Hallo,
ik hoop dat ik hier antwoorden krijg op mijn vraag.
In 2001 ben ik na 4 mnd zwangerschap ons kindje verloren en raakte in een heel diep dal. Zelf kwam ik er niet uit en de huisarts schreef me seroxat voor. Na een paar halve tabletten (opbouwen medicatie) voelde ik me al een heel ander mens. natuurlijk had ik bijwerkingen (waaronder gewichtstoename en ibidoverlies) maar die waren peanuts in vergelijking met wat ik ervaarde vóór het starten met seroxat, zoals angsten, paniekaanvallen. Ik heb dit middel toen 7 mnd geslikt en daarna afgebouwd zonder enige problemen.
Nu bijna 11 jaar later en na veel te hebben meegemaakt en nu onverwerkt verdriet, heeft mijn huisarts me 2 weken geleden paroxetine voorgeschreven omdat ik weer heel veel last van angsten en paniekstoornissen kreeg en ik lijd aan posttraumatische stress. De eerste 4 dagen leek het medicijn aan te slaan maar daarna (ik moest ook nog mijn menstruatie krijgen) leek ik nog dieper te vallen als voordat ik de medicatie slikte, ik was zoooooooo moe, overal spierpijn, verkramingen, suf, geen honger meer dus gewichtsverlies, heel erg labiel, emotioneel en somber, hartstikke nerveus wat niet afzwakte. Kortom ik voelde me miserabel en nóg.....Nu heb ik vandaag geevalueerd met mijn huisarts en ik heb gevraagd voor de oude seroxat, de echte dus! Hij maakte er absoluut geen punt van en sinds vanmiddag heb ik mijn 'vertrouwde" seroxat hier liggen. Maar nu een vraag van mijn kant aan jullie.......de laatste keer dat ik seroxat geslikt heb was 11 jaar geleden......kan mij iemand vertellen of het middel dan nog steeds goed aanslaat bij mij of dat het zelfs niet meer aanslaat of de klachten verergert??? ik bedoel, ieder lichaam verandert in de loop der jaren....maar dit vroeg ik me wel af. kan mij hier iemand antwoord op geven? zelf hoop ik van ganser harte dat het precies dezelfde werking heeft op mij als voorheen...ik wil me eindelijk weer eens lekker gaan voelen ipv steeds maar bang te moeten zijn.
Alvast heel erg bedankt, Anne!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Seroxat
Re: Seroxat
De stof die in Seroxat zit, is Paroxetine, dus ook heeft het een andere naam, de inhoud is hetzelfdeNu heb ik vandaag geevalueerd met mijn huisarts en ik heb gevraagd voor de oude seroxat, de echte dus! Hij maakte er absoluut geen punt van en sinds vanmiddag heb ik mijn 'vertrouwde" seroxat hier liggen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paroxetine
-
Denk,dat je je vraag ook beter op een medisch forum kan plaatsen...er is bast een forum wat gaat over depressies en medicatie
http://indepressie.nl/forum
Kijk hier eens..
http://indepressie.nl/forum
Kijk hier eens..
hallo Nevermind en Rozemarijntje,
Dank voor jullie reacties.
@ Nevermind, er zit zoals mijn huisarts ook zegt paroxetine in seroxat maar toch kan de hoeveelheid paroxetine verschillen, er kunnen nét andere bestanddeeltjes of ietsje andere samenstellingen in zitten waardoor je toch een anders kan reageren. Maar wat betreft je conclusie, er zit idd paroxetine in.
@ Rozemarijntje, dank je wel voor het meedenken, ik ben net gaan kijken op de site die je gelinkt had maar heel eerlijk.....weet niet goed wat ik van die site moet vinden, sommige verhalen waren werkelijk heel "wazig" geschreven. Dat bedoel ik absoluut niet negatief maar als ik sommige verhalen van leden lees dan bekruipt mij letterlijk een negatief gevoel en denk ik......ik weet niet of ik hier wil posten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Lieve groetjes Anne
Dank voor jullie reacties.
@ Nevermind, er zit zoals mijn huisarts ook zegt paroxetine in seroxat maar toch kan de hoeveelheid paroxetine verschillen, er kunnen nét andere bestanddeeltjes of ietsje andere samenstellingen in zitten waardoor je toch een anders kan reageren. Maar wat betreft je conclusie, er zit idd paroxetine in.
@ Rozemarijntje, dank je wel voor het meedenken, ik ben net gaan kijken op de site die je gelinkt had maar heel eerlijk.....weet niet goed wat ik van die site moet vinden, sommige verhalen waren werkelijk heel "wazig" geschreven. Dat bedoel ik absoluut niet negatief maar als ik sommige verhalen van leden lees dan bekruipt mij letterlijk een negatief gevoel en denk ik......ik weet niet of ik hier wil posten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Lieve groetjes Anne
-
Je bedoeld dat je daar nog meer depri van wordt ja dat heb je soms...
Zullen vast nog meer forums zijn..
Mijn ervaring is,dat je meestal ( zomben ik niet) veel,klagers krijgt mijn geval,het is weer een dag weer een dag die begint met pijn...ja..huh dat is al 14 jr zo,elke dag klagen heeft geen zin
En dat bedoel je denk ik,wil positieve ervaringen lezen..? Niet dat...nou ja...
Je hebt ook zag ik depressie.startpagina.nl
Doe eens googlen op anti depri forum,komt genoeg naar voren..
Ik noem het altijd anti depr is niet kleinnerend bedoeld! Maar zo ook gegoogeld.
Veel sterkte!!!
Zullen vast nog meer forums zijn..
Mijn ervaring is,dat je meestal ( zomben ik niet) veel,klagers krijgt mijn geval,het is weer een dag weer een dag die begint met pijn...ja..huh dat is al 14 jr zo,elke dag klagen heeft geen zin
En dat bedoel je denk ik,wil positieve ervaringen lezen..? Niet dat...nou ja...
Je hebt ook zag ik depressie.startpagina.nl
Doe eens googlen op anti depri forum,komt genoeg naar voren..
Ik noem het altijd anti depr is niet kleinnerend bedoeld! Maar zo ook gegoogeld.
Veel sterkte!!!
Hihihi dat is wat ik bedoelde
Bij het lezen van sommige verhalen dacht ik even.....jee, zelf ben ik niet depri (heb onverwerkte zaken ja waardoor angsten en paniekaanvallen ontstaan) maar ben zelf van het soort.....schouders eronder en door....
Vandaag wel begonnen met halfje seroxat en ik mag zeggen dat ik de onrust van de afgelopen dagen (waaronder het continue adrenalinegevoel, stijf staan van de zenuwen) is afgevlakt. Er is een soort van rust over me heen aan het komen. Ik wil natuurlijk niet te optimistisch zijn, want bijwerkingen ervaar ik toch zoals moeheid en suf zijn máar ik heb wel al goed kunnen eten vandaag en ben niet zo intens nerveus. (denk dat ik daarom ook geen hap afkreeg), hopenlijk reageer ik er net zo op als de vorige keer.
Weet je meid, ik ga nog ffkes genieten van het zonnetje. Hmmmm normaal zou ik lekker een glaasje wijn erbij nemen, lijkt me nu geen strak plan, weet niet of dat ook een uitwerking geeft.
groetjes, Anne!
Bij het lezen van sommige verhalen dacht ik even.....jee, zelf ben ik niet depri (heb onverwerkte zaken ja waardoor angsten en paniekaanvallen ontstaan) maar ben zelf van het soort.....schouders eronder en door....
Vandaag wel begonnen met halfje seroxat en ik mag zeggen dat ik de onrust van de afgelopen dagen (waaronder het continue adrenalinegevoel, stijf staan van de zenuwen) is afgevlakt. Er is een soort van rust over me heen aan het komen. Ik wil natuurlijk niet te optimistisch zijn, want bijwerkingen ervaar ik toch zoals moeheid en suf zijn máar ik heb wel al goed kunnen eten vandaag en ben niet zo intens nerveus. (denk dat ik daarom ook geen hap afkreeg), hopenlijk reageer ik er net zo op als de vorige keer.
Weet je meid, ik ga nog ffkes genieten van het zonnetje. Hmmmm normaal zou ik lekker een glaasje wijn erbij nemen, lijkt me nu geen strak plan, weet niet of dat ook een uitwerking geeft.
groetjes, Anne!