LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MAXALT, einde van migraine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Anoniem

MAXALT, einde van migraine

Ongelezen bericht door Anoniem »

Al sinds mijn jeugd heb ik last van migraine in verschillende vormen.
Sinds de constatering daarvan zijn er veel verschillende medicijnen op mij losgelaten. Zo heb ik o.a. beta-blokkers gebruikt, ter voorkoming van de migraine. Hiervan heb ik een jaar lang 3 stuks per dag geslikt.
Mijn oude huisarts ging met pensioen waardoor ik een nieuwe huisarts kreeg. Wanneer ik de beta-blokkers vergat in te nemen, kreeg ik last van trillen, dorst en duizeligheid. Ik heb de nieuwe arts gevraagd om het medicijn af te bouwen. Deze arts was nogal verbouwereerd dat ik al zo lang dit middel en in deze mate slikte. Volgens hem was dit niet de bedoeling van dit medicijn. Sinds 2 jaar heb ik weer een andere huisarts welke mij MAXALT heeft voorgeschreven. Het middel dient te worden ingenomen op het moment dat men een aanval voelt opkomen. Ikzelf wordt er tijdelijk slap en slaperig van en ga praten met dubbele tong. Na zo'n 2 uur trekken deze symptomen weg en voel ik me als nieuw. Het nagalmen van de migraine-aanval is niet zo sterk als anders. In mijn omgeving merk ik dat niet veel mensen het middel kennen, maar vaak al de prikpen voorgeschreven hebben gekregen. Ik wil hen dan ook adiveseren hun arts eens te vragen om het middel MAXALT. In 8 van 10 aanvallen helpt dit middel zeer goed. Ik heb geen idee of het waar is, maar voor mijn gevoel is dit middel minder zwaar dan de prikpen en werkt het even goed :) .

Annie

Re: MAXALT, einde van migraine

Ongelezen bericht door Annie »

Mijn ervaring met Maxalt is redelijk goed. Ik gebruik de smelttabletten omdat ik van de andere misselijk werd. Net als bij de vorige schrijfster helpen ze bij mij goed als ik een hoofd- of migraineaanval voel opkomen. Heb ik al langer hoofdpijn, dan krijg ik na het innemen van Maxalt slaap, en na een uurtje slapen is de ergste pijn dan over. Maar bij een echte flinke migraineaanval dan verlicht het soms de pijn, maar de aanval kan toch nog drie of vier dagen duren.Het is mij ook opgevallen dat deze medicijnen heel onbekend zijn. Als ik met een herhalingrecept bij de apotheek kom ( 12 stuks ) dan heeft hij die meestal niet alle 12 op voorraad, terwijl ik ze al vier jaar gebruik.
Groetjes, Annie

ilse1

Ongelezen bericht door ilse1 »

ik ben tegen medicijnen, niet uit geloof maar uit eigen principe, okee wat moet dat moet, maar in het algemeen slik ik liever niks of minima. Mijn moeder hefft jaren migraine gehad, dan moesten we sluipen door 't huis, maar ongeveer 20 jaar geleden heeft ze bij een homeopaat geweest en deze heeft een eind gemaakt aan haar migraine aanvallen, zonder medicijnen! Het werkt helaas niet bij iedereen, maar ik wil de tip toch delen, omdat ze vanaf die tijd geen enkele migraine meer heeft gehad. Wie weet kan ik er toch iemand mee helpen en baat het niet, 't schaadt zeer zeker niet.

Benen opmeten! Simpel, maar effectief.
Rechtop staan en (door iemand anders natuurlijk) van af je voet (plat) tot en met de bekken meten. Zit hier een verschil in, kan echt maar 5 mm zijn, kan dat de oorzaak zijn van de migraine.
Je benen zitten vast aan je ruggewervel en als er aan 1 kant verschil zit dan gaat die ruggewervel scheef staan, de ruggewervel eindigt in je hoofd en daar komt dus alle druk te staan.

Heb je bijvoorbeeld een verschilletje van 5 millimeter, doe dan in de schoen van het korte been een zooltje in je schoen van 5 millimeter, zo gaat de ruggewervel weer recht staan.

Het is dus wel van belang dat er goed wordt gemeten.
Mijn mams heeft er dus al jaren baat bij, het enige wat ze moet doen om het up to date te houden is, als de zool versleten is een nieuwe erin doen (met natuurlijk opnieuw meten) en niet op blote voeten lopen, een kouse voetje/sokje met het zooltje daarin kan natuurlijk wel.

Ik hoop dat iemand hier ook baat bij heeft en sorry dat ik dit in deze topic neerzet, maar ja, het gaat over migraine.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mijn man heeft ook al jaren migraine verschillende medicijnen geslikt ertegen en als laatste kreeg hij maxalt smelttabletten maarre het werkt maar 1 op de zoveel aanvallen bij hem.
nu heeft hij via een kennis te horen gekregen dat acapunctuur zou helpen.
hij doet deze behandelingen nu een tijd en migraine is zo verminderd dat het leven weer leuk is.
hij heeft het weinig tot niet meer.
misschien een optie voor andere het word gedeeltelijk vergoed door je ziekenfonds.

Walter

Ongelezen bericht door Walter »

MAXALT, einde van migraine

Ha, ha, ha, was dat maar WAAR, Gr Walter

Jill

Ongelezen bericht door Jill »

Heb al sinds ik me kan herinneren last van ernstige migraine aanvallen (ben nu 19) heb echt van alles voorgeschreven gekregen, van normale pijnstillers tot "nieuwe" medicijnen. En uiteindelijk hielp alles misschien 3 of 4 keer maar daarna was mn lichaam er aan gewend ofzo want dan hielp het niet meer....zo ook maxalt. (zoek op de site onderaan ook even op de naam Maxalt, lees het verhaal door en mag je 2x raden waarom ik het heb gehad van mn huisarts)

Uiteindelijk had mijn oma via via een naam van een goed middel te horen gekregen, want ik even op internet heb opgezocht.....bij mijn huisarts is zelfdiagnose en zelfmedicatie zeer in trek (heel ander onderwerp, zeer lang verhaal). Kwam erachter dat dat medicijn niet echt goed zou zijn voor mij maar kwam er wel achter een andere. Ook een betablokker genaamd: metoprololtartraat retard 100. Iedere dag 1tje na het eten nemen en werkt als een zonnetje, heb dit een maandje of 5, 6 geslikt. Heb de afgelopen maanden maar iets van 4 of 5 aanvallen gehad en zelf nu nadat ik ben gestopt met de kuur heb ik al 2 maanden geen aanval gehad. Dit is echt een verademing in vergelijking tot vorig jaar waar ik minstens iedere week 2 of 3 dagen plat moest.

Owja de site waar die medicijnen opstaan en nog wat handige artikels en andere informatie over migraine

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

slik nu 4 jaar lang inderal 80 mg per dag en de aanvallen blijven zo goed al helemaal weg.
Heb al 35 jaar migraine en moet zeggen dat t een verademing is, alleen neem ik t niet op tijd in krijg ik last van hartkloppingen, teken dat t tijd is voor een pilletje.

Gesloten