LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoppen met seroxat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
nicky

stoppen met seroxat

Ongelezen bericht door nicky »

hallo,

Ik slik al ca. 5 jaar seroxat. Ik heb geen bijwerkingen gehad bij het opbouwen van de seroxat. Okay ik zweet wat meer en ik ben veel aangekomen.

Ik slik 1xdaags 20 mg paroxetine. Ongeveer anderhalfjaar geleden heb ik een halfjaar 1xdaags 10 mg geslikt, maar ik ging me weer angstiger voelen. (Ik was met seroxat begonnen omdat ik straatvrees had.)Op aanraden van de huisarts ben ik toen weer 20 mg gaan slikken. En ik voelde me weer goed.

Maar ja om nou mijn hele leven medicijnen te blijven gebruiken wil ik niet.

Zijn er meer mensen die gestopt zijn en geen terugval hebben gehad? Alvast bedankt voor jullie reacties.

miep

Re: stoppen met seroxat

Ongelezen bericht door miep »

hallo Nicky,
ook ik slik nu ongeveer 3 jaar seroxat en ook ik heb geen bijwerkingen. misschien zweet ik ook wat meer , maar daar merk ik dus niks van(mijn omgeving misschien?) ik slik ook 1tablet dus 20 mg . ik had ook straatvrees en een sociale fobie waardoor ik me dus depressief ging voelen. Gelukkig gaat het nu goed . ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en die arts zei me " waarom slik je maar 10mg , dit medicijn heeft geen werking met deze hoeveelheid."Toen ben ik dus 20mg gaan nemen ,en het ging me inderdaad veel beter.maar ik ben ook een tijd gestopt ivm mijn zwangerschap . heel stilaan geminderd in samenwerking met mijn therapeut en ik ben hooguit een beetje duizelig geweest.maar dat had ik van mijn angsten ook .
Maar na mijn zwangerschap ben ik weer begonnen omdat ik toch gevoelig ben voor negatieve in vloeden van buitenaf.en daarmee bedoel ik al die haat en roddels die andere mensen denken over je te kunnen rondstrooien. Ik word daar echt heel onzeker van en dan krijg ik weer een sociale fobie . ik ben gewoon veel te gevoelig. mijn dokter zei me ook dat ik harder moest worden , maar dat zit toch in mijn karakter.
dus ben ik toen weer begonnen met seroxat. dit vond ik in eerste instantie heel erg ,maar mijn therapeut zei :Als je hoge bloeddruk had of een andere ziekte moest je ook je hele leven pillen slikken. en hij heeft gelijk. alleen worden die ziekten door de maatschappij beter aanvaard. misschien probeer ik ook nog wel eens te stoppen , maar ik ben niet van plan weer in die put te willen vallen . Ik leef liever gelukkig met seroxat dan ongelukkig zonder .want het leven is al kort genoeg en als ik er iets van kan maken met medicijnen dan is mijn leven goed geweest.
Veel succes. miep

swanica

Ongelezen bericht door swanica »

Hallo Nicky,

Dat je ervan af wilt, snap ik. Wat ik echter nog niet begrepen heb, ben je in therapie voor die straatvrees?
Antidepressiva onderdrukken dingen, maar halen de oorzaak niet weg. Natuurlijk zijn er uitzonderingsgevallen, maar alleen antidepressiva slikken helpt niet.
Daar ze verslavend zijn is het voor jou zo moeilijk ermee te stoppen. Ik ben wel zelf gestopt, maar het geeft bijverschijnselen en het duurt wel even voordat je weer de oude zelf bent. Afbouwen kan je ook doen door een kwartje minder te nemen. Bespreek dit goed met je huisarts, maar liever met een therapeut.
Er is op internet ook een club voor Seroxat: http://www.clubs.nl/community/default.a ... atoxine%29. Misschien vind je hier wat meer informatie die je in je beslissingen kunnen helpen.
Hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte.
Swanica

nicky

Ongelezen bericht door nicky »

Bedankt voor de reacties.

Van de week ga ik langs de huisarts om inoverleg te stoppen met seroxat. Ik voel me al tijden goed. Dus ook zonder medicijnen zal het goed gaan. Ik ben 5 jaar geleden al in therapie geweest voor de straatvrees. Dus om met therapie af te bouwen lijkt met niet nodig.

Gesloten