LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] remeron

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Henk

remeron

Ongelezen bericht door Henk »

sinds 14 dagen slik het medicijn remeron 30 mg, wie heeft hier evaring mee, de arts vond dat ik dit nodig had, daar ik in een crisissituatie zit en cucidale gedachte had, het zou mijn gevoel van binnen moeten veranderen tot nu toe heb ik nog niets ervaren, ja kriebels in mijn benen vooral als ik bed lig. Hoe verslavend is het, hoe lang moet je zo iets gebruiken voor het echt werkt, hoe lang moet je er mee doorgaan ect ect ect.

Marcel

Re: remeron

Ongelezen bericht door Marcel »

Hallo Henk,

Remeron is een tamelijk nieuw antidepressivum (alleen voorgeschreven bij depressie) dat op een vrij speciale manier werkt. Het heeft relatief weinig bijwerkingen en ook het stoppen geeft minder problemen dan andere middelen.

De belangrijkste bijwerkingen zijn gewichtstoename (typerend voor Remeron!) en bij lage (!) doses (15 mg en evt. 30 mg) veroorzaakt het flinke sufheid; 's avonds slikken!

Alle antidepressiva moet je (als het de eerste keer is) bij depressie 6-9 maanden en bij paniekstoornis ca. 1 jaar gebruiken. Ze beginnen pas na gemiddeld 4 weken te werken (minimaal 10 dagen tot maximaal 6-8 weken). Als het dan (na 8 weken) nog niet werkt, kun je beter stoppen.

Succes!

Marcel (http://www.antidepressiva.cjb.net)

Gesloten