LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seretide medicijn houdbaarheid van 3 maanden(norm.15 maand)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.

Wie heeft er klachten over de houdbaarheid van medicijnen

Peiling eindigde op 21 mei 2006 17:38

buitenlandse medicijnen
0
Geen stemmen
per e-mail
1
100%

Totaal aantal stemmen: 1

harry21

Seretide medicijn houdbaarheid van 3 maanden(norm.15 maand)

Ongelezen bericht door harry21 »

Ik heb in december 2005 medicijnen voor astma gehaald Seretide en normaal heeft dat een houdbaarheidscode van 15 maanden maar nu kreeg ik 3 verpakkingen mee met een verpakking die tot 05/2007 gebruikt kan worden en 2 verpakkingen die voor april 2006 gebruikt moeten worden daar komt nog bij dat die 2 verpakkingen met houdbaarheid 04/2006 niet uit de Nederlandse fabriek van Glaxo komt maar uit Griekenland want daar schijnt de inkoop goedkoper te zijn als in Nederland( dit is toch niet te geloven toen ik dit hoorde)
Ik heb een klacht hierover ingediend want ik vind dat als medicijnen een kortere houdbaarheidsdatum hebben dan normaal de apotheker daar melding van dient te maken want deze 2 verpakkingen moet ik wel weggooien en dat kost 102,30 Euro per 2 verpakkingen.
Ik heb wel een andere apotheker genomen want die deze medicijnen geleverd heeft daar kan ik niet meer op vertrouwen.

NAK

Re: Seretide medicijn houdbaarheid van 3 maanden(norm.15 maand)

Ongelezen bericht door NAK »

want deze 2 verpakkingen moet ik wel weggooien en dat kost 102,30 Euro
Je had ook terug kunnen gaan naar de apotheek en op de fout kunnen wijzen.

En mocht je op mijn korte reactie nog willen antwoorden, probeer mij dan ook eens uit te leggen wat je nu precies met die poll bedoeld.

Erg wazig........ :(

Mathilde D.

Re: Seretide medicijn houdbaarheid van 3 maanden(norm.15 maand)

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik ben het ermee eens dat de apotheek dit niet netjes gedaan heeft. Je had al bij hen geklaagd. Maar wat zeiden ze? Waarom nemen zij de medicijnen niet terug?

Ik heb ergens gelezen (op de site van de KNMP, Kon. Ned. Maats. Pharmacie) dat het afleveren van medicijnen uit Griekenland wordt afgeraden ivm de voor ons onleesbare teksten.
Je kunt de Geneesmiddeleninfolijn (0900-9998800) bellen om dit na te checken.

Gesloten