LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] prijs medicijnen
prijs medicijnen
hallo mensen,
laatst ging ik mijn medicijnen ophalen bij de apotheker, netje afgeleverd, maar zag ineens dat er geen prijs meer op stond, terwijl dat wel bij de alle vorige keren er wel op stond.
ik vroeg wat de onkosten waren, werd mij verteld dat ze dat niet wisten en dat de prijs pas op het einde van de maand bekend werd gemaakt door hun leverancier.
nu gaat het niet om honderden euros , maar om het principe, ik zei dat ik het een vreemde zaak vond, want als ik 50 liter diesel ga tanken, wordt mij ook niet verteld, dat de prijs pas achteraf wordt bepaald.
heb contact gezocht met mijn verzekeraar en zeiden ook dat het een raar geval was, en ze dat nog nooit hadden gehoord zo.
normaal is het zo, de apotheker dient een rekening in bij mijn verzekeraar, en ik krijg later de rekening wat ik moet betalen via de verzekeraar na aanleiding hoe je verzekerd bent.
kan iemand mij vertellen of de apotheker zo mag handelen,en /of hoe ik dit moet aanpakken.
bedankt alvast.
laatst ging ik mijn medicijnen ophalen bij de apotheker, netje afgeleverd, maar zag ineens dat er geen prijs meer op stond, terwijl dat wel bij de alle vorige keren er wel op stond.
ik vroeg wat de onkosten waren, werd mij verteld dat ze dat niet wisten en dat de prijs pas op het einde van de maand bekend werd gemaakt door hun leverancier.
nu gaat het niet om honderden euros , maar om het principe, ik zei dat ik het een vreemde zaak vond, want als ik 50 liter diesel ga tanken, wordt mij ook niet verteld, dat de prijs pas achteraf wordt bepaald.
heb contact gezocht met mijn verzekeraar en zeiden ook dat het een raar geval was, en ze dat nog nooit hadden gehoord zo.
normaal is het zo, de apotheker dient een rekening in bij mijn verzekeraar, en ik krijg later de rekening wat ik moet betalen via de verzekeraar na aanleiding hoe je verzekerd bent.
kan iemand mij vertellen of de apotheker zo mag handelen,en /of hoe ik dit moet aanpakken.
bedankt alvast.
Re: prijs medicijnen
Dan heeft u al (gelukkig) lange tijd geen medicijnen meer gebruikt daar de prijzen van de doosjes ca. 2 jaar geleden (kan een paar maanden korter zijn) verdwenen zijn.
Zie oa dit topic :beto09 schreef:hallo mensen,
bedankt alvast.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=130841
-
Je kunt het zelf opzoeken http://www.medicijnkosten.nl/
-
Weetnietveel,ja die koppen niet altijd en dan nog de apo kosten erbij rekenen,( dus dan kom je niet uit,mensen nog meer jn de war )
Maar weet niet welke verzekering u heeft? Ik heb cz daar kan ik online kijken
En wat choco,al probeerde te zeggen denk ik met de link,er zijn al topics over,
Maar weet niet welke verzekering u heeft? Ik heb cz daar kan ik online kijken
En wat choco,al probeerde te zeggen denk ik met de link,er zijn al topics over,
-
Ik denk dat dit niet een normale manier van handeldrijven mag zijn. Een apotheek is een winkel. Op het moment van levering moet de prijs bekend zijn. Echter sommige zorgverzekeraars maken bepaalde afspraken met de apotheken, waardoor misschien pas achteraf een prijs bepaald kan worden. Ik denk dat dit strijdig is met alle regels in het economisch verkeer.
Ik raad u aan om dit te melden bij de FIOD ( 030-2957600) ( zie http://www.nu.nl/gezondheid/3482069/fio ... raude.html). Het hoeft geen fraude te zijn, maar op deze manier van handeldrijven valt wel wat aan te merken.
Ik raad u aan om dit te melden bij de FIOD ( 030-2957600) ( zie http://www.nu.nl/gezondheid/3482069/fio ... raude.html). Het hoeft geen fraude te zijn, maar op deze manier van handeldrijven valt wel wat aan te merken.
Dit is natuurlijk iets complexer dan even stellen dat een apotheek een winkel is. Er zijn 5 partijen bij betrokken, een bepalende overheid, een producerend farmaceutisch bedrijf, de voorschrijvende arts, de aansturende en uitbetalende zorgverzekeraar, en dan nog de patiënt in kwestie onderaan de totempaal.Mathilde D. schreef:Ik denk dat dit niet een normale manier van handeldrijven mag zijn. Een apotheek is een winkel. Op het moment van levering moet de prijs bekend zijn. Echter sommige zorgverzekeraars maken bepaalde afspraken met de apotheken, waardoor misschien pas achteraf een prijs bepaald kan worden. Ik denk dat dit strijdig is met alle regels in het economisch verkeer.
Het is nog maar de vraag of dit te toetsen valt aan wat je "alle regels in het economisch verkeer" noemt.
-
Serieus? Ik heb hier heel wat medicijnen liggen met gewoon de prijzen erop....'onze' apotheek print nog steeds stickertjes uit met de prijzen, en weet mij nog steeds te vertellen wat er wel/niet vergoed wordt....heb ik dan met een uitzonderlijke apotheek te maken? Stiekem wel blij meetenormin schreef:Dan heeft u al (gelukkig) lange tijd geen medicijnen meer gebruikt daar de prijzen van de doosjes ca. 2 jaar geleden (kan een paar maanden korter zijn) verdwenen zijn.
De apotheek waar ik kom die heeft geen prijzen meer op het doosje staan van de medicijnen, heb gevraagd waarom dat zo is en hun antwoord was dat het te vaak veranderd die prijzen.Fleurtjuh666 schreef:Serieus? Ik heb hier heel wat medicijnen liggen met gewoon de prijzen erop....'onze' apotheek print nog steeds stickertjes uit met de prijzen, en weet mij nog steeds te vertellen wat er wel/niet vergoed wordt....heb ik dan met een uitzonderlijke apotheek te maken? Stiekem wel blij meetenormin schreef:Dan heeft u al (gelukkig) lange tijd geen medicijnen meer gebruikt daar de prijzen van de doosjes ca. 2 jaar geleden (kan een paar maanden korter zijn) verdwenen zijn.
Wel weten ze heel goed wat wel vergoed word en wat niet maar daar heeft de huisarts me vantevoren al over ingelicht als ze niet vergoed worden of dat er een eigen bijbetaling bij moet.
@Fleurtje666, natuurlijk serieus, ik ga toch niet zitten liegen hoe het er hier aan toe gaat. Vroeger stonden er prijzen op, "gewoon" 1 doosje harttabletjes €169,00 (heb er nog veel meer), maar dat is allang verdwenen. Denk dat je dan inderdaad een 'uitzonderlijke' apotheek hebt.Serieus? Ik heb hier heel wat medicijnen liggen met gewoon de prijzen erop....'onze' apotheek print nog steeds stickertjes uit met de prijzen, en weet mij nog steeds te vertellen wat er wel/niet vergoed wordt....heb ik dan met een uitzonderlijke apotheek te maken? Stiekem wel blij mee
Al dan geen prijs erop: moeten ze toch innemen, toch? Linksom of rechtsom: er moet flink betaald worden, wat er ook op het etiket staat, of niet staat.
-
Bij mij staat het er ook niet meer op,alleen ik kan bij cz wel zien wat alles kost..ook goed,
Ja,wel,of geen prijs er op je hebt het nodig,apoheek of dr idd verteld wel wordt niet vergoed,
Vaak wee je het zelf al,oh fijn zo,n middel kan weer dokken
Ja,wel,of geen prijs er op je hebt het nodig,apoheek of dr idd verteld wel wordt niet vergoed,
Vaak wee je het zelf al,oh fijn zo,n middel kan weer dokken
Een apotheek een winkel, ja deels. Voor het echte apothekersdeel moet de apotheker toch echt een universitaire studie volgen, hoeft de gemiddelde winkelier volgens mij niet te doen.
Voor de restben ik het ermee eens dat het antwoord niet klopt, wellicht een medewerker die een antwoord niet weet maar er toch een wil geven, komt steeds vaker voor tegenwoordig helaas.
Om daarvoor nu gelijk naar de fiod te rennen is naast dat het het verkeerde loket is ( moet de ECD zijn) een beetje erg overtrokken. NZA zou dan trouwens logischer zijn want daar valt de apotheek ook onder.
Voor de restben ik het ermee eens dat het antwoord niet klopt, wellicht een medewerker die een antwoord niet weet maar er toch een wil geven, komt steeds vaker voor tegenwoordig helaas.
Om daarvoor nu gelijk naar de fiod te rennen is naast dat het het verkeerde loket is ( moet de ECD zijn) een beetje erg overtrokken. NZA zou dan trouwens logischer zijn want daar valt de apotheek ook onder.
-
Ts zal het in de zin bedoelen,voor ons voelt het aan als een winkel!
Wij zijn klant,verdienen aan ons!
Dus...ja..eigenlijk een winkel,immers draaien op onze afnames,( als je het zo bekijkt) ik vind bij een apotheek nog steeds klant is koning! Betaal voor mijn medicatie..
En dat ze geleerd hebben,vroem met alle respect maar menig winkelbediende heeft ook geleerd,
Manager?
Of drogisterij moeten toch ook leren? Toch.....
Ik heb in elk geval heel wat detailhandel opleidingen gedaan op mbo nivo( toen dertijd) middenstand,etc.
Even aks voorbeeld
Dat ze de prijzen niet weten is volgens mij onzin,staat zo in de pc willen het alleen niet zegge ,
Ik krijg nl altijd elke mnd factuur,dus staat gewoon in de pc...voor medicatie die ik zelf moet betalen wat niet meer vergoed wordt.
Wij zijn klant,verdienen aan ons!
Dus...ja..eigenlijk een winkel,immers draaien op onze afnames,( als je het zo bekijkt) ik vind bij een apotheek nog steeds klant is koning! Betaal voor mijn medicatie..
En dat ze geleerd hebben,vroem met alle respect maar menig winkelbediende heeft ook geleerd,
Manager?
Of drogisterij moeten toch ook leren? Toch.....
Ik heb in elk geval heel wat detailhandel opleidingen gedaan op mbo nivo( toen dertijd) middenstand,etc.
Even aks voorbeeld
Dat ze de prijzen niet weten is volgens mij onzin,staat zo in de pc willen het alleen niet zegge ,
Ik krijg nl altijd elke mnd factuur,dus staat gewoon in de pc...voor medicatie die ik zelf moet betalen wat niet meer vergoed wordt.
Je kan een detailhandelopleiding op mbo niveau eht niet vergelijken met 5 jaar universiteit na miimaal een atheneum B middelbareschooldiploma.
Maar voor de rest: uiteraard zitten de prijzen gewoon in de computer, soms moeten ze ook gewoon per direct een nota kunnen aanmaken. Is dus een kwestie van jiet willen ipv niet kunnen.
Maar voor de rest: uiteraard zitten de prijzen gewoon in de computer, soms moeten ze ook gewoon per direct een nota kunnen aanmaken. Is dus een kwestie van jiet willen ipv niet kunnen.
Het gros wat in een apotheek werkt is apotheker assistente en geen apotheker.vroem schreef:Je kan een detailhandelopleiding op mbo niveau eht niet vergelijken met 5 jaar universiteit na miimaal een atheneum B middelbareschooldiploma.
Is natuurlijk wel een apotheker aanwezig.
De apotheker is als eigenaar of door eigenaar van apotheek in die apotheek aangestelde gedlomeerd apotheker eindverantwoordelijk , ook voor actie zoals niet goed antwoord geven door personeel. Die dienen gewoon goed geinstrueerd te zijn hoe met eea om te gaan.
Net zoals ik in de praktijk verantwoordelijk ben voor wat mijn personeel verteld aan mensen die opbellen, ook als ik er zelf niet ben.
Net zoals ik in de praktijk verantwoordelijk ben voor wat mijn personeel verteld aan mensen die opbellen, ook als ik er zelf niet ben.
-
Okay, heftige reactie, vreemd....ik verbaasde mij er gewoon oprecht over dat er (zo lees ik uit je stuk) geen prijzen meer op de doosjes zouden staan, en ik kreeg de indruk dat je bedoelde dat dit landelijk was. Ik heb toevallig 2 weken terug nog iets moeten halen, en daar staat ook de prijs nog op, daarom was ik even in de war. De andere 2 apotheken die ik ken (Nijmegen en Oss) hebben óók de prijzen nog op de doosjes staan. Dus zo uitzonderlijk is het geloof ik niet....lijkt wel alsof iedere apotheek dat zelf bepaalt. Ook lees ik hier al anderen die óók de prijzen op de doosjes hebben staan. Van mijn kant dus een oprechte verwondering, maar blijkbaar mag dat niet meer hier.tenormin schreef:@Fleurtje666, natuurlijk serieus, ik ga toch niet zitten liegen hoe het er hier aan toe gaat. Vroeger stonden er prijzen op, "gewoon" 1 doosje harttabletjes €169,00 (heb er nog veel meer), maar dat is allang verdwenen. Denk dat je dan inderdaad een 'uitzonderlijke' apotheek hebt.Serieus? Ik heb hier heel wat medicijnen liggen met gewoon de prijzen erop....'onze' apotheek print nog steeds stickertjes uit met de prijzen, en weet mij nog steeds te vertellen wat er wel/niet vergoed wordt....heb ik dan met een uitzonderlijke apotheek te maken? Stiekem wel blij mee
@fleurtjuh666, wat schrijf je nu toch? Natuurlijk mag je verwonderd, verbaasd zijn, en heftige reactie mijnerzijds? Ik lees er echt geen 'aanval' in naar jou, integendeel; daarom schreef ik immers hier niet meer. Ik kan toch niet voor de rest van Nederland spreken? Wat ik ook niet doe. Voor mij is het, in deze regio dan, normaal en zie ik (een beetje jaloers) dat het er bij jullie wel gewoon opstaat. Ja, kan het, zoals rozemarijntje schrijft, wel op de site nakijken, maar daar ben ik te lui voor. Vond het alleen vroeger wat transparanter dan nu, dat is alles. Maar in totaal niet bedoelt als ook maar enige aanval op jou, hoor. Ben geen voetballer
Ja, op 6 april dacht ik dat de regel voor Nederland gold en nu, 2 maanden later, weet ik inmiddels dat dit niet zo is. En, vogels u weet altijd alles correct? Fijn voor u, hoor.En met de regio heeft het ook niks te maken, woon net als jij in de randstad.