LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PMS en Seroxtat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Jenny

PMS en Seroxtat

Ongelezen bericht door Jenny »

Heeft iemand ervaringen met het gebruik van Seroxtat bij het pre-menstrueel syndroom? En eventuele alternatieven?

heidi

Re: PMS en Seroxtat

Ongelezen bericht door heidi »

Hoi,
Ik heb tijdelijk meegedaan aan een onderzoek met betrekking tot pms klachten en gebruik seroxat. Dit werd door verschillende ziekenhuis in Nederland getext.
Het ging er om dat je als je pms klachten hebt, 1 week voor je menstruatie je down, geirriteerd, aggresie neigingen etc ervaart. Doormiddel van het medicijn seroxat wilde ze checken als je dit slikt dit gedrag veranderde.
Ik had me opgegeven en ben in dit traject gegaan. Je krijgt van te voren en een intake gesprek. En daarin wordt gecheckt of je geen onderliggende geestes problemen hebt. Zoniet krijg je structureel seroxat toegedient. Alleen weet je niet of je een placebo krijgt of medicatie seroxat 10/20 mg. In mijn geval had ik het gevoel wel degelijk seroxat te gebruiken. Want ik voelde me zo depressief. Dit had ik nog nooit zo ervaren. Voelde me nog rotter dan rot!
Niet nu alleen 1 week voor mijn pms maar er nu ook na! En dat was niet mijn bedoeling! Zo'n blok op je maag gevoel! Vreselijk!
Gevolg dat ik er binnen een paar weken mee ben gestopt.
Vond het een hele vervelende ervaring!
Groet Heidi

anoniem

Ongelezen bericht door anoniem »

heidi,
Heb je nu een placebo of daadwerkelijk seroxat gekregen?

sangean

Ongelezen bericht door sangean »

Hallo Jenny,

Ik heb meer dan 2 jaar citalopram gebruikt voor ernstige PMS klachten. Het was de bedoeling dat ik het in de week voor de menstruatie gebruikte. Ik ben uiteindelijk elke dag gaan gebruiken. Ik had rust in mijn hoofd en werd niet agressief. Het heeft mij goed geholpen maar als je ermee stopt komen de klachten gewoon terug. Voor mij gevoel heeft het middel de symptomen gemaskeerd. Met citalopram had ik in de eerste weken wel zelfmoord gedachten en depressies. Ik gebruik nu duphaston meer dan 2 jaar. Het werkt aardig goed maar nog steeds heb ik wel paar dagen voor de menstruatie last van stemmingswisselingen.

Groetjes.

Gesloten