hallo beste mensen
ik heb al een paar keer mee gelezen over Citalopram en nu durf ik ook een onderwerp aan te maken .
Ik zal eerst een stukje vertellen over ons:
Het gaat over me moeder zij is 64 jaar ,ik en me moeder hebben altijd een onzetende goede band gehad en nog steeds. we delen alles samen , bespreken alles samen .
Mijn moeder is ook altijd een hele sterke vrouw geweest , erg positief , ze kon alles aan , en ze ging altijd maar door.
zoals bij iedereen in het leven zijn er ook wel een aantal vervelende dingen gebeurt die we eigelijk nooit goed verwerkt hebben want wij hadden altijd zoiets niet zeuren maar door gaan .
maar eind 2007 ging het mis . Mijn Oma ( moeder van me moeder overleed aan keel kanker) mijn zoontje werd met spoed opgenomen met Diabetes .en dat alles binnen 1 maand.
vanaf toen ging het bergafwaarst met me moeder ..eerst ging ze door de hele medische molen want ze kreeg veel licahamelijke klachten , ze konden steeds niks vinden en uit eindelijk een jaar geleden Constanteerde ze een zware burn out wat nu overgegaan is een in een depressie (volgens de pscycotherapeut dysthyme.
Klachten : veel onrust in haar lijf , slechte eetlust, negatief, emotineel, heel erg vergeetachtig, heel veel checken (angst, en altijd perfectioniste geweest en daardoor Checkt ze alles dubbel en dwangmatig) dat heeft ze zelf wel door en ze word daar erg moe van . voor al die onrust vind ze erg vervelend. ze voelt zich nutteloos, doelloos , en vind het erg vervelend dat ik het ook druk met haar heb (zo ziet zij dat niet ik)
Nu slikt ze sinds 3 weken Citalopram de eerste 2 weken 10 mg en 1 week 2o mg.
ze heeft erg last van de bijwerkingen : in de ochtend erg onrust ,wazig in haar hoofd ,nog steeds vergeetachtig, ze zegt ook steeds ik spoor niet , bang dat ze gek is of word. misselijk (dat word gelukig wel iets minder) ze slaapt gelukkig wel goed altijd gedaan . maar smorgens geen zin om op te starten.
maar volgens mij is dit allemaal erg herkenbaar wat ik schrijf?
ik wilde eigelijk van jullie ook wat tips hebben ..hoe kan ik me moeder het beste helpen ? hoe moet ik nu met haar omgaan , hebben jullie nog wat bemoedigende woorden dat ze door moet zetten met de Citalopram?
ik ben ook een beetje ongerust want ik ga over 4 dagen op vakantie voor 10 dagen met me gezin ..daar ziet me moeder erg tegen op omdat ze erg aan me hangt nu ze zich zo voelt . maar deze vakantie had ik al geboekt en ik voel wel aan me zelf dat het even goed is dat ik even bij tank . me moeder blijft in goede handen achter van me jongere zusje 25 jaar (werkt zelf ook in de zorg)
dank je wel dat ik me verhala mocht schrijven en dat jullie de moeite doen om het te lezen , Ik hoop dat jullie nog adviesen hebben voor mij en me moeder en dat het echt goed gaat komen met de Citalopram . zijn er meerdere mensen die op oudere leeftijd in een depressie terecht kwamen?
Groetjes een bezorgde Dochter
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn moeder Citalopram
Re: Mijn moeder Citalopram
neem me aub niet kwalijk met al me taalfouten 
Waarom een nieuw topic aanmaken, als er al vele over Citalopram bestaan.
Hier zijn lotgenoten, welke jouw misschien kunnen helpen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... m#p1161382
Hier zijn lotgenoten, welke jouw misschien kunnen helpen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... m#p1161382
hoi "dochter",
Als 1ste wil ik je een compliment geven. Het zou te wensen zijn dat alle moeders zo'n dochter zouden hebben. Je schrijft dat je moeder een sterke vrouw was/is, in dat geval zou je haar kunnen stimuleren om weer op zoek te gaan naar deze kracht en zelf te beslissen of ze dit middel wil blijven gebruiken. Soms is het zo dat je tussen 2 kwaden het minst kwade moet kiezen...
Bijverschijnselen verdwijnen voor een deel, maar niemand kan voorspellen of het ook voldoende blijkt te zijn. De enige die dat kan is jouw moeder zelf. Citalopram wordt door veel mensen gebruikt en dat is niet voor niks!
verder...ga lekker op vakantie en geniet!!!! Jouw moeder heeft altijd voor zichzelf gezorgd en de kans dat ze nu afhankelijk van jou wordt is groot...en sneu voor jullie beiden.
Als 1ste wil ik je een compliment geven. Het zou te wensen zijn dat alle moeders zo'n dochter zouden hebben. Je schrijft dat je moeder een sterke vrouw was/is, in dat geval zou je haar kunnen stimuleren om weer op zoek te gaan naar deze kracht en zelf te beslissen of ze dit middel wil blijven gebruiken. Soms is het zo dat je tussen 2 kwaden het minst kwade moet kiezen...
Bijverschijnselen verdwijnen voor een deel, maar niemand kan voorspellen of het ook voldoende blijkt te zijn. De enige die dat kan is jouw moeder zelf. Citalopram wordt door veel mensen gebruikt en dat is niet voor niks!
verder...ga lekker op vakantie en geniet!!!! Jouw moeder heeft altijd voor zichzelf gezorgd en de kans dat ze nu afhankelijk van jou wordt is groot...en sneu voor jullie beiden.
oke sorry dat ik een nieuw topic aan gemaakt heb .ik dacht dat dat overzichtelijker werd.
ik zoek inderdaad wel lotgenoten ,
dank je wel voor jullie antwoorden.
ik zoek inderdaad wel lotgenoten ,
dank je wel voor jullie antwoorden.