LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lees de bijsluiter

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Rob

Lees de bijsluiter

Ongelezen bericht door Rob »

Lees hier de bijsluiter voor seroxat: http://www.cbg-meb.nl/IB-teksten/14668-20557-27135.PDF

Alle in deze Radar-uitzending genoemde 'onthullingen' staan daar in. Wie houdt wie nou voor de gek?

Rene

Re: Lees de bijsluiter

Ongelezen bericht door Rene »

Ik vind het goed dat de fabrikanten alles moeten vermelden over de bijwerkingen in de bijsluiter.
Aan de andere kant is de arts ook verantwoordelijk dat de patiënt goed wordt voorgelicht over de bijwerkingen van deze medicijnen, en vervolgens heeft de patiënt ook een verantwoording alles volgens voorschriften te nemen.
Lees de bijsluiter meerdere malen en streep aan wat jij belangrijk vind, als je met vragen zit bel dan de huisarts , hulpverlener of apotheek voor meer informatie over de bijwerkingen die niet staan vermeld in de bijsluiter. Natuurlijk is niet iedere huisarts het zelfde en heeft zo zijn eigen opvattingen over het gebruik van deze medicijnen, maar probeer toch duidelijk te maken dat iets niet goed zit. Als de bijsluiter wordt herzien en de bijwerkingen die in de uitzending worden vermeld bijgevoegd dan zijn we nog steeds niet van de problemen af omdat het hier gaat om meer dan alleen een bijsluiter.

bianca

Ongelezen bericht door bianca »

Rob,

Goed dat je deze informatie vermeld. Dit is echter niet de bijsluiter die bij de medicijnen zelf zit (bij die van mij tenminste). Die is veel minder uitgebreid.

Rene

Ongelezen bericht door Rene »

Helaas heeft nog niet iedereen internet en kan zo niet aan
de informatie komen, toen ik begon met seroxat kreeg ik van de apotheek folders en wat aanvullende informatie mee over de bijwerkingen van seroxat, verder kreeg ik de eerste keer maar 14 stuks seroxat en dan via een recept van de huisarts weer de volgende 14 stuks misschien heb ik wel een meedenkende huisarts.

Gesloten