moet je eerlijk zeggen dat het mij wel goed doet. Het enige waar ik mee zit is de gewichtstoename, ben sinds het gebruik tot nu toe ruim 5 kg. aangekomen. Dus dat is minder. Verder ga ik wat rustiger door het leven, dus had dat steuntje in mijn rug effe nodig.
Succes!!

hi

Ongelezen bericht door hi »

HOi Meike,

Ik slik nu 3 weken paroxetine 20mg...Ik vind het jammer dat ik geen begeleiding van de huisarts heb gekregen, ik moest meteen beginnen met iedere dag 20mg de bijwerkingen die ik kreeg was niet meer leuk maar ze adviseerde mij om het door te blijven nemen omdat dat in het begin normaal is. Nu na 3 weken ben ik in mijn hoofdje al een stuk rustiger geworden en kan weer genieten van mijn relatie. Enige nadeel(en) is/zijn:-Ik ben heel erg moe de gehele dag, nog erger als voorheen.
-Kan geen orgasme krijgen.
-moet s'nachts erg veel plassen.
-eetlust is weg, veel misselijk (3 kilo afgevallen)

Maar voor de rest ben ik er goed tevreden over en probeer over een half jaar af te bouwen..
Suc6 met je beslissing.

Yelly

Ongelezen bericht door Yelly »

Dag Allemaal
Prozac Paxil Sarafem Zoloft Celexa Ritalin Adderall
Ik vind het een heel raar medicijn. Eerst zou je er aan moeten wennen, de een wat langer dan de ander...
Ten tweede krijg je er ook nog es tal van bijwerkingen (verminderde behoefte aan sex, ontzettend moe zijn, geen zin meer in ondernemen) bij. Om dat dan ook nog overwinnen, voordat je kan beginnen aan je herstel(therapie), dan heb ik toch zoiets van dat kan dan stukken makkelijker zonder die troep? Volgens mij helpt praten meer!

Maaike van der Linden-Kam

Ongelezen bericht door Maaike van der Linden-Kam »

Mijke,
Over het algemeen krijg ik in de herfst ook last van somberheid, lusteloosheid en een niet lekker in mijn vel zitten-gevoel. Ik slik al bijna 4 jaar seroxat 50 mg. Wat bij mij dan helpt is 4 sessies lichttherapie. Is dat voor jou misschien een idee? Je hoeft dan niets te slikken, alleen 4 dagen achter elkaar 5 kwartier voor een lichtbak zitten. Ik ga er voor naar het ziekenhuis bij mij in de buurt. Als het door je huisarts voorgeschreven wordt, wordt het volledig vergoed door de ziektekostenverzekering. Mocht dit niet helpen, dan kun je altijd nog iets gaan slikken. Heel veel succes!

Gesloten