Ook ik heb een jaar seroxat gebruikt.
Mijn huisarts vond dit een prima medicijn als "ruggensteuntje" na een moeilijke periode.
Na drie maanden wilde ik stoppen en kreeg het advies om het maar gewoon te laten staan.
Na drie dagen was ik midden in de nacht bij de huisarts omdat ik dacht dat ik een hersenbloeding had.
Ik voelde allerlei elektrisch schokken,viel steeds in een luchtzak(zoals in het vliegtuig) ,had een droge mond, zag alles heel veraf en in een diepte.
Conclusie van de huisarts was dat dit hyperventileren was en dat ik dat zelf deed.
Ik wist wel beter!! Ben toen weer begonnen en na een half jaar wilde ik toch echt stoppen. Ik had het ruggensteuntje echt niet mee nodig.
Na ongeveer 10 maanden had ik het gevoel weer mezelf te zijn.
10 maanden stroomschokjes, en vooral dat gevoel steeds in een luchtzak te zitten was heel vervelend, vooral als je huisarts ontkent dat dit bij dit medicijn zou horen.
Ook was mijn hele weerstand verdwenen. Ik ving elk virusje op dat in de lucht hing, heb het maanden koud gehad met een dekentje op de bank en talloze letterlijk slapeloze nachten gehad.
In die nachten ben ik als een bezetene gaan breien. De ene trui na de andere, terwijl ik hiervoor nog geen breinaald in huis had. Mijn hele gezin leidde hieronder. Mama was moe en ziek.
Toch heb ik doorgezet met afkicken en ben nu na 10 maanden weer helemaal clean.
Ik zie seroxat als een heel gemene drug.
Ik ben ergens nu opgelucht dat dit nu in de media naar buiten komt en eigenlijk wil ik nu wel heel hard roepen:
Zie je wel dat ik me niet aanstelde??!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] seroxat
Re: seroxat
Heel slecht advies van je huisarts! Een medicijn dat je hormoonhuishouding veranderd kun je niet zo maar mee stoppen. Dit had hij moeten weten.
na een moeilijke periode kreeg mijn man seroxat van de huisarts voorgeschreven. hij mocht maar 1 tablet per dag. maar onze huisarts wist ons wel te vertellen wat de bijwerkingen waren en dat je er verslaafd aan kon raken.
hij heeft ze een goed jaar geslikt en is weer de persoon die hij moet zijn en is gemakkelijk met de pillen gestopt zonder bijwerkingen!!
hij heeft ze een goed jaar geslikt en is weer de persoon die hij moet zijn en is gemakkelijk met de pillen gestopt zonder bijwerkingen!!
Ik slik nu sinds oktober vorig jaar i.v.m. een vermoede paniekstoornis het medicijn Paroxetine (=Seroxat).
Zit inmiddels op een dosis van 40 mg per dag.
Vond het heel opvallend dat jij het over elektrische schokken had, Anne. Precies zo omschrijf ik die onverklaarbare stroomstootjes vaak. Bij mij treden deze schokken vaak op als ik een keer een dag het medicijn vergeet. (en dat gebeurt nogal eens helaas :-)
Ik ben wel van plan er nu mee te stoppen, maar best bang voor wat dat teweeg kan gaan brengen.
Wat me ook erg opviel in de berichten op dit forum is dat er meer mensen zijn die denken door de Seroxat in gewicht aangekomen te zijn. Bij mij lijkt dat ook het geval. Zo'n 12 jaar lang ben ik rond de 57 kg geweest en sinds januari van dit jaar is er 9 kg bijgekomen. Voor mij onverklaarbaar. Had geen idee dat het door de medicijnen zou kunnen komen. Ben juist minder gaan eten, beweeg veel meer dan daarvoor, maar wat ik ook doe, telkens geeft de weegschaal weer een kilootje meer aan. Je zou er op zich al depressief van worden :-)
Had jij dat "probleem" ook?
Zit inmiddels op een dosis van 40 mg per dag.
Vond het heel opvallend dat jij het over elektrische schokken had, Anne. Precies zo omschrijf ik die onverklaarbare stroomstootjes vaak. Bij mij treden deze schokken vaak op als ik een keer een dag het medicijn vergeet. (en dat gebeurt nogal eens helaas :-)
Ik ben wel van plan er nu mee te stoppen, maar best bang voor wat dat teweeg kan gaan brengen.
Wat me ook erg opviel in de berichten op dit forum is dat er meer mensen zijn die denken door de Seroxat in gewicht aangekomen te zijn. Bij mij lijkt dat ook het geval. Zo'n 12 jaar lang ben ik rond de 57 kg geweest en sinds januari van dit jaar is er 9 kg bijgekomen. Voor mij onverklaarbaar. Had geen idee dat het door de medicijnen zou kunnen komen. Ben juist minder gaan eten, beweeg veel meer dan daarvoor, maar wat ik ook doe, telkens geeft de weegschaal weer een kilootje meer aan. Je zou er op zich al depressief van worden :-)
Had jij dat "probleem" ook?
Ik niet, maar mijn man slikt seroxat. Hij weegt al jaren hetzelfde, doet zwaar lichamelijk werk, en is plotseling aangekomen sinds hij seroxat slikt. (voorbeeld: Hij paste altijd nog in zijn trouwpak, was zelfs te ruim! En plots kan hij die niet meer aan!) Ik vraag me af of het een echte bijwerking is of een bijkomende, waarmee ik bedoel: Zou het kunnen dat je vanwege de "droge mond" klachten, of vanwege het afvlakkende effect van seroxat gewoon meer gaat eten, en dat het je "niks kan schelen"? Dus dat je niet dik wordt van het middel ZELF maar vanwege de bijwerkingen?