Medicijnen zijn natuurlijk geen snoepjes maar dat iedereen zo hysterisch gaat doen vind ik echt wel ver gaan hoor.
En ook nog prozac helpt! En dat betekent niet dat je op je achterwerk kunt gaan zitten zo van de medicijnen lossen alles op,nee je moet er zelf hard voor werken!
Als mensen er echt heel bang voor zijn geworden neem dan contact op met je huisarts.
Een kennis van mij slikte ook prozac en zij heeft vorig jaar wel zelfmoord gepleegd maar dat was voor mij geen reden om in paniek te raken dat ik dat ook zou gaan doen.
Kijk zij was al labiel en heeft al eerder pogingen gedaan dus alles afschuiven op medicijnen vind ik wel duf sorry maar zo denk ik erover.
Aan bangmakerij heeft niemand iets!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sjongejonge
-
dicky
Re: sjongejonge
vera ik ben het helemaal met je eens
ik hoorde allen maar negatieve reacties en
volgens brengt dit alleen maar paniek te weeg
groetjes dicky
ik hoorde allen maar negatieve reacties en
volgens brengt dit alleen maar paniek te weeg
groetjes dicky
-
anita zwaan
vanmiddag vertelde mijn moeder in paniek dat je van antidepressiva gek zou worden en zelfmoord zou plegen. Zij slikt net een tijdje cipramil en het gaat beter emt haar, dat vind ze zelf ook. Maar nu dus weer helemaal aan het twijfelen geslagen.
Gelukkig heeft ze mij dan nog, ik slik al jaren antidepressiva tegen paniekstoornis en hyperventilatie. En ik ben blij dat Seroxat (in mijn geval) bestaat! Ja er zijn wat bijwerkingen, overigens keurig vermeld in de bijsluiter, maar dat weet je als je aan welk medicijn dan ook begint.
Ik heb de uitzending zelf niet gezien, maar ik vind dit onnodige paniekzaaierij. Wat volgens mij wel beter moet is de informatie aan de huisartsen. Ze schrijven van alles voor maar ze hebben er zelf de ballen verstand van. Als je komt met een klacht over een bijwerking, gaan ze de bijsluiter lezen, ja dat kan ik zelf ook wel.
Gelukkig heeft ze mij dan nog, ik slik al jaren antidepressiva tegen paniekstoornis en hyperventilatie. En ik ben blij dat Seroxat (in mijn geval) bestaat! Ja er zijn wat bijwerkingen, overigens keurig vermeld in de bijsluiter, maar dat weet je als je aan welk medicijn dan ook begint.
Ik heb de uitzending zelf niet gezien, maar ik vind dit onnodige paniekzaaierij. Wat volgens mij wel beter moet is de informatie aan de huisartsen. Ze schrijven van alles voor maar ze hebben er zelf de ballen verstand van. Als je komt met een klacht over een bijwerking, gaan ze de bijsluiter lezen, ja dat kan ik zelf ook wel.
-
miep
Ik word hier stilaan wel erg down van, nu gaat het met mij goed en nu beginnen ze me angst aan te jagen. Kom nu zeg , alle medicijnen hebben bijwerkingen. En aan anita: Laat je moeder zich echt niet ongerust gaan voelen! Dat is nu ook hetgene waar radar geen rekening meee heeft gehouden. met de gevoelens van mensen die deze medicijnen slikken.Foei,zeg
Ik neem ook seroxat + lysanxia en ik voel me perfect.
Maar als ze zo op mensen gaan inpraten gaan ze natuurlijk weer vanalles voelen. Als ik tegen iemand blijf zeggen dat hij een ziekte heeft dan gaat diegene dat op den duur echt geloven. Dat is ook bij velen nu het geval ,Ah die britse dokter zegt dit en dat en als patient ben je extra gevoelig,
zeker als psychisch zieke, zodat je ALS!! je iets voelt, meteen denkt hij heeft gelijk . het ligt aan de medicijnen.
Iedereen voelt wel eens iets ,ook gezonde mensen,Maar HOE zouden we ons voelen zonder die medicijnen? Ik denk dat de meesten dat wel weten! maar die professor niet,tenzij hij ook paniekstoornissen heeft en depressies. EN ik vraag me af zou hij die medicijnen niet beter eens op zichzelf uitproberen. Dan weet hij tenminste zeker of hij iets voelt!
Groetjes en veel succes allemaal.
Ik neem ook seroxat + lysanxia en ik voel me perfect.
Maar als ze zo op mensen gaan inpraten gaan ze natuurlijk weer vanalles voelen. Als ik tegen iemand blijf zeggen dat hij een ziekte heeft dan gaat diegene dat op den duur echt geloven. Dat is ook bij velen nu het geval ,Ah die britse dokter zegt dit en dat en als patient ben je extra gevoelig,
zeker als psychisch zieke, zodat je ALS!! je iets voelt, meteen denkt hij heeft gelijk . het ligt aan de medicijnen.
Iedereen voelt wel eens iets ,ook gezonde mensen,Maar HOE zouden we ons voelen zonder die medicijnen? Ik denk dat de meesten dat wel weten! maar die professor niet,tenzij hij ook paniekstoornissen heeft en depressies. EN ik vraag me af zou hij die medicijnen niet beter eens op zichzelf uitproberen. Dan weet hij tenminste zeker of hij iets voelt!
Groetjes en veel succes allemaal.
-
aurelia
Seroxat vult een stof aan die je mist, waardoor je depressief kunt worden.Als er dan ook nog negatieve omstandigheden zijn, worden die depressieve gevoelens alleen maar versterkt. Als je Seroxat langzaam opbouwt en ook heel langzaam afbouwt, heb je wel last van ontwenningsverschijnselen, want je lichaam moet die functie weer overnemen. Soms lukt dat gewoon niet en moet je medicijnen blijven slikken. Zoals bijna elk medicijn heeft het bijwerkingen, maar het valt vaak best wel mee. Het medicijn is niet verslavend in de zin van steeds meer nodig hebben. Maar je lijf en geest heeft het gewoon nodig om niet depressief te worden. Zie het als een anti-epileptica of insuline. Ik ben erg blij met dit middel, anders was mijn leven nu nog een groot zwart gat, of helemaal niets meer.
-
tonny
hallo allemaal,
Mijn man slikt nu bijna een jaar seroxat maar ik ben er niet blij mee.
Hij slikt het voor paniekstoornissen en hyperventilatie maar ik blijf erbij dat het rotzooi is.
Zijn gedrag is veranderd (in zijn voordeel moet ik zeggen) maar als ik vraag of hij nu niet kan gaan afbouwen dan zegt hij dat hij dan bang is om de symptomen terug te krijgen.
Ik vind dus dat hij verslaafd is aan die rommel en er nooit meer vanaf zal komen!
Als de pillen op zijn kun je met een simpel telefoontje naar de huisarts weer pillen krijgen voor 3 maanden.
Dit is te gek en er moet nodig wat aan gedaan worden!
Mijn man slikt nu bijna een jaar seroxat maar ik ben er niet blij mee.
Hij slikt het voor paniekstoornissen en hyperventilatie maar ik blijf erbij dat het rotzooi is.
Zijn gedrag is veranderd (in zijn voordeel moet ik zeggen) maar als ik vraag of hij nu niet kan gaan afbouwen dan zegt hij dat hij dan bang is om de symptomen terug te krijgen.
Ik vind dus dat hij verslaafd is aan die rommel en er nooit meer vanaf zal komen!
Als de pillen op zijn kun je met een simpel telefoontje naar de huisarts weer pillen krijgen voor 3 maanden.
Dit is te gek en er moet nodig wat aan gedaan worden!
-
valerie
Tonny,
Ik begrijp je man, dat hij nog niet wil stoppen met de medicijnen. Hij weet hoe hij zichzelf nu voelt met de medicijnen en zonder de medicijnen. Iedereen wil zichzelf goed en lekker voelen en als het goed voelen bij je man komt door de hulp van medicijnen zie ik er geen kwaad in. Zoals je zelf zegt, is je man in zijn voordeel verandert.
Ikzelf gebruik ook Seroxat en weet nog heel goed hoe ik mezelf daarvoor voelde en daar heb ik absoluut geen behoefte meer aan. Of de medicijnen verslavend zijn is denk ik afhankelijk per persoon, daar iedereen natuurlijk anders reageert op medicijnen en dingen.
Ik begrijp je man, dat hij nog niet wil stoppen met de medicijnen. Hij weet hoe hij zichzelf nu voelt met de medicijnen en zonder de medicijnen. Iedereen wil zichzelf goed en lekker voelen en als het goed voelen bij je man komt door de hulp van medicijnen zie ik er geen kwaad in. Zoals je zelf zegt, is je man in zijn voordeel verandert.
Ikzelf gebruik ook Seroxat en weet nog heel goed hoe ik mezelf daarvoor voelde en daar heb ik absoluut geen behoefte meer aan. Of de medicijnen verslavend zijn is denk ik afhankelijk per persoon, daar iedereen natuurlijk anders reageert op medicijnen en dingen.
-
ellen
Ja, hallo,Dit vind ik even nergens op slaan...Prozac helpt mij prima maar dat wil niet zeggen dat er niet mensen kunnen zijn die er helemaal verkeerd op reageren...Ik geloof best dat een medicijn een verkeerde uitwerking kan hebben. Daarom vind ik nog niet dat we in paniek moeten raken...gewoon bewust zijn van wat we slikken..kan geen kwaad lijkt me...