LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medicatie

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
miss27

medicatie

Ongelezen bericht door miss27 »

Hallo
hopelijk is dit voor iemand herkenbaar?
ik heb depersonalisatiegevoelens en slik momenteel 150 mg efexor.
Dit werkt momenteel absoluut niet en ik heb dit dus al 3 maanden inmiddels.
Aankomende woensdag dan komt er een psych langs die naar mijn medicijnen gaat kijken(hoop ik)heb 2 mnden moeten wachten voor goeie hulp,maar vraag me af wat voor medicatie krijgen jullie tegen depersonalisatiegevoelens??

voor meer info over dp :

Depersonalisatie (afgekort als DP) is een bewuste ervaring waarin een persoon zichzelf of zijn eigen lichaam als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Veel mensen beschrijven deze ervaring als: angstaanjagend; het idee hebben dat je niet echt leeft; levend dood zijn; leven als een automaat; vervreemd zijn van je eigen lichaam en je gevoelens; denken dat je gek wordt; toeschouwer van jezelf zijn; jezelf horen praten alsof je iemand anders bent; jezelf nauwelijks herkennen in de spiegel.

Derealisatie (afgekort als DR) is een bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Deze ervaring wordt vaak beschreven als: leven in een film; in een glazen kooi, in een stolp of achter glas zitten; de hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.

james86

Re: medicatie

Ongelezen bericht door james86 »

Lastig verhaal zeg. Maar als je 3 maanden efexor slikt en het werkt voor geen meter dan heeft verder slikken echt geen nut hoor. Er zijn ook zat andere antidepressiva's. ik werd na 5 weken al van de efexor afgehaald omdat het geen positief effect had, dus ik vind 3 maanden wel heel erg veel. wat voor hulp krijg je? Loop je al bij een psychiater?
Die DP hoort allemaal bij paniekstoornis en ik hoop dat je de juiste hulp krijgt.
Ik heb er zelf verder geen last van op die paniekaanvallen na dan. Ik slik citalopram. Maar het is echt per persoon anders en het is altijd een zoektocht naar het juiste medicijn. 3 maanden blijven proberen op 1 medicijn is dus echt niet goed.
veel sterkte verder en groetjes

miss27

Ongelezen bericht door miss27 »

er komt morgen eindelijk een psych langs die er naar gaat kijken.Mijn dokter heeft mij weer terug gezet om mijn oude medicatie efexor en ik moest het maar blijven slikken :-S
Die dp gevoelens heb ik nu 3 mnden mijn angsten alweer 7 mnden dus in totaal zit ik 7 mnden op efexor ik zit zelfs op 150 mg
ik moest telkens maar aan de bel trekken voordat er wat gebeurde 3 maanden gewoon geen hulp krijgen en mij laten aanmodderen is inderdaad heel erg lang durf door die dp gevoelens niet meer naar buiten :(
dus ik hoop echt dat die psych morgen mij verder kan helpen

james86

Ongelezen bericht door james86 »

De wachtlijsten voor hulp zijn idd echt veel te lang.....ik heb precies hetzelfe gehad hoor. Maar toen ik hoorde dat ik nog 3 maanden moest wachten heb ik bij een intake gezegd dat als ik niet nu gelijk bij een psychiater in behandeling kon, dat ik dan zodra ik buiten zou staan gelijk de crisisdienst op zou bellen en zeggen dat ik instort en dan krijg je alsnog een psychiater te spreken. Dan moeten ze wel hulp bieden en zo kom je tijdelijk bij de crisisdienst. Die huisartsen laten je te snel nog even een tijdje aanmodderen namenlijk. Bij dit soort medicatie is een psychiater gewoon nodig.

Maar nu krijg je eindelijk dus hulp zie ik. Hopelijk komt er ook nog wat zinnigs uit. Maar soms moet je hard zijn tegen die lui want ze schepen je heel snel af!!!!

succes en sterkte

groetjes

Gesloten