LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro Zo beroerd

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
gwno

Lexapro Zo beroerd

Ongelezen bericht door gwno »

Hallo,

Ik zou zo graag van jullie willen weten of jullie het onderstaande herkennen. Ik heb een angststoornis met daarbij een milde depressie. Hiervoor is 11 dagen geleden citalopram 5 mg voorgeschreven. Ik had al last van misselijkheidsklachten, maar na het innemen van de citalopram werd het echt heel heftig. Misselijk, kokhalzen, overgeven de hele dag en zo onrustig. Na 6 dagen heeft de psychiater mij laten overstappen op lexapro omdat dit minder bijwerkingen zou geven. Echter dit hielp niets, ik voelde me zo beroerd. Daarom is drie dagen geleden de dosis verlaagd naar 2 mg (druppels). De misselijkheid en het naar voelen zijn er nog steeds, maar nu gaat het in de avond beter. Gisteren kon ik voor het eerst 's avonds normaal (zonder kokhalzen) eten. Ook 's nachts ben ik vaak wakker. Ik hield mij steeds vast aan het idee dat het na twee tot vier weken wat beter zou gaan. Maar nu hoorde ik vanmorgen van de psychiater dat ik dat effect niet zou gaan voelen met de zeer geringe dosis die ik nu slik. Pas als de misselijkheid en het beroerd voelen wat minder worden kan ik heel langzaam verhogen naar 3 mg en zo telkens door. Wie herkent dit en hoe lang duurt het nog voordag je je iets beter voelt. Ik word er zo moedeloos van.

Happy Frog

Re: Lexapro Zo beroerd

Ongelezen bericht door Happy Frog »

Ik ga beginnen met minderen. Ben steeds heel erg moe, snachts slecht slapen, overdag 2 keer een uur kunnen slapen, vergeetachtig, tanden knarsen, ongeinteresseerd, onverschillig, verminderde lichaamscoordinatie, verminderde libido en andere beleving hierin, meer zweten, soms meer honger, soms minder honger, soms slechter inslapen, bij warm weer het heel erg warm hebben, verkoudheidsverschijnselen, loopneus, soms lichte hoofdpijn, meestal bij de slapen en voorhoofd, minder zin in wassen en douchen dan voorheen.

voordelen, iets socialer geworden, weegt niet op tegen al die bijverschijnselen.

verder minder goede speeksel werking dus meer kans op caries oftewel gaatjes in het gebit, en grote kans om aan te komen in gewicht, of het met grote moeite er af te krijgen of op gewicht te blijven, door veel sporten en weinig eten.

De moeheid en lamlendigheid is het ergst er van. En de kaakpijn van altijd maar gespannen kaakspieren. En dat je niet eens normaal een paar glazen rode wijn kan drinken zonder medicijn-alcohol-combinatie-angst. Het helpt als je het zo bekijkt eigenlijk geen ene donder die pillen. !!

gwno

Re: Lexapro Zo beroerd

Ongelezen bericht door gwno »

Hoi,

Ik ben inmiddels, in overleg met de psychiater, helemaal gestopt met de lexapro omdat het in de lage dosering van 2 mg geen effect heeft en ik maar misselijk en beroerd bleef. De bijwerkingen waren voor mijn lijf gewoon te heftig (ik ben al vrij mager van mijzelf en afvallen kon echt niet). Ben nu twee weken zonder medicatie en voel mij beter dan met de medicatie. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar voel dat ik op de goede weg ben. Heb inmiddels geaccepteerd dat ik voor het herstel waarschijnlijk een jaar moet uittrekken en kan mij hier nu redelijk bij neerleggen. Doordat ik nu niet meer tegen mijzelf vecht, gaat het heel langzaam aan steeds iets beter. Slaap nu ook weer ongeveer 6 tot 7 uur per nacht en ben bijna niet meer misselijk (alleen nog in de ochtenden). Ik krijg wel begeleiding van uit psychiater/psycholoog. Ik denk wel dat dit voor mij belangrijk is.

Hoop voor jou dat je je ook iets beter zult voelen zonder de lexapro. Het kan ongetwijfeld een heel goed middel zijn, maar het moet wel bij je lijf passen.

Gesloten