| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medicijn:kind van 18 heeft al 2 jaar lang seroxat
-
wilma
medicijn:kind van 18 heeft al 2 jaar lang seroxat
ik heb een dochter van 18 jaar zit nu 2 jaar aan seroxat.maar ze is ook spatische motorisch gestoord en zit in een rolstoel. zij heeft heel veel bijwerking van die medicijnen, heeft ook angst aan vallen en wilt er ook iedere keer een eind aan maken. maar haar gedachten zegt niet doen. want als ik het zou doen dan geef ik heel veel mensen verdriet, maar dat wil ik niet. ik weet wel dat je hier heel moeilijk mee kan omgaan en dat ik zelf ook heel veel moeite er mee heb.ze heeft nu al een keer medecijnen ingenomen en heeft ze haar leven mee aangetast en ik hoop dat ik dit niet meer mee hoeft te maken. zij heeft ook allemaal schokjes en is ook 10 kilo er van aan gekomen en heeft ook last van diaree. en is ook heel gauw moe en kan nacht-s bijna niet slapen en slaap ook heel veel overdag maar nu heeft ze er weer een medicijn bij gekregen en dat is risperdal omdat ik nu ook stemmen er bij heb gekregen. en die bijwerking is nu dat zij helemaal suf is net dat ze verslaafd is aan drugs zo ziet ze er ook uit ik hoop dat ik hier meer mensen er mee geholpen heb wat allemaal seroxat doet als er iemand nog meer van deze klachten heeft zou ik graag op te hoogte gehouden worden mijn email is [email protected]
-
Inky
Re: medicijn:kind van 18 heeft al 2 jaar lang seroxat
Wilma, ik zou uitkijken naar een alternatief voor je dochter. Geiwchts toename is, helaas, een normale bij werking, slecht slapen een die wat minder voor komt, maar zeker bestaat. Hoe hoog is haar dosis en is er al eens over gadacht deze te verhogen cq. verlagen en te kijken hoe ze dan reageerd? Ik vind het, persoonlijk, heel slordig van een arts om er zo maar een medicijn bij te gooien, in plaats van te zoeken naar alternatieven. Het is overduidelijk dat jouw dochter niet goed reageerd. het is niet *het* wondermiddel en iedereen is anders.
Sterkte! Inky
Sterkte! Inky
-
wilma
nou inky zij heeft 30 mg gram 1 keer daags en ze hebbenis wel eens na beneden gegaan maar toe ging het weer slecht met haar en daarom hebben ze risperdal bij gedaan omdat ze de eigen niet zo goed voelde omdat ze weer de neiging had om er een eind aan te maken en daarom heeft ze die er bij gehad
-
Inky
Ik ben begonnen op 20mg. Uiteindelijk is de dosis verhoogd naar 30mg omdat ik last kreeg van schokjes in mijn hoofd, toename van paniek anvallen en neerslachtigheid. 30mg is nog maar een relatief lage dosis en het kan zijn dat ze met een verhoging van de dosis ook gebaat is. Nu krijg je een beetje het idee van het ene gat met het andere vullen. Heeft ze ooit *wel* goed gereageerd op seroxat, is er verbetering geweest?
-
Anoniem
pil hier pil daar vind je het gek dat je je dan niet goed voelt. Je gaat naar een arts met een klacht en krygt een pil . Dat gaat niet goed en zo stappelen de pillen zich op . Geloof me je gaat je echt niet beter voelen met zo'n covtail en in sommige gevallen voelt men zig rotter met pillen dan zonder . Ook het verslaafd zijn aan middelen roepen vaak weer een gevoel van niet goed voelen en depressie op. Iedere Jelinek kan je dt vertellen. Men gaat afbouwen en voelt zich dan niet goed en door de angst van het al niet goed voelen wat ze al te goed kennen kiezen ze liever die pil weer. (wat ik best begrijp) Ik kan niet zeggen hoe het met jou dochter zit maar vraag me af of er wel is een therapie is gedaan ivm aceptatie van haar situatie . Een rolstoel is niet niks en het zal haar erg zeer doen denk ik om leeftydgenoten dingen te zien doen die zij waarschijnlijk niet kan. Is dat dan niet het echte probleem om aan te werken ??? sterkte
-
Maaike
Ik kan me best voorstellen dat je depressief bent als je niet of slecht kan lopen. Dat heb ik ook; ik loop heel weinig en verschrikkelijk pijnlijk. De dokters konden geen bekende oorzaak vinden en wilden het alleen maar als "psychisch" zien. Ik kreeg een tricyclisch antidepressivum (dat komt uit een andere "familie" antidepressiva dan seroxat) en het hielp een beetje tegen de pijn en de somberheid. Het heet Amitriptyline. Ik gebruik 35 mg vóór het slapen en je wordt er erg slaperig van. Overdag slik ik er nog St. Janskruid bij. Dat heeft dezelfde opgewekt-makende werking als de SSRI's maar het is onschuldig en heeft geen bijwerkingen.
Je dokter heeft honderden verschillende antidepressiva in zijn boek staan; kan hij nou niet de moeite doen om iets anders voor je dochter uit te zoeken?
Je dokter heeft honderden verschillende antidepressiva in zijn boek staan; kan hij nou niet de moeite doen om iets anders voor je dochter uit te zoeken?
-
wilma
voor anoniem nou wat jij zegt over die rolstoel daar is van het begin af aan de geboorte al rekening mee gehouden ze heeft daar geen moeite mee en heeft ook zat vriendinnen en heeft ook een vriend daar zit ze echt niet mee als je dat denkt en over pil hier en pil daar ze heeft in gegin van de tabeletten er nooit last van gehad dus zal daar om wel mee vallen zo dat jij zegt maar in ieder geval bedankt voor je berichtje als je zo iets kan sturen kun je beter geen antwoord geven bedankt
-
Jeroenps
Wat hier gebeurt is dat er verschillende medicamenten door elkaar worden gehaald, Risperdal is bijvoorbeeld een anti-psychoticum, wat voorgeschreven wordt bij voorkomende psychosen, tevens wordt het in lage dosering gebruikt voor kinderen in het autsitisch speectrum, de werking zorgt voor gestructureerde denkpatronen, mijn zoon heeft hier veel baat bij en is nu zover dat hij van psychiatrisch onderwijs af is en geaccepteerd wordt op het reguliere onderwijs, wat wel belangrijk is, is dat jezelf invloed hebt op de dosering, eerlijk zijn over je gevoelens en emoties helpt daarbij, vertel hoe je je voelt onder de medicatie, daar kunnen doktoren weer wat mee.
verdere vragen stel ze gerust,
groeten
Jeroen
verdere vragen stel ze gerust,
groeten
Jeroen