LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn partner slikt Seroxat??????

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
zeg ik liever niet

mijn partner slikt Seroxat??????

Ongelezen bericht door zeg ik liever niet »

zijn er mensen van wie hun partner ook seroxat slikt????
wat zijn jullie ervaringen ermee????
hoe gaan jullie ermee om???
moeilijk leven met dit middel!!!!

Laurus

Re: mijn partner slikt Seroxat??????

Ongelezen bericht door Laurus »

Mijn vriendin heeft dus zoloft voorgescheven gekregen. Zij beweert anders, maar ik heb ik het idee dat ze de tabletten krijgt en verder nagenoeg niets aan begeleiding. Doordat ik erg onregelmatig werk en niet bepaald veel bij haar kan zijn heeft ze aan mij ook nagenoeg niks.
Wat mij vooral opvalt is haar slapeloosheid. Of het nu door zoloft komt of gewoon door een depressie, ik weet het niet. Moeilijk leven met een anti depressie middelen ? Het lijk mij eerder moeilijk leven met een vriendin met een depressie. Ik houdt zielsveel van mijn vriending maar een echt goede depressie maakt het er niet makkelijker op.

valerie

Ongelezen bericht door valerie »

Waarom is het zo erg dat je partner seroxat gebruikt of welk antidepresiva dan ook? Het gaat er toch om dat je partner zichzelf weer goed voelt! Het hoeft niet zo te zijn dat hij/zij het medicijn zijn/haar hele leven moet blijven gebruiken en stel dit is wel het geval, dan nog gaat het erom dat je partner zich goed voelt. Ik zie het probleem niet. Zij gebruiken het medicijn niet jullie.
Buiten dat zijn ze er niet zomaar mee begonnen denk ik zo.

Ferry

Ongelezen bericht door Ferry »

Mensen, raak nu niet in paniek door de uitzendingen over SSRI's. Je ziet er de meest extreme gevallen voorbij gaan. Maar SSRI's hebben net als alle medicijnen bijwerkingen. Die zijn zeker serieus te nemen maar de overgrote minderheid van de mensen krijgt die bijwerkingen en bij de overgrote meerderheid werken medicijnen heilzaam. Dus: let erop maar ga er niet wakker van liggen. Ieder medicijn heeft bijwerkingen en als je die allemaal leest durf je niets meer te nemen. Wat ik aanraad om uit de uitzendingen van radar te halen is dat je nooit te lichtzinnig over midactie moet denken, maar de medicijnen zijn er voor u en u niet voor de medicijnen.

Ferry

Bonnie

Ongelezen bericht door Bonnie »

Ikzelf slik nu enkele maanden Seroxat. Ik merk niets van de bijwerkingen, voel me niet verslaafd en houd er verder ook geen gekke dingen op na. Ik voel me een stuk gelukkiger sinds ik Seroxat slik, zelfverzekerder en geniet meer van het leven. Het is wel zo dat het je problemen onderdrukt, dus alleen Seroxat is vaak niet genoeg. Denk verder ook aan maatschappelijk werk, spanningsgroepen, etc. Als de huisarts merkt dat het dan beter gaat, dan moet je weer afbouwen, maar voorlopig zal ik het middel nog slikken, maar zit wel bij een spanningsgroep. Regelmatig moet ik ook bij de huisarts komen, die me toch wel nauwlettend in de gaten houd. Wat mijn vriend en kinderen betreft....hebben geen last van Seroxat. Ik denk juist dat ze veel meer genieten van een vriendin en moeder die lacht en vrolijk is en het leven veel beter aan kan, dan een moeder of vriendin die snel in de stress is, geirriteerd of alleen maar loopt te huilen. Kortom, ik trek me niet zoveel aan van dit bericht en zie wel hoe het schip strand...maar zelfmoordneigingen heb ik absoluut niet!!!

Ferry

Ongelezen bericht door Ferry »

Kijk, dat bedoel ik dus! Succes Bonnie

laurus

Ongelezen bericht door laurus »

Het is dus niet zo dat ik het erg vindt dat mijn vriendin Zoloft krijgt. Zij heeft het doodgewoon nodig. Als ze zonder zou kunnen, dan graag. Wat ik duidelijk wilde maken is het probleem niet bij zoloft of een ander antidepressiva.
Het zware is dat ze een kanjer van een depressie heeft. Dat maakt het er niet makkelijker op, zeg maar gerust zwaar.

anoniem

Ongelezen bericht door anoniem »

Je vriendin zou beter ook begeleiding kunnen krijgen.misschien kun je samen met haar naar een therapeut gaan? Ik kan best begrijpen dat het voor jou ook zwaar is .
maar je vriendin heeft je begrip en steun hard nodig .
het feit dat je op deze forum reageert is al een heel positieve instelling van je , ga zo voort , steun haar.
Ik heb zelf ook zeer zware depressies gehad en met medicijnen ,seroxat en begeleiding van een therapeut, plus de steun van mijn partner ben ik langzaam weer uit het dal geklommen . zoiets gaat wel langzaam, niet zoiets als een griepje , het kan echt soms lang duren vooraleer je je beter voelt. Ik gebruik nog steeds en voel me goed , geen bijwerkingen, ik zou echt ook liever geen seroxat slikken.
maar als ik voor mezelf en mijn omgeving mij persoonlijk dan,ik spreek niet voor anderen,mij goed voel :waarom moet ik dan nu ineens stoppen met een groot risico bij mij van weer terug te vallen in een nieuwe depressie , ik denk niet dat ik dan nog de energie heb om er weer bovenop te krabbelen. veel succes allen

Bonnie

Dank je wel, Ferry.
Ik kan gerust zeggen dat ik me goed bij Seroxat voel en denk ook absoluut niet na over bijwerkingen etc. Voel je je goed, dan voel je je goed, toch.

ikke

Ongelezen bericht door ikke »

eindelijk eens iemand die positief is over seroxat en er openlijk voor uit durft te komen dat ze niet over bijwerkingen nadenkt . succes , zo'n reactie had ik nu echt nodig , dacht al dat ik abnormaal was als ik zeg dat ik me er goed mee voel.

henk

Ongelezen bericht door henk »

Hai Bonnie en "ikke",

Ik slik al seroxat vanaf dat het net op de markt was en ik voel me er prima bij, alleen de sex is een stuk minder, maar als je partner daar geen problemen meeheeft, omdat die ook liever een wat opgewekter type naast zich heetf, dan iemand die depri is en van tijd tot tijd angstig is, dan is het toch prima.
En de bijwerkingen?? Ik heb liever deze bijwerkingen, die trouwens in de loop van de tijd wel afzwakken of je went eraan, dan altijd die moeite met opstaan ed.
Dus slik je seroxat an be a happier (wo)man.

Bonnie

Hallo Henk en Ikke,

ben dus gelukkig niet de enigste die zich goed onder Seroxat voelt!! Als je het hier allemaal leest, moet je maar hopen dat je al deze bijwerkingen niet gaat verbeelden. Niet verkeerd bedoelt naar de mensen die daadwerkelijk deze bijwerkingen hebben!!!
Inderdaad Henk, de sex is er wel een stuk minder van geworden, maar dat vind mijn man helemaal niet erg, hahaha. Ik denk dat ik het erger vind als hij. Maar ik voel me er nog steeds prima onder en dat wil ik ook graag zo houden!

Bonnie

Gesloten