LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
gjsp

medicijnen

Ongelezen bericht door gjsp »

hallo ik gebruik medicijnen voor hoge bloeddruk en betaal omgerekend 0,6cent.
nu heeft mijn vrouw ook last van hoge bloeddruk en de arts heeft de zelfde medicijnen voorgeschreven moge die dan in eens ruim 2 maal zo duur zijn nl 1,2ct per stuk ik vind dit oplichting van de apotheek.

muppet-81

Re: medicijnen

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Oplichting van de apotheek?
Denk je nu echt dat die de prijzen van medicijnen bepalen?
Nee dat zijn de fabrikanten en bij deze ook de overheid.
Neem aan dat je hier spreekt over het eerste recept wat je vrouw ontvangen heeft?
Het is door de wet geregeld dat een eerste uitgifte duurder is dan een vervolg uitgifte.
Dus niks oplichting van de apotheek.
Als je erover wilt klagen moet je het hogerop zoeken. Dit is niets dat door de apotheek bepaald wordt

zomerlust

Ongelezen bericht door zomerlust »

hallo,

ik gebruik medicijnen. Ik kreeg eerst per drie maanden maar het laatste half jaar moet ik steeds een recept per maand aanvragen. er wordt niet uitgelegd waarom, er krijg steeds een smoes. volgens mij doen de dokters dit om meer geld te declareren bij het awbz.

Miranda63

Ongelezen bericht door Miranda63 »

zomerlust schreef:hallo,

ik gebruik medicijnen. Ik kreeg eerst per drie maanden maar het laatste half jaar moet ik steeds een recept per maand aanvragen. er wordt niet uitgelegd waarom, er krijg steeds een smoes. volgens mij doen de dokters dit om meer geld te declareren bij het awbz.
mij is verteld dat dit oa gebeurd om verspilling van medicijnen tegen te gaan maar voor de medicijnen waar je zelf voor moet betalen is het zo dat je per recept moet betalen en daarom krijg je die nog maar voor 1 maand...op die manier halen ze meer geld binnen want voor 1 recept voor 1 maand betaal je net zoveel als voor 1 recept voor 3 maanden..

ik heb mijn dokter nu verzocht mijn dagdosis te verhogen zodat ik er toch langer dan een maand mee doe...dat heeft ze gewoon gedaan en voor zover ik weet verdienen artsen daar niks extra's mee..

de medicijnen die ik niet zelf hoef te betalen krijg ik elke keer voor 6 maanden mee zonder problemen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

zomerlust schreef:hallo,

Uhm, ja, dat is nogal een beschuldiging. Heb je daar ook bewijs voor?
De artsen die ik ken zijn niet erg gelukkig met voor elk receptje weer aan de slag te moeten. Die besteden hun tijd liever aan het zien van patiënten waarmee ze meer bereiken dan een nieuw herhalingsreceptje uit te schrijven.

Gesloten