LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meldpunt medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
yava

meldpunt medicijnen

Ongelezen bericht door yava »

Op dinsdag 11 mei 2004 opent DGV, Nederlands instituut voor verantwoord medicijngebruik het Meldpunt Medicijnen. Medicijngebruikers kunnen op dit digitale meldpunt opvallende ervaringen met hun medicijnen melden. Met de verzamelde informatie krijgen consumenten betere voorlichting bij de keuze voor hun medicijnen. Meldingen helpen ook de kwaliteit, het gebruiksgemak en de veiligheid van medicijnen te verbeteren.

Het adres van de website is: http://www.meldpuntmedicijnen.nl

In het Meldpunt Medicijnen werkt DGV onder andere samen met patiëntenorganisaties en de Consumentenbond.

Sacha

Re: meldpunt medicijnen

Ongelezen bericht door Sacha »

Ik vraag mij af of zo,n punt waar je vrijwillig heen kan wel zin heeft.
Volgens mij doen de mensen dat echt niet.( ikzef breng weel altijd oude medicijnen 2 x per jaar terug )
Voorbeeld : mijn buurman van 88 jaar ( zeer vergeetachtig ) krijgt 1 x per week de medicijnen uitgezet in een weekdoos via de huisarts .
Verder is er totaal GEEN controle.
Oude medicijnen blijven achter , en hij kan er geen afstand van doen , want.... je weet maar nooit .
Onverantwoord vind ik dat , nu probeer ik het maar een beetje in de gaten te houden , dat valt onder de z.g. mantelzorg , maar ja , ik ben toch maar de buurvrouw he ?
En als je het aankaart vinden de verstrekkers je maar lastig , want zij kunnen ook niet controleren.
Dan vraag ik me af : wie dan wel !!

yava

Ongelezen bericht door yava »

Ik heb net het formulier ingevuld.
Dus mensen als je medicijnen slikt en je hebt klachten over het medicijn vul dat formulier in

veel succes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds enkele jaren gebruik ik het medicijn cinnerazine 25 mg dit
is oa tegen evenwichtsstoornissen, waarvoor ik het ook gebruik.
Per 01 jan 2004 wordt dit medicijn niet meer door mijn ziekenfonds
Agis vergoed en moest ik of het middel zelf betalen of overstappen op een ander medicijn. Mijn neuroloog heeft toen het middel Betahistimine voorgeschreven, dit wordt wel door het ziekenfonds vergoed.
De werking van Betahistimine is minder goed, waardoor ik dus beperkt word in dagelijkse bezigheden.
Na enig doorvragen bij de apotheek over de prijzen van beide medicijnen, kwam ik tot de conclusie dat de cinnerazine die niet vergoed wordt door het ziekenfonds slechts € 1,99 per 30 tabletten
kost en de Betahistimine die dus wel vergoed wordt, let wel 12,24 kost.
Na een kleine rekensom blijkt dat de jaarlijkse kosten voor de cinnerazine het Ziekenfonds 121,06 kost en de Betahistimine 446,76.
een verschil van 325,70 EURO. Stel dat er in Nederland 40000 mensen zijn
die net zoals ik min of meer verplicht worden ook over te stappen op
betahistimine, en 40000 is niet echt zo´n groot percentage van de
Nederlandse bevolking, dan is dit een kostenpost van zo´n slordige
13.028.000,-- EURO. HOEZO BEZUINIGEN. Met deze ruim 13 miljoen
kunnen er toch mooi andere dringende medische handelingen worden
gedaan, wat waarschijnlijk ook nog mensenlevens zou kunnen redden.
b.v. een medicijn voor de behandeling van kanker wat niet wordt
vergoed. Ik voel mij door deze zogenaamde bezuiniging erg benadeeld en beperkt in mijn doen en laten, het kleine beetje dat ik
in de afgelopen jaren weer op heb weten te bouwen is door deze maatregel aardig teniet gedaan, en ben ik weer een eind terug bij af.
Wie wil hier nu eindelijk eens iets aan doen. [/b]

advies

Ongelezen bericht door advies »

Okee, het is niet eerlijk en jammer, maar als je op die andere medicijnen toch zo'n goed leven had, dan koop je die toch gewoon voor die 1.99 of ben ik nou gek???

Intergast

Ongelezen bericht door Intergast »

Vraag hoeveel tabletten slik je per dag ??????

Zoals je het uitrekend gebruik je er 5 per dag. Lijkt me erg veel maar kan.

Dan is er nog bij gebruik van 1 per dag nog een prijsverschil van zo'n 5 miljoen euro per jaar. Niemand maakt zich er druk om maar wel om die 24,21 Euro per jaar die je evt zelf moet betalen.

Of zijn die 40.000 mensen verkeerd bezig ????????

Het kost toch de gemeenschap 5 miljoen ( ruim 11 miljoen guldentjes)

fleur

Ongelezen bericht door fleur »

Dan ging ik toch voor die 1,99 per 30 stuks waar jij zo goed op gaat.Dus gewoon doen en verder niet zeuren.Er zijn mensen die veel meer betalen en die heb ik nog niet zo horen zeuren.En tegenwoordig ga je veel bij betalen.En iedere keer als je medicijnengaat ophalen en je pakt het uit zit er alweer een ande doosje om die pillen en met die inhalers word er ook wel gewisseld en dan ga ik bellen en eis ik gewoon wat ik besteld hebt.En als mijn man het ophaalt ligt het netjes klaar en lever de discus inhaler in en krijg keurig waar ik om gevraagd hebt ,Alleen heeft dat weer een andere naam gekregen en de arts wist het nog niet.
Nu wel dus en daarom blijf ik alert op zulke dingen.En de apotheek weet het ook al en heeft er een aantekening bij gezet.Eerst moeilijk er over gedaan maar uit eindelijk gekregen wat ik wilde en wat ik nodig hebt.
Zo heeft iedereen wel eens wat en je moe er gewoon in overleg met de apotheek en dan lukt het wel .En over die !,99 f die duurdere is de keus aan jezelf.Misschien veranderd het nog wel eens en niets is veranderlijk dan de medicijnen.Succes :!: :!: Fleur :wink:

MR.ONZIN

Ongelezen bericht door MR.ONZIN »

FF navraag gedaan vandaag :

Cinnerazine wordt door de regel 3 maal daags gebruikt.

Dus het verschil kan dus veel groter zijn :!: :?:

Gesloten