LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lichttherapie als alternatief

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Hilde

Lichttherapie als alternatief

Ongelezen bericht door Hilde »

Ook ik heb seroxat geslikt en ik werd er helemaal hyper van.

Ik heb nu gelukkig een goed alternatief: lichttherapie. Dit heeft geen bijwerkingen (bij verreweg de meeste mensen niet) en het fijne is dat mocht je er (bij teveel licht) toch wat drukker van worden, je niet heel langzaam hoeft af te bouwen. Ik heb zelf een lamp gekocht (600 piek-helaas niet vergoed) maar je kunt ook huren via kruiswerk of therapie volgen via een ziekenhuis. Als je het probeert weet je binnen een paar dagen of het werkt, heel eg fijn. Ik ga nu een week er iedere dag een half uur voor zitten en ben er dan weer voor een hele tijd! Overleg wel eerst met je huisarts. Let op: er wordt vaak gezegd dat lichttherapie alleen helpt bij winterdepressie maar ik ben 'gewoon' overspannen en depressief...Philips verkoopt deze speciale lampen en heeft er goede info op hun website! Succes iedereen!!

etje

Re: Lichttherapie als alternatief

Ongelezen bericht door etje »

Lichtterapie kan ook een averechts effect hebben.
Ik voelde me 's-winters ook altijd slechter en heb toen zo'n lamp gekocht.
Door de lichttherapie ging ik me steeds slechter voelen! Ik gleed echt af. Nadat ik gestopt was ging het weer een stuk beter.
Eerst dacht ik dat het aan mij lag maar later heb ik publicaties gelezen dat lichttherapie in sommige gevallen inderdaad verkeerd kan uitpakken.
Toch oppassen dus met zelf experimenteren!

Etje

Gesloten