LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nog maar eens seroxat, nu uit panorama

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
laurus

nog maar eens seroxat, nu uit panorama

Ongelezen bericht door laurus »

Allereerst en heel belangrijk, dat seroxat veel goede kanten hheft enabsoluut noodzakelijk is voor veel mensen, voor mij is dat duidelijk. Dat het geen tic-tac's zijn dat is waarschijnlijk ook iedereen duidelijk. Maar voor iedereen die denkt dat tros-radar "uit de nek staat te *&&^*&^" (laat ik het beschaafd houden) hoop ik dat er ook mensen zijn die 13 october naar de bbc hebben gekenken.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/p ... 310197.stm

hier werd nog maar eens aangetoond dat er wel degelijk zeer sterke bijwerkingen kunnen zijn die door veel artsen etc niet aan seroxat worden gekoppeld. Daarnaast blijkt er mee stoppen ook echt heftig zijn. De producent van seroxat speeld daarnaast duidelijke geen open kaart.

Nogmaals ik wil niemand van de seroxat afhouden, mijn vriending heeft ook veel baat bij zoloft (een vergelijkbaar middel blijkbaar) dus nogmaals: stop er niet spontaan mee.

voor iedereen die met een depressie moet omgaan : veel succes

laurus

anoniem

Re: nog maar eens seroxat, nu uit panorama

Ongelezen bericht door anoniem »

ik heb die pagina eens bekeken en zo kan ik er ook enkele gaan bekijken over andere medicijnen en hun bijwerkingen.
natuurlijk is geen enkel medicijn gezond!!!
zoloft ook niet! maar wat is er dus nu weer onderzocht?
door dr david healy die teste op gezonde mensen. laten we daar even rekening mee houden. In deze site staat vermeld dat the program follows one !!!! seroxat user and charths her nine month struggle to wean herself off it. waarom niet meerdere patienten volgen? waarom alleen degenen volgen die verschijnselen hebben na 9 maanden ontwennen?
volg eens de ontwenning van een alcoholist ,druggebruiker, iemand die aan eender welke pillen zit heeft bijwerkingen en zal ook met stoppen bijwerkingen krijgen . dat je er negen maanden voor nodig hebt is nog geen overdreven ramp als je bekijkt tegen de jaren van angst en paniek waardoor je leven al helemaal niets meer is .
dat dr healy zich dan eens meer toespitst op een manier om depressieve angstige en psychische patienten eens te kunnnen genezen zonder medicatie (genezen is al te veel gezegd) maar weet hij een remedie ? nee , toch !
zolang die uitvinding er niet is kunnen mensen enkel enigzinds leefbaar proberen te leven met pillen, ook al zijn er tekenen van gewenning . natuurlijk zijn deze pillen verslavend , elk middel tegen angst en depressie is dat .
En dat je niet zomaar moet stoppen moet je ook goed weten .
de keuze die wij hebben is een beetje leven of totaal geen leven! helaas !

Gesloten