LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naar aanleiding van radar uitzending

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Claudia

naar aanleiding van radar uitzending

Ongelezen bericht door Claudia »

hallo allemaal

In de uitzending over anti depressiva werd de vraag gesteld waarom er in het buitenland meer aangiftes waren geweest dan in Nederland...het was zelfs verbazingwekkend!
Het antwoord is simpel....
Je word niet gelooft, en niet serieus genomen als je melding maakt van een bijwerking die niet in de bijsluiter staat.
Ik heb dit zelf ooit mee gemaakt met een middel tegen mijn migraine (inderal), er werd mij duidelijk gezegd dat het niet verslavend was (was mijn voorwaarde) en ik geen afkick verschijnselen zou krijgen als ik ermee zou stoppen.

Toen jaren later, ik wilde een kind, en dat ging niet met die medicijnen, dus besloot ik ermee te stoppen...heel voorzichtig want ik vertrouwde het niet echt allemaal want ik was er wel eens 1 vergeten en dan voelde ik me raar en bibberig.
In de bijsluiter stond, dat je niet ineens mocht stoppen, maar dit gelijdelijk moest doen met een 1/2 per week.
Ik begon met een kwart te minderen per 2 weken en ik ben als een gek gaan stuiteren door het huis! Ik werd gek van mezelf, zenuwachtig, slapeloosheid, bibberig, wazig gevoel, angsten in drukke gelegenheden enz.
Na 2 weken ging dat over en minderde ik weer een kwart, en daar begon alles weer opnieuw.
Ik heb het gered, maar vraag me niet hoe!
Ik besloot hier melding van te maken bij de huisarts, deze lachtte me uit! Het was gewoon niet mogelijk!
Toen de apotheek, Ik moest me niet zo druk maken, ik reageerde gewoon heftiger als anderen!
Toen heb ik de stoute schoenen aan getrokken en direct naar de leverancier gebeld, ook van hun kreeg ik hetzelfde te horen...het was niet mogelijk.

Ondertussen heb ik een kind, een schat van een knul...ook de migraine heb ik weer, maar dus geen inderal meer, ik neem wel de "snel mijn hoofdpijn af" pil, is ook niet gezond maar daarvan weet ik zeker dat die niet verslavend zijn (lichamelijk dan)

Dus...het heeft geen zin melding te maken, want ze doen er niks mee!

Groetjes Claudia

Gesloten