LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medicijnen in jaar 400% duurder

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
anita64

medicijnen in jaar 400% duurder

Ongelezen bericht door anita64 »

Gisteren ging ik naar de apotheek. 's Ochtends was ik flink door mijn rug gegaan (spondelithesis), waarvoor ik van mijn huisarts Diclofenac voorgeschreven krijg. Nu bleek dat mijn vervolgrecept verlopen was en dat ik wel een paar extra pillen kon krijgen, maar niet het aantal dat ik normaal meekrijg. Voor mijn vorige recept van 10 pillen moest 6,84 euro afgerekend worden, nu was ik maar liefst 12,40 euro kwijt voor 5 pillen. Komt dit omdat ik deze pillen 'zonder recept' heb gehaald, of riekt dit gewoon naar zakkenvullerij? :? :?:

Brainless

Re: medicijnen in jaar 400% duurder

Ongelezen bericht door Brainless »

Diclofenac is vrij verkrijgbaar, en deze zijn (is mijn ervaring) daarom duurder.

Bij de Kruidvat ed zijn deze ook (goedkoper) te verkrijgen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

anita64 schreef:Gisteren ging ik naar de apotheek. 's Ochtends was ik flink door mijn rug gegaan (spondelithesis), waarvoor ik van mijn huisarts Diclofenac voorgeschreven krijg. Nu bleek dat mijn vervolgrecept verlopen was en dat ik wel een paar extra pillen kon krijgen, maar niet het aantal dat ik normaal meekrijg. Voor mijn vorige recept van 10 pillen moest 6,84 euro afgerekend worden, nu was ik maar liefst 12,40 euro kwijt voor 5 pillen. Komt dit omdat ik deze pillen 'zonder recept' heb gehaald, of riekt dit gewoon naar zakkenvullerij? :? :?:
Ik hoef ze nooit zelf te betalen, krijg het voorgeschreven.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Overdrijven is ook een vak. 400% vind ik toch wel wat overdreven.
Kan het zo zijn dat u nu een merkproduct (zoals Voltaren) kreeg en vorige keer een merkloos? Had het uitgemaakt als u teruggegaan was naar de huisarts voor een nieuw recept?
Brainless schreef:Diclofenac is vrij verkrijgbaar
Ja, ligt er wel aan hoeveel mg TS voorgeschreven kreeg. Sommige (zwaardere varianten) zijn alleen op recept te verkrijgen. In dat geval zou men wel verwachten dat de apotheek de rekening naar de zorgverzekeraar stuurt en men vervolgens daarvan de inhouding op het eigen risico krijgt. Dat er direct bij de apotheek afgerekend moet worden, lijkt een aanwijzing te zijn dat het om een zelfzorgmedicijn gaat.
Brainless schreef:Bij de Kruidvat ed zijn deze ook (goedkoper) te verkrijgen.
Niet alles wat vrij verkrijgbaar is, is goedkoper bij KV. Zo is echinaforce bij onze apotheek 2 euro per pot goedkoper dan bij KV. Het loont soms om dit soort prijzen eens te bekijken als men toch ergens is.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gesloten