LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Strepfen (flurbiprofen)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Liedje1980

Strepfen (flurbiprofen)

Ongelezen bericht door Liedje1980 »

Sinds kort is het geneesmiddel Strepfen te koop in de drogisten. Het werkzame bestanddeel in het geneesmiddel is flurbiprofen.

Ik ben zelf werkzaam in een drogist en ben assistent-drogist, maar als je de bijsluiter leest van het geneesmiddel, moet nog wel even goed nadenken of je dit wel wil gebruiken.
Ja ik weet het geldt voor alle geneesmiddelen, maar de bijwerkingen en contra-indicaties zijn in mijn ogen zeer ernstig. Zeker omdat de consument vaak niet de bijsluiters bij het product leest!!

Gebruik van het geneesmiddel kan zelfs leiden tot een hartaanval of beroerte. Zelfs als je rookt wordt geadviseerd het product niet te gebruiken.

Hoe kan ik zorgen dat men het geneesmiddel uit de handel haalt of alleen op doktersrecept te verkrijgen is?

Zijn er ook mensen bekend met het geneesmiddel?

superchick

Re: Strepfen (flurbiprofen)

Ongelezen bericht door superchick »

Liedje...

't is wat een late reactie...
zelf werkzaam in een drogist, was ik op zoek naar de werkzaamheid van de stepfen zuigtabletten.
Jij vraagt je af of dit geneesmiddel ook uit de vrije handel kan worden genomen...
Misschien al eens gedacht om de pharmacon hier eens over te informeren???
Wie weet kunnen zij je verder helpen???

Groet!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@liedje

net als alle ontstekingsremmers(NSAID's genoemd)heeft deze ook veel bijwerkingen dat hebben al deze medicatie...
zoals brufen,advil,etc wat jullie verkopen,dat is allemaal slecht!
ik vind het zo en zo gevaarlijk dat het zo te koop is.
sommige denken....oh ik neem een brufen en ook nog een naproxen die je ook zo kan kopen,dat is het gevaar,die kan maagbloedingen veroorzaken....
mensen wete niet wat ze doen(sommige dan)

ik ben er voor om gewoon alles weer zoals vroeger terug nar de apotheek te doen.
niet alleen het middel wat jij opnoemt maar alles,want alles is net zo gevaarlijk@
en geloof me ik heb alle remmers al gehad,ook die gewoon op recept zijn

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

mensen moeten gewoon leren de bijsluiter te lezen , zo simpel is dat.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

ja maar helaas doen mensen dat niet.. of kunnen het niet lezen..

wij hebben een vrouwtje in de winkel die wilt elke maand 10 doosjes van 50 paracetamol kopen.. wij weigeren dit maar het is altijd een heel gedoe omdat ze stokdoof is (ouderdom) en amper tot geen nederlands verstaat..

ze snapt gewoon niet dat wij het niet verkopen in die aantalen vooral omdat ze elke maand langs komt..

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@bianca

ja en de pech is dan weigeren jullie nou dan gaat ze toch naar een ander drogist?albert heijn?etc overal is het te koop tegenwoordig...

en ja mensen lezen wel eens de bijsluiter maar zijn niet altijd voorzichtig genoeg.
en denken aaaaachhhh zo'n vaart zal het toch niet lopen....dat is nou het gevaarlijke...

kijk ciske jij doet het en ik ook (nou ja....ik heb zoveel...maar als ik iets nieuws heb dan lees ik het wel,)maar ook de apotheek kijkt het al na bij mij dus dat is een ander verhaal,ik lees meestal de bijlsuiter als ik een klacht heb en denk ,er klopt iets niet,want wat ik al zeg,het is voor mij al nagekeken,
ik krijg er al een brief bij,dat ik even met iets moet stoppen enz enz of ik wordt gebeld of ik weet het van de huisarts...

maar ja..mensen blijven ook verantwoordelijk voor zichzelf.dat ook weer wel...

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bianca82 schreef:ja maar helaas doen mensen dat niet.. of kunnen het niet lezen..

wij hebben een vrouwtje in de winkel die wilt elke maand 10 doosjes van 50 paracetamol kopen.. wij weigeren dit maar het is altijd een heel gedoe omdat ze stokdoof is (ouderdom) en amper tot geen nederlands verstaat..

ze snapt gewoon niet dat wij het niet verkopen in die aantalen vooral omdat ze elke maand langs komt..
Dan gaat ze gewoon ergens anders heen overal te krijgen zelfs bij het tankstation waar ze dat verkopen.
Bepaalde medicijnen horen totaal niet in een drogist te liggen naar mijn mening.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

klopt dat ze naar een ander gaat.. maar wij willen het gewoon niet aan haar verkopen

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bianca82 schreef:klopt dat ze naar een ander gaat.. maar wij willen het gewoon niet aan haar verkopen

goeie instelling , en alsnog zoals rozemarijntje hier ook al zegt , ieder mens is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen doen en laten.

Gesloten