Watde mensen ook moeten weten is dat er meer aan de hand kan zijn wat depressies betreft.Hoe men als mens in de wereld staat b.v,de toestand in de wereld,hoe mensen met elkaar omgaan,familie,draagkracht enz... Daar kan men soms ook erg neerslachtig van worden men spreekt dan al snel van een depressie.Daar is geen pil voor!Dan heb je nog de depressie door een verstoring in de serotoninehuishouding.Dit maakt het ook allemaal zo ingewikkeld ook voor artsen.Ik kan me ook voorstellen wanneer je deze medicijnen gaat slikken en je ze niet nodig hebt dit averechts gaat werken.Dat is toch logisch.Natuurlijk moet men van de vervelende bijwerkingen op de hoogte zijn en in behandeling met de arts moet het mogelijk zijn.Ik hoop dat seroxat e.a in de toekomst gewoom verkrijgbaar blijven,ik moet er niet aan denken wanneerdat niet zo zou zijn.Ik heb een tekort! en geloof me het heeft bij mij ook heel lang geduurd voordat ik daar achter kwam.
Belachelijk om mensen door te verwijzen naar korrelatie alsof die zoveel weten.Had dit onderwerp gewoon niet aangehaald genoeg over dit onderwerp op internet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] soorten depressies
Re: soorten depressies
Helemaal mee eens. Ik werd depressief en heb anderhalf jaar groepstherapie gehad omdat ik niet aan de pillen wilde. 90 % van de tijd had ik daar een gevoel van "wat doe ik hier eigenlijk". Veel mensen in die groep hadden nare dingen meegemaakt waar zij depressief van waren geworden. Bij mezelf heb ik een dergelijke aanleiding niet kunnen ontdekken.
Vervolgens Seroxat gaan slikken en binnen een paar weken waren de donkere wolken goeddeels weg. Toen ik na een jaar ermee stopte kwam de depressie weer terug. Na opnieuw gaan slikken was alles weer OK. Duidelijke zaak dus: serotoninetekort!!
Vervolgens Seroxat gaan slikken en binnen een paar weken waren de donkere wolken goeddeels weg. Toen ik na een jaar ermee stopte kwam de depressie weer terug. Na opnieuw gaan slikken was alles weer OK. Duidelijke zaak dus: serotoninetekort!!
Re: soorten depressies
Heleen tis in jou geval en veel gevallen dus erg goed en dat is mooi. S wiggers het zou je juist moeten raken . Vind je het dan normaal dat mensen rare neigingen kunnen krijgen van de middellen ? Of kom je alleen voor je eigen haggie op ? En je hebt helemaal gelijk je kunt op verschillende manieren depresief raken maar je mag toch van jke arts verwachten dat ie weet wat en waneer ie wat voorschrijft ? Als het voor artsen al moeilijk is hoe moet het voor de mensen dan wel niet zijn waar het niet goed bij valt?