Sinds de constatering daarvan zijn er veel verschillende medicijnen op mij losgelaten. Zo heb ik o.a. beta-blokkers gebruikt, ter voorkoming van de migraine. Hiervan heb ik een jaar lang 3 stuks per dag geslikt.
Mijn oude huisarts ging met pensioen waardoor ik een nieuwe huisarts kreeg. Wanneer ik de beta-blokkers vergat in te nemen, kreeg ik last van trillen, dorst en duizeligheid. Ik heb de nieuwe arts gevraagd om het medicijn af te bouwen. Deze arts was nogal verbouwereerd dat ik al zo lang dit middel en in deze mate slikte. Volgens hem was dit niet de bedoeling van dit medicijn. Sinds 2 jaar heb ik weer een andere huisarts welke mij MAXALT heeft voorgeschreven. Het middel dient te worden ingenomen op het moment dat men een aanval voelt opkomen. Ikzelf wordt er tijdelijk slap en slaperig van en ga praten met dubbele tong. Na zo'n 2 uur trekken deze symptomen weg en voel ik me als nieuw. Het nagalmen van de migraine-aanval is niet zo sterk als anders. In mijn omgeving merk ik dat niet veel mensen het middel kennen, maar vaak al de prikpen voorgeschreven hebben gekregen. Ik wil hen dan ook adiveseren hun arts eens te vragen om het middel MAXALT. In 8 van 10 aanvallen helpt dit middel zeer goed. Ik heb geen idee of het waar is, maar voor mijn gevoel is dit middel minder zwaar dan de prikpen en werkt het even goed