'Nietsvermoedend' een recept inleveren? dat ligt dan toch echt aan u zelf. En ik heb nog nooit van een huisarts gehoord of een recept voor eigen risico is of niet. Dat is zijn taak ook helemaal niet. Daar zijn apothekers juist voor. En laten die nu poer recept 6 euro 'afhandelingskosten' verdienen...dat is hun enige inkomstenbron.
Samenvattend: let voortaan gewoon op wat u doet.
Gezien de inhoud van de 2000 of zo berichten van TS komt zij over als een behoorlijk kritische persoon mbt zorg en kosten eromheen. Dat "nietsvermoedend"" neem ik eigenlijk met een forse korrel, nee zelfs pot zout.
Ik vind eea erg vreemd, niet bij elkaar passend in ieder geval.
Waarom zou ik de apotheker moeten spekken? De apotheker heeft mij niet verteld dat het een zelfzorgmiddel betrof. Het is pure winst voor die man.
Als het een zelfzorgmiddel betreft dat u elders zonder problemen zelf goedkoper kunt krijgen, dan kun er voor kiezen het daar te halen.
Een winkelier is ook niet verplicht om bij iedere aankoop die u aan het doen bent te vertellen: 'wist u dat u dit artikel goedkoper bij mijn concurrent kunt krijgen'?
Ook bij het afrekenen kan het nog van de factuur afgehaald worden en als zelfzorgmiddel berekend worden.
Dit kost de apotheek wel wat extra tijd en moeite, hadden ze maar met de klant moeten meedenken.