LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jarenlang anti-depressiva gebruik Help!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Balou1

Jarenlang anti-depressiva gebruik Help!!

Ongelezen bericht door Balou1 »

Beste mensen,

ik gebruik al 10 jaar antidepressiva ( 9 jaar fluvoxamine 100 mg ) en 1 jaar Efexor 150 mg. Dit vanwege verkeerde diagnosestelling. Men dacht dat ik steeds terugkerende depressies had, nu blijken het onttrekkingsverschijselen te zijn geweest al die tijd! :x

Omdat ik altijd tijdens zware onttrekkingsverschijnselen ervaar heb ik met mijn apotheker afgesproken per maand 10 mg af te bouwen.

Nu 3 maanden later heb ik last van de o zo bekende onttrekkingsverschijnselen en zittend om 120 mg :

-Slechter slapen (lichter of onrustiger)
-Spierschokjes die me wakker maken wanneer ik wil slapen
-nerveus gevoel in lichaam
-angstgevoelens
-prikkelingen in mijn ledematen
-huilbuien

Wie heeft ervaring met langdurig antidepressiva gebruik en wat is de beste methoude om af te bouwen? 5 mg per maand? Hoe lang duurt de afbouw vaak na langdurig gebruik?

HELP, ik wil van deze pillen af!! :(

Dank!
groetjes Wendy

kaarsje69

Re: Jarenlang anti-depressiva gebruik Help!!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik kan en ga je hier geen advies ingeven, ik ben geen dokter.

Mijn advies is wel, ga naar je huisarts met deze vraag, leg hem dit voor.

Ik wens je heel veel sterkte.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Kaarsje heeft gelijk, ga niet in op adviezen van het forum.
Hier zijn geen doktoren in de zaal.
Je moet dit met je behandelende arts bespreken.
Zeker vinden jullie samen een weg, om dit euvel te veranderen.
Ik wens jou veel sterkte!

Balou1

Ongelezen bericht door Balou1 »

Dank jullie wel voor de info.

groetjes Irene

paroxetine06

Ongelezen bericht door paroxetine06 »

[size=85][/size]

beste balou1,

het klopt idd dat wij geen dokters zijn om je te helpen hoe je moet afbouwen!

maar als ik mijn ervaring mag geven, ben ik gaan afbouwen zonder begeleiding. de reden hiervan is omdat ik door mijn psych heel snel en voor mijn idee te snel moest afbouwen waardoor de ontwenningsverschijnselen erg snel en heftig waren.

nu doe ik het op mijn eigen tempo en ben een jaar bezig. ik heb het niet elke keer verminderd met een kwart of een halfje maar zelfs minder en daar maanden over gedaan...ik ontkwam niet aan de ontwenningsverschijnselen....maar mijn angst is de eerste maanden wel minder geweest.....misschien iets te voorzichtig, maar voor mijn gevoel op mijn tempo...

ik weet niet of de anti depressiva die je nu slikt ook in "drank"vorm bestaat, maar dat is wel het geval bij de paroxetine. daardoor kon ik gemakkelijker afmeten. en niet met het maatbekertje van de paroxetine zelf, maar een maatbekertje van een hoestdrank. daar staan meerderde maten in en daardoor kon ik het rustiger aandoen.

ik ben nu 2 weken "clean" maar de afgelopen maanden zijn behoorlijk zwaar....ik merk nu ook dat het lijkt of het nog niet uit mn lichaam is. nog steeds veel last van misselijkheid, duizelig, elke dag hoofdpijn, stroomstootjes....en voor mijn gevoel of de angst en depressie weer versterkd wordt.....het is een behoorlijke cold turkey....

maar nog steeds kan ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik het zo rustig aan heb gedaan op mijn gemak en tempo....

ik wens je veel succes en sterkte met afbouwen!

Gesloten